Mireczki, Nie znam się na motoryzacji więc pytanie. Jeżdze sobie autkiem 140KM i z tego co mi wskaźnik spalania mówi: dość oszczędne spalanie mam w okolicy prędkości 80-120 km/h między 5L i 7L. Jazda 130km/h to już spalanie 8L, a 150 km/h to 12L
Czy samochody z większą mocą np 300 koni spalają mniej przy większych prędkościach np 150km/h i więcej? Zastanawiam się czy w ogóle są samochody, które są wciąż dość eko przy wyższych prędkościach
Czy samochody z większą mocą np 300 koni spalają mniej przy większych prędkościach np 150km/h i więcej?
@ZakreconyZszywacz: XD No na pewno 300 koni spali mniej niż 150 przy 160 km/h xD Eko to są diesle 2.0 150/190 czy 200 KM. Teraz bardzo mało palą te 1,5 TSI od VW np. w skodach
@ZakreconyZszywacz: samochód jest oszczędny jak jedzie w okolicach maksymalnego momentu obrotowego na najwyższym biegu przy czym im mniej ma cylindrów i mniej skomplikowany rozrząd tym lepiej.
czyli duży uturbiony diesel R6 z automatem 8-9 biegowym będzie zawsze najoszczędniejszy przy dużych prędkościach, z takiego samego powodu wszystkie tiry autobusy i maszyny budowlane to diesle R6
@ZakreconyZszywacz: to nie do końca chodzi o moc silnika ale bardziej o pojemność i o przełożenia skrzyni biegów i o to jakie obroty potrzebuje mieć silnik żeby jechać z jakąś prędkością
jak weźmiesz samochód który ma 300km mocy z jakiegoś uturbionego silnika 1.5 to nie będzie wcale jakoś bardziej oszczędny od wolnossaka z taką samą pojemnością i mocą 150km
z kolei jak weźmiesz 2 samochody z takimi samymi silnikami ale
@jalop: no tak nie do końca ( ͡°͜ʖ͡°) Weź to samo auto tylko z innymi silnikami i powiedz co wyjdzie. Np. A4 B5 zwykły czterocylindrowiec 1.6/1.8 i V6 2.4/2.6/2.8
@ZakreconyZszywacz: zależy od wielu czynników Sama moc nie ma znaczenia, bo żeby jechać 150 km/h potrzeba np 60 KM, zakładając taką samą aerodynamikę i masę pojazdów, rozmiar opon itp. Teraz kwestia jak ta moc jest generowana w obu silnikach. Większy silnik, o większej pojemności i liczbie cylindrów będzie generował większe opory wewnętrzne i potrzebował więcej paliwa przy oddawaniu tej samej mocy, ale nie są to duże różnice
Nie znam się na motoryzacji więc pytanie. Jeżdze sobie autkiem 140KM i z tego co mi wskaźnik spalania mówi: dość oszczędne spalanie mam w okolicy prędkości 80-120 km/h między 5L i 7L. Jazda 130km/h to już spalanie 8L, a 150 km/h to 12L
To SUV, wielki kloc z kiepską areodynamiką? U mnie na dieslu jest 4 - 5 przy małych prędkościach poza miastem i ~5.6 przy prędkości 140. Czyli wzrost
@ZakreconyZszywacz: To ona nie ma aż tak kiepskiej aerodynamiki. Wychodzi jednak, że przedmówcy mogą mieć rację z przełożeniami. LPG pali więcej niż benzyna i na 140 KM LPG miałem 10. Ile masz obrotów przy tych 150?
@ZakreconyZszywacz: jak chcesz sprawdzić sobie dokładnie to poszukaj danych o BSFC (po polsku to chyba będzie "Jednostkowe zużycie paliwa") i wtedy można sobie porównywać dokładnie silniki bez internetowych historii o rekordowych wynikach wujków, szwagrów itp.
@Chris_Karczynski: Wracaj na swoje tagi obrońco pisowców (╭☞σ͜ʖσ)╭☞
@ZakreconyZszywacz Wszystko zależy od przełożenia, wielkości silnika i jego sprawności. Duże silniki będą dużo paliły przy niskich prędkościach przez swoje opory wewnetrzne (jak zgasisz kiedyś V8 to zobaczysz, że staje prawie od razu), natomiast przy dużych prędkościach wyjdzie spalanie z dużego przyspieszenie.
Zawsze jest gdzieś sweetspot spalania i prędkości, ale nie da
Zastanawiam się czy w ogóle są samochody, które są wciąż dość eko przy wyższych prędkościach
@ZakreconyZszywacz: Jasne że są. Zobacz sobie trochę testów Petrolhead Number One
Diesel bez względu na moc rozpędzi się i przy odpowiednich przełożeniach będzie wydajnie (i statecznie) pracował na 4300rpm (bo nic więcej z niego nie wyciśniesz), a przez to spalanie zamiast rosnąć... będzie
Czy samochody z większą mocą np 300 koni spalają mniej przy większych prędkościach np 150km/h i więcej?
Zastanawiam się czy w ogóle są samochody, które są wciąż dość eko przy wyższych prędkościach
@ZakreconyZszywacz: Nie i Tak Więc np. jest dodge challanger 6 litów ileś tam setek koni milion pięćset, i ma taki fajny bajer w automacie że na trasie przełącza się z ośmiu cylindrów na cztery przy tym oszczędzając dużo
Zastanawiam się czy w ogóle są samochody, które są wciąż dość eko przy wyższych prędkościach
Jeśli to będzie główny tryb użytkowania auta to tylko diesel - są w tym najlepsze. W prawdziwym świecie 2.0d to najszybsze auta na autostradzie, największe kozaki z v8/v12 realnie trzymają się prawego pasa bo nikomu się nie uśmiecha płacić za 25l/100 ( ͡°͜ʖ
dziś to na główną wszedłem i zobaczyłem tam komentarz tak głupi że aż ciężko mi w to uwierzyć i to jeszcze plusów sporo ma tam już coraz gorzej z ludźmi
Nie znam się na motoryzacji więc pytanie. Jeżdze sobie autkiem 140KM i z tego co mi wskaźnik spalania mówi: dość oszczędne spalanie mam w okolicy prędkości 80-120 km/h między 5L i 7L. Jazda 130km/h to już spalanie 8L, a 150 km/h to 12L
Czy samochody z większą mocą np 300 koni spalają mniej przy większych prędkościach np 150km/h i więcej?
Zastanawiam się czy w ogóle są samochody, które są wciąż dość eko przy wyższych prędkościach
#autostrady #motoryzacja #predkosci #ograniczeniepredkosci
@ZakreconyZszywacz: XD No na pewno 300 koni spali mniej niż 150 przy 160 km/h xD
Eko to są diesle 2.0 150/190 czy 200 KM. Teraz bardzo mało palą te 1,5 TSI od VW np. w skodach
przy czym im mniej ma cylindrów i mniej skomplikowany rozrząd tym lepiej.
czyli duży uturbiony diesel R6 z automatem 8-9 biegowym będzie zawsze najoszczędniejszy przy dużych prędkościach, z takiego samego powodu wszystkie tiry autobusy i maszyny budowlane to diesle R6
jak weźmiesz samochód który ma 300km mocy z jakiegoś uturbionego silnika 1.5 to nie będzie wcale jakoś bardziej oszczędny od wolnossaka z taką samą pojemnością i mocą 150km
z kolei jak weźmiesz 2 samochody z takimi samymi silnikami ale
272 km benzyna przy 150 km/h to pali mi jakies 15L/100
Teraz kwestia jak ta moc jest generowana w obu silnikach. Większy silnik, o większej pojemności i liczbie cylindrów będzie generował większe opory wewnętrzne i potrzebował więcej paliwa przy oddawaniu tej samej mocy, ale nie są to duże różnice
To SUV, wielki kloc z kiepską areodynamiką?
U mnie na dieslu jest 4 - 5 przy małych prędkościach poza miastem i ~5.6 przy prędkości 140. Czyli wzrost
To ona nie ma aż tak kiepskiej aerodynamiki. Wychodzi jednak, że przedmówcy mogą mieć rację z przełożeniami. LPG pali więcej niż benzyna i na 140 KM LPG miałem 10. Ile masz obrotów przy tych 150?
@ZakreconyZszywacz Wszystko zależy od przełożenia, wielkości silnika i jego sprawności. Duże silniki będą dużo paliły przy niskich prędkościach przez swoje opory wewnetrzne (jak zgasisz kiedyś V8 to zobaczysz, że staje prawie od razu), natomiast przy dużych prędkościach wyjdzie spalanie z dużego przyspieszenie.
Zawsze jest gdzieś sweetspot spalania i prędkości, ale nie da
@WykopanyDzon: Weź ty przeserwisuj to auto, bo to nie jest normalne spalanie.15 litrów to przy około 200km/h powinno palić
@ZakreconyZszywacz: Jasne że są. Zobacz sobie trochę testów Petrolhead Number One
Diesel bez względu na moc rozpędzi się i przy odpowiednich przełożeniach będzie wydajnie (i statecznie) pracował na 4300rpm (bo nic więcej z niego nie wyciśniesz), a przez to spalanie zamiast rosnąć... będzie
@ZakreconyZszywacz: Nie i Tak
Więc np. jest dodge challanger 6 litów ileś tam setek koni milion pięćset, i ma taki fajny bajer w automacie że na trasie przełącza się z ośmiu cylindrów na cztery przy tym oszczędzając dużo
Jeśli to będzie główny tryb użytkowania auta to tylko diesel - są w tym najlepsze. W prawdziwym świecie 2.0d to najszybsze auta na autostradzie, największe kozaki z v8/v12 realnie trzymają się prawego pasa bo nikomu się nie uśmiecha płacić za 25l/100 ( ͡° ͜ʖ