Trochę już się nie mogę doczekać nowego auta. Porównanie obrotów przy różnych prędkościach przyszłego (Octavia Liftback IV 2029' lub 2028' 1.5 TSI 115 KM, 6 biegów manual) i obecnego (Fabia Kombi III 2022' 1.0 MPI 60 KM, 5 biegów manual) aut:
Fabia: - 125 km/h - 4000 rpm - 120 km/h - 3850 rpm - 115 km/h - 3700 rpm - 110 km/h - 3550 rpm - 100 km/h - 3200 rpm - 80 km/h - 2550 rpm Max moment obrotowy 3000 - 4300 rpm, 16,5 sek. do setki
Octavia: - 150 km/h - 2600 rpm - 130 km/h - 2250 rpm - 125 km/h - 2175 rpm - 120 km/h - 2100 rpm - 100 km/h - 1750 rpm - 80 km/h - 1400 rpm Max moment obrotowy 1500 - 3000 rpm, ależ to ciągnie od dołu, 10,5 sek. do setki
Ależ to będzie śmigane - na polskich autostradach i niemieckich autobahnach polecę i pod 150 km/h (o ile warunki drogowe na to pozwolą), a pozostałe drogi szybkiego ruchu (ekspresowe, oraz autostrady w innych krajach) 125 - 130 km/h. Bo aktualnym autem nie przekraczam 115 km/h na prawym (i środkowym) pasie oraz chwilowe 120 km/h na lewym.
No spalanie mi wyjdzie trochę większe. Obecnym autem 1000 km robię za 200 - 205 zł. W Octavii to już tak z bardziej 225 - 230 zł wyjdzie (większa objętość silnika, choć z funkcją ACT odłączania cylindrów, a także większy dotrysk lpg).
No i niestety cena też inna. Fabia Kombi w 2022 zaczynała się od 60k, czyli na dzisiejsze 75k zł, a ja za swoją wersję dałem 68k, czyli 85k zł na dzisiejsze. Tymczasem Octavia aktualnie zaczyna się od 106k zł, a ja za swoją wersję, ale to już wersja kozak (świetnie wyglądające felgi, skóra w środku, itd.) będę miał do zapłacenia 155k zł wg dzisiejszych stawek, chociaż będę walczyć by obniżyć do takich 150k wg dzisiejszych stawek. No i faktycznie to mocno dopasożona wersja Style i jeszcze z dodanym szeregiem dodatków. Ale fakt do odnotowania, że jakbym miał mniej więcej brać wg poziomu doposażenia tej mojej Fabii za 68k / dzisiejsze 85k zł, no to bardziej 115 - 120k zł by wyszło.
@Menasze: Z okazji 40 urodzin zmiana pojazdu z auta dla dynamicznego dorobkiewicza na limuzynę prezesowską, z prawie 2x mocniejszym silnikiem, i o jakąś 1/3 obszerniejszą kabiną (oraz trochę większym bagażnikiem), a także względnie o +50% bardziej komfortową i luksusową (w tej konfiguracji).
@assninja: No tak: - Octavia - limuzyna prezesowska, szczególnie dla dynamicznego prezesa - Superb - limuzyna prezydencka, a także dla top-CEO (w sensie np. spółek notowanych na WIG20).
@sh2dov: Ale wiesz, że czasy poszły do przodu? Tam w tym 1.5 jest dołożone turbo, a także wtrysk bezpośredni. To 1.5 L to jak dawne 2.3 - 2.6 L. 2-litrowy Ford Scorpio mojego ojca, którym sam przez 2 miesiące jeździłem, miał 101 KM i 148 Nm dostępne przy 4000 rpm. Ta półtoralitrowa Octavia ze 115 KM, ale też ze 220 Nm dostępnymi w zakresie 1500 - 3000 rpm brałaby tego
octavia i superb to auta dla przedstawiciela handlowego
@assninja: Raczej Fiat Panda i Dacia Sandero to auta dla przedstawiciela handlowego. Octavia - prezes Superb - prezes spółki opiewającej na setki milionów
Raczej Fiat Panda i Dacia Sandero to auta dla przedstawiciela handlowego.
Octavia - prezes
Superb - prezes spółki opiewającej na setki milionów
@AdamF_OG: panda i dacia to takie super auta, że nikt ich nawet do floty nie bierze. Superby za to są zwykłymi wołami roboczymi jak przykładowo służbowe auto musi ciągnąć przyczepki.
@Karbon315: Nie wiem gdzie mieszkasz, ale u mnie Dacia Sandero i Fiat Panda to auta pierwszego rzutu dla przedstawicieli handlowych. Dla pracowników średniego / wyższego szczebla to zdarzają się Skody Fabie i Renault Clio. A Superb to jest auto prezesowskie, i to nie dla każdego prezesa, a dla prezesa od wielomilionowej spółki.
Do firm do ciągnięcia przyczepki to Dacia Dokker / Jogger (mniejsze przyczepki) lub VW Caddy lub VW Transporter
@AdamF_OG: jedyny prezes wielomilionowej spółki który usiadł w jakiejkolwiek skodzie, to prezes skody. A potem i tak poszedł się umyć i spalił te ciuchy.
@NuklearnySzpadel: Ja myślę, że na 90% będzie. A jak nie, to kupi się kolejną generację. Ten silnik 1.5 TSI 115 KM najpewniej przejdzie, bo to jest nowość (nie sam silnik, ale w tej konfiguracji mocowej) od zeszłego roku.
Fabia:
- 125 km/h - 4000 rpm
- 120 km/h - 3850 rpm
- 115 km/h - 3700 rpm
- 110 km/h - 3550 rpm
- 100 km/h - 3200 rpm
- 80 km/h - 2550 rpm
Max moment obrotowy 3000 - 4300 rpm, 16,5 sek. do setki
Octavia:
- 150 km/h - 2600 rpm
- 130 km/h - 2250 rpm
- 125 km/h - 2175 rpm
- 120 km/h - 2100 rpm
- 100 km/h - 1750 rpm
- 80 km/h - 1400 rpm
Max moment obrotowy 1500 - 3000 rpm, ależ to ciągnie od dołu, 10,5 sek. do setki
Ależ to będzie śmigane - na polskich autostradach i niemieckich autobahnach polecę i pod 150 km/h (o ile warunki drogowe na to pozwolą), a pozostałe drogi szybkiego ruchu (ekspresowe, oraz autostrady w innych krajach) 125 - 130 km/h. Bo aktualnym autem nie przekraczam 115 km/h na prawym (i środkowym) pasie oraz chwilowe 120 km/h na lewym.
No spalanie mi wyjdzie trochę większe. Obecnym autem 1000 km robię za 200 - 205 zł. W Octavii to już tak z bardziej 225 - 230 zł wyjdzie (większa objętość silnika, choć z funkcją ACT odłączania cylindrów, a także większy dotrysk lpg).
No i niestety cena też inna. Fabia Kombi w 2022 zaczynała się od 60k, czyli na dzisiejsze 75k zł, a ja za swoją wersję dałem 68k, czyli 85k zł na dzisiejsze. Tymczasem Octavia aktualnie zaczyna się od 106k zł, a ja za swoją wersję, ale to już wersja kozak (świetnie wyglądające felgi, skóra w środku, itd.) będę miał do zapłacenia 155k zł wg dzisiejszych stawek, chociaż będę walczyć by obniżyć do takich 150k wg dzisiejszych stawek.
No i faktycznie to mocno dopasożona wersja Style i jeszcze z dodanym szeregiem dodatków.
Ale fakt do odnotowania, że jakbym miał mniej więcej brać wg poziomu doposażenia tej mojej Fabii za 68k / dzisiejsze 85k zł, no to bardziej 115 - 120k zł by wyszło.
#samochody #motoryzacja #skoda #vag #vagboners #octavia #chwalesie #mirekhandlarz #zakupauta #kupujzwykopem
źródło: octaviatyl
Pobierz@AdamF_OG:
źródło: image
Pobierz- Octavia - limuzyna prezesowska, szczególnie dla dynamicznego prezesa
- Superb - limuzyna prezydencka, a także dla top-CEO (w sensie np. spółek notowanych na WIG20).
Nie chcę Cię martwić, ale Octavia w tych rocznikach będzie się kręcić do 13000 obrotów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2-litrowy Ford Scorpio mojego ojca, którym sam przez 2 miesiące jeździłem, miał 101 KM i 148 Nm dostępne przy 4000 rpm. Ta półtoralitrowa Octavia ze 115 KM, ale też ze 220 Nm dostępnymi w zakresie 1500 - 3000 rpm brałaby tego
@assninja:
Raczej Fiat Panda i Dacia Sandero to auta dla przedstawiciela handlowego.
Octavia - prezes
Superb - prezes spółki opiewającej na setki milionów
a zamowiles juz zapas dwusiarczku molibdenu do tej prezesoskiej limuzyny co by sie nie zatarla?
@AdamF_OG: panda i dacia to takie super auta, że nikt ich nawet do floty nie bierze. Superby za to są zwykłymi wołami roboczymi jak przykładowo służbowe auto musi ciągnąć przyczepki.
Do firm do ciągnięcia przyczepki to Dacia Dokker / Jogger (mniejsze przyczepki) lub VW Caddy lub VW Transporter