Mireczki, Nie znam się na motoryzacji więc pytanie. Jeżdze sobie autkiem 140KM i z tego co mi wskaźnik spalania mówi: dość oszczędne spalanie mam w okolicy prędkości 80-120 km/h między 5L i 7L. Jazda 130km/h to już spalanie 8L, a 150 km/h to 12L
Czy samochody z większą mocą np 300 koni spalają mniej przy większych prędkościach np 150km/h i więcej? Zastanawiam się czy w ogóle są samochody, które są wciąż dość eko przy wyższych prędkościach
Czy samochody z większą mocą np 300 koni spalają mniej przy większych prędkościach np 150km/h i więcej?
@ZakreconyZszywacz: XD No na pewno 300 koni spali mniej niż 150 przy 160 km/h xD Eko to są diesle 2.0 150/190 czy 200 KM. Teraz bardzo mało palą te 1,5 TSI od VW np. w skodach
@ZakreconyZszywacz: samochód jest oszczędny jak jedzie w okolicach maksymalnego momentu obrotowego na najwyższym biegu przy czym im mniej ma cylindrów i mniej skomplikowany rozrząd tym lepiej.
czyli duży uturbiony diesel R6 z automatem 8-9 biegowym będzie zawsze najoszczędniejszy przy dużych prędkościach, z takiego samego powodu wszystkie tiry autobusy i maszyny budowlane to diesle R6
@ZakreconyZszywacz: to nie do końca chodzi o moc silnika ale bardziej o pojemność i o przełożenia skrzyni biegów i o to jakie obroty potrzebuje mieć silnik żeby jechać z jakąś prędkością
jak weźmiesz samochód który ma 300km mocy z jakiegoś uturbionego silnika 1.5 to nie będzie wcale jakoś bardziej oszczędny od wolnossaka z taką samą pojemnością i mocą 150km
z kolei jak weźmiesz 2 samochody z takimi samymi silnikami ale
@jalop: no tak nie do końca ( ͡°͜ʖ͡°) Weź to samo auto tylko z innymi silnikami i powiedz co wyjdzie. Np. A4 B5 zwykły czterocylindrowiec 1.6/1.8 i V6 2.4/2.6/2.8