Wpis z mikrobloga

Trochę śmieszy w sprawie #sct w #krakow gadanie, że 6-litrowym SUV-em to mogę, a 10-letnim dieselkiem już nie mogę. Na takie gigasilniki przypada ile tysięcy gruzów? Średnia wieku auta w Polsce to nie jest 5 lat, tylko 16 lat. 16-letnie kopciuchy, często na lewych przeglądach.

To jest wasze zdrowie. 16-letnie kaszlaki wam smrodzą, jak jecie obiad w ogródku na mieście i jak chodzicie po parkach. Dzieciaki to wdychają idąc do szkół. Generalna jakość powietrza jest zła w Krakowie. Wychowani w smrodzie.
  • 82
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 616
16-letnie kaszlaki wam smrodzą


@red7000: tylko dlaczego jak zaczęła się pandemia i ruch był praktycznie zerowy, to normy w mieście praktycznie się nie zmieniły? ( ͡º ͜ʖ͡º)

To niewygodne pytanie dla zwolenników SCT, ale myślę że znajdziesz odpowiedź
  • Odpowiedz
  • 38
@red7000 to ty zimą w Krakowie z domu nie wychodź, bo umrzesz na miejscu od zanieczyszczeń z kominów ( ͡º ͜ʖ͡º)
Polacy to debile głosujący na zamordystów jak dupiarz. Europa zachodnia odchodzi od stref a my się w to bezużyteczne gno ładujemy po same kukle i jeszcze pytamy czy nie da się głębiej.
  • Odpowiedz
  • 7
@Serghio: Nie ma takiej potrzeby.

@typ53B Byłem zimą w Krakowie przez tydzień i ło panie, czułem się źle. Cieszyłem się z powrotu do domu. Może udowodnisz, że zmniejszenie liczby starych pojazdów NIE oczyści powietrza w dyżych skupiskach ludzi? Mniej starych aut = mniej zanieczyszczenia.

PS. Jechałem do Krakowa pociągiem 4 godziny i poruszałem się komunikacją miejską na miejscu, a diesla z 2004 r. zostawiłem w domu. :-)
  • Odpowiedz
  • 11
ruch był praktycznie zerowy


@Atreyu: Bo to mit, żeby w mieście >800k ludzi "ruch był zerowy". A ostatecznie, to jest prosta matma. Mniej aut = mniej zanieczyszczeń. Od mniejszej ilości aut zanieczyszczenia nie wzrosną.
  • Odpowiedz
Od mniejszej ilości aut zanieczyszczenia nie wzrosną.


@red7000: a strefa nie ma być właśnie od tego, by była mniejsza ilość aut?

To po co skoro zanieczyszczenia nie spadną? ( ͡º ͜ʖ͡º)

Tu Cię mam ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
@Atreyu: obwarzanek i piece, mówi Ci to coś? Uchwała weszła w 2019, to byly pierwsze zimy po niej. Po wymianie pieców zanieczyszczenie spada dopóki obwarzanek nie zaczyna kopcić. Zobacz, że dopóki obwarzanek nie odpali ogrzewania to jest spoko, potem wszystko wlatuje do miasta i się kisi.
  • Odpowiedz
Po wymianie pieców zanieczyszczenie spada dopóki obwarzanek nie zaczyna kopcić.


@kasiknocheinmal: nawet w szczycie grzewczym normy PM są dużo niższe niż były, nawet gdy Wieliczka i Skawina kopci. Mimo obwarzanka zakaz pieców (które w większości nie miały żadnych filtrów) - działa.

Za to tlenki azotu i inne z którymi ma walczyć SCT, nie ruszyły się nawet jak ruch spadł o ponad połowę. A zakaz ma dotyczyć niewielkiego % aut -
  • Odpowiedz
A ostatecznie, to jest prosta matma. Mniej aut = mniej zanieczyszczeń


@red7000: to może w ogóle zakazać aut dla naszego zdrowia? czy jeżeli sct nie wpłynie na poprawę powietrza, to ją zlikwidują i przyznają się do błędu, prawda?
  • Odpowiedz
  • 30
@red7000 to, że zmniejszenie ilości aut nie poprawi jakości powietrza potwierdzają twarde dane z Londynu, oraz czasów kowidowych, ale liczby statystyki są ble, prawackie i się nimi brzydzisz jak widzę.
  • Odpowiedz
@red7000: no dziwnym trafem Paryż i Berlin rezygnują z tego gównianego pomysłu, no tak, ale tacy jak Ty widocznie lubicie jak Wam się przykręca kurek i ogranicza wolność:) co następne dla Ciebie? Likwidacja gotówki będzie ok?
  • Odpowiedz
tylko dlaczego jak zaczęła się pandemia i ruch był praktycznie zerowy, to normy w mieście praktycznie się nie zmieniły? ( ͡º ͜ʖ͡º


@Atreyu: pytałeś czemu wskaźniki nie spadły w pandemii, a nie czy dzięki sct się obniżą.
  • Odpowiedz
@pepedros: o to chodzi w tym sct, to banda zielonych p-----w i aktywistow chce zniechecic ludzi do aut calosciowo.

Krakow non stop zamyka ulice dla aut w mysl "miast 15 minutowych" i robi tam ściezke rowerową szerokości pasa ruchu. Co chwile inna ulica jest jednokierunkowa.

SCT to głównie projekt ideologiczny. Sensu dla jakości powietrza nie ma żadnego.
  • Odpowiedz
@red7000: oczywiście że 10 letnim dieslem będziesz mógł wjechać wystarczy że zapłacisz, bo wiesz jak zapłacisz to już nie truje, taka to walka z zanieczyszczeniami ( ͡° ͜ʖ ͡°) a już pomijając to, jak pojazd już jest zarejestrowany w Krakowie to jego nie dotyczą te obostrzenia, to nie działa wstecz i dotyczy tylko nowo zarejestrowane pojazdy i przyjezdnych na obcych blachach.
  • Odpowiedz
@red7000: Za smog w Krakowie odpowiada głównie pył zawieszony PM10 oraz PM2.5, wpływ ruchu samochodowego na ten pył jest znikomy, określa się go na 9% i jest przedmiotem dyskusji, bo to nie o same spaliny chodzi, ale na przykład odpadki przy klockach i tarczach hamulcowych. W pandemii udowodniono, przy 70% redukcji ruchu drogowego, wskaźniki PM10 oraz PM2.5 nie specjalnie zmieniły się, nie raz były nawet wyższe w analogicznym okresie, wszystko
  • Odpowiedz