Wpis z mikrobloga

#pytaniedoeksperta #pkp #intercity #kolej

Hej mam pytanie odnośnie opłaty dodatkowej za brak biletu a bardziej za błąd w zakupie. Otóż wracając pociągiem KW kupiłem bilet ale na dzień następny a nie na dzisiaj, zorientowałem się dopiero przy sprawdzaniu biletu. Pani która sprawdzała bilet odmówiła mi zakupu nowego biletu bez opłaty dodatkowej 100zl, czy mogła tak zrobić czy jednak powinna mi sprzedać normalnie bilet? Można się od tego jakoś odwołać czy nie ma szans na odzyskanie kasy? Przeżyje to 100zl ale jednak jestem ciekaw czy mogłem się z tego jakoś wybronić.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@DexterWielkiPan: każdemu zdarza się zrobić głupotę, ponieś konsekwencje i zapomnij.


Pamiętaj, że może Ty tym razem pomyliles sie, ale ile razy ktos kupil bilet z mysla o wałku, albo gdzies skonczyl cos wczesniej i pomyslal ze przyoszczedzi jak wsiadzie na bilecie na nastepny dzien.

Poza tym, jakby ktoś nie sprawdzil Ci biletu, dojechałbyś i potem anulował ze stratą 20-25%.
  • Odpowiedz
#pkp #intercity


@DexterWielkiPan: To Intercity czy Koleje Wielkopolskie? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Co do tematu, to wszystko tak naprawdę zależy od konduktora, są tacy, którzy mocno trzymają się przepisów, a są i tacy, którzy przymykają oko na różne rzeczy albo można się z nimi dogadać, miałeś pecha, że na taką trafiłeś. Wątpię, że odwołanie coś da.
  • Odpowiedz
Wszystko zgodnie z przepisami. W praktyce jechałeś bez biletu i zostałeś ujawniony podczas kontroli. Jakby tak było bez konsekwencji to podróżni kombinowaliby w ten sposób że kupi bilet na jutro a w przypadku braku kontroli zwróci.
  • Odpowiedz