Od dwóch miesięcy mieszkam w Kalifornii i robię pracę magisterską na Uniwersytecie Stanforda. Zostaję tutaj do końca lipca i pomyślałem, że kogoś mogłoby zainteresować, jak wygląda życie w Dolinie Krzemowej, więc planuję raz na jakiś czas coś tu napisać. Dzisiaj małe wprowadzenie.
1. Jak się tu znalazłem? Na co dzień studiuję w Kopenhadze na DTU. Przeglądając tematy prac magisterskich, znalazłem bardzo ciekawy projekt. Okazało się, że laboratorium, które go oferowało, blisko współpracuje z labem na Stanfordzie i istnieje możliwość zrobienia projektu w Stanach. Po dwóch rozmowach z profesorami byłem w grze.
2. Co tu robię? Moje laboratorium zajmuje się badaniem snu. Ja w ramach magisterki testuję metody contrastive deep learning do tworzenia modeli, które przewidują fazy i zaburzenia snu na podstawie danych z urządzeń typu wearables (Apple Watch, Whoop itp.).
3. Ile kosztuje życie w Palo Alto? Stanford na swojej stronie dla Visiting Student Researchers podaje miesięczny koszt życia na poziomie ~$2500 i myślę, że ta kwota pokrywa się z rzeczywistością. * Mieszkanie: Cena pokoju na wynajem to mniej więcej $1300-$2000 za miesiąc. Mi udało się znaleźć pokój za $1600. * Jedzenie: To koszt około $450-$800, w zależności od tego, czy gotuje się samemu, czy je na kampusie. O jedzeniu mogę napisać więcej w osobnym wpisie. * Dojazd: Do laboratorium jeżdżę rowerem, więc koszt dojazdu mi odpada. * Dodatki: Siłownia i basen są dla studentów za darmo. Do tego dochodzą koszty wycieczek i zwiedzania – to też kwestia indywidualna. W oddzielnym wpisie mogę opisać, ile mnie wyszła dwudniowe wycieczki nad Lake Tahoe i do Yosemite.