Wpis z mikrobloga

Trochę już się nie mogę doczekać nowego auta. Porównanie obrotów przy różnych prędkościach przyszłego (Octavia Liftback IV 2029' lub 2028' 1.5 TSI 115 KM, 6 biegów manual) i obecnego (Fabia Kombi III 2022' 1.0 MPI 60 KM, 5 biegów manual) aut:

Fabia:
- 125 km/h - 4000 rpm
- 120 km/h - 3850 rpm
- 115 km/h - 3700 rpm
- 110 km/h - 3550 rpm
- 100 km/h - 3200 rpm
- 80 km/h - 2550 rpm
Max moment obrotowy 3000 - 4300 rpm, 16,5 sek. do setki

Octavia:
- 150 km/h - 2600 rpm
- 130 km/h - 2250 rpm
- 125 km/h - 2175 rpm
- 120 km/h - 2100 rpm
- 100 km/h - 1750 rpm
- 80 km/h - 1400 rpm
Max moment obrotowy 1500 - 3000 rpm, ależ to ciągnie od dołu, 10,5 sek. do setki

Ależ to będzie śmigane - na polskich autostradach i niemieckich autobahnach polecę i pod 150 km/h (o ile warunki drogowe na to pozwolą), a pozostałe drogi szybkiego ruchu (ekspresowe, oraz autostrady w innych krajach) 125 - 130 km/h. Bo aktualnym autem nie przekraczam 115 km/h na prawym (i środkowym) pasie oraz chwilowe 120 km/h na lewym.

No spalanie mi wyjdzie trochę większe. Obecnym autem 1000 km robię za 200 - 205 zł. W Octavii to już tak z bardziej 225 - 230 zł wyjdzie (większa objętość silnika, choć z funkcją ACT odłączania cylindrów, a także większy dotrysk lpg).

No i niestety cena też inna. Fabia Kombi w 2022 zaczynała się od 60k, czyli na dzisiejsze 75k zł, a ja za swoją wersję dałem 68k, czyli 85k zł na dzisiejsze. Tymczasem Octavia aktualnie zaczyna się od 106k zł, a ja za swoją wersję, ale to już wersja kozak (świetnie wyglądające felgi, skóra w środku, itd.) będę miał do zapłacenia 155k zł wg dzisiejszych stawek, chociaż będę walczyć by obniżyć do takich 150k wg dzisiejszych stawek.
No i faktycznie to mocno dopasożona wersja Style i jeszcze z dodanym szeregiem dodatków.
Ale fakt do odnotowania, że jakbym miał mniej więcej brać wg poziomu doposażenia tej mojej Fabii za 68k / dzisiejsze 85k zł, no to bardziej 115 - 120k zł by wyszło.

#samochody #motoryzacja #skoda #vag #vagboners #octavia #chwalesie #mirekhandlarz #zakupauta #kupujzwykopem
AdamF_OG - Trochę już się nie mogę doczekać nowego auta. Porównanie obrotów przy różn...

źródło: octaviatyl

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@Menasze: Z okazji 40 urodzin zmiana pojazdu z auta dla dynamicznego dorobkiewicza na limuzynę prezesowską, z prawie 2x mocniejszym silnikiem, i o jakąś 1/3 obszerniejszą kabiną (oraz trochę większym bagażnikiem), a także względnie o +50% bardziej komfortową i luksusową (w tej konfiguracji).
  • Odpowiedz
  • 0
@assninja: No tak:
- Octavia - limuzyna prezesowska, szczególnie dla dynamicznego prezesa
- Superb - limuzyna prezydencka, a także dla top-CEO (w sensie np. spółek notowanych na WIG20).
  • Odpowiedz
@AdamF_OG:

Porównanie obrotów przy różnych prędkościach przyszłego (Octavia Liftback IV 2029' lub 2028' 1.5 TSI 115 KM,


Nie chcę Cię martwić, ale Octavia w tych rocznikach będzie się kręcić do 13000 obrotów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@sh2dov: Ale wiesz, że czasy poszły do przodu? Tam w tym 1.5 jest dołożone turbo, a także wtrysk bezpośredni. To 1.5 L to jak dawne 2.3 - 2.6 L.
2-litrowy Ford Scorpio mojego ojca, którym sam przez 2 miesiące jeździłem, miał 101 KM i 148 Nm dostępne przy 4000 rpm. Ta półtoralitrowa Octavia ze 115 KM, ale też ze 220 Nm dostępnymi w zakresie 1500 - 3000 rpm brałaby tego
  • Odpowiedz
  • 0
octavia i superb to auta dla przedstawiciela handlowego

@assninja:
Raczej Fiat Panda i Dacia Sandero to auta dla przedstawiciela handlowego.
Octavia - prezes
Superb - prezes spółki opiewającej na setki milionów
  • Odpowiedz
Raczej Fiat Panda i Dacia Sandero to auta dla przedstawiciela handlowego.

Octavia - prezes

Superb - prezes spółki opiewającej na setki milionów


@AdamF_OG: panda i dacia to takie super auta, że nikt ich nawet do floty nie bierze. Superby za to są zwykłymi wołami roboczymi jak przykładowo służbowe auto musi ciągnąć przyczepki.
  • Odpowiedz
  • 0
@Karbon315: Nie wiem gdzie mieszkasz, ale u mnie Dacia Sandero i Fiat Panda to auta pierwszego rzutu dla przedstawicieli handlowych. Dla pracowników średniego / wyższego szczebla to zdarzają się Skody Fabie i Renault Clio. A Superb to jest auto prezesowskie, i to nie dla każdego prezesa, a dla prezesa od wielomilionowej spółki.

Do firm do ciągnięcia przyczepki to Dacia Dokker / Jogger (mniejsze przyczepki) lub VW Caddy lub VW Transporter
  • Odpowiedz
  • 0
@NuklearnySzpadel: Ja myślę, że na 90% będzie. A jak nie, to kupi się kolejną generację. Ten silnik 1.5 TSI 115 KM najpewniej przejdzie, bo to jest nowość (nie sam silnik, ale w tej konfiguracji mocowej) od zeszłego roku.
  • Odpowiedz