Wpis z mikrobloga

Ostatnio naszedł mi pomysł kupna elektryka ale tak sobie policzyłem że na trasie 100km mam średnie spalanie 5 litrów jadąc 90km/h czyli to wychodzi jakieś 30zł, gdybym tą samą trasę pokonał teslą to (z tego co wyczytałem) miałbym zużycie energii 15kWh czyli zakładając, że ładuję się tylko poza domem zapłaciłbym jakieś 2.3zł za kWh więc 35zł.

Trochę słabo skoro każdy fan elektryków mówi ciągle jakie to tanie. To auto chyba jest tylko jeśli ktoś dużo jeździ wokół komina. Czy może ktoś ma odmienne zdanie albo źle coś liczę?

#tesla #samochody #teslamotors #samochodyelektryczne
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ubijakitopiel: elektryki są "tanie" jeżeli liczysz spalanie dla samochodu o podobnej mocy co tesla, spalinówka 550-600KM spali lekko 15l/100, wtedy już wychodzą inne wartości w równaniu ;)
  • Odpowiedz
elektryki są "tanie" jeżeli liczysz spalanie dla samochodu o podobnej mocy co tesla, spalinówka 550-600KM spali lekko 15l/100, wtedy już wychodzą inne wartości w równaniu ;)


@Ritycho: nie widzę sensu tylu koni, my wystarczy do 200 byle miejsca w aucie było w miarę przyzwoicie.
  • Odpowiedz
@ubijakitopiel: Musisz porównywać auto które jeżdzi tak samo szybko i jeszcze wziąc prąd z domu
moje 3 silniki o łacznej mocy 1000KM biorą średnio 22-24kWh/100. Jak sie jedzie delikatnie po mieście to jest 18 a jak bardzo dynamicznie to 24, spaliwnoy by wział z 15 litrów. Na autostradzie tak nie czuć różnicy ale poza autostradą spalinowy jest już bardzo passe

Druga sprawa że w tym roku Tesla otworzy dużo SuC
  • Odpowiedz
@ubijakitopiel: zależy jakie masz założenia. Bo da się uzyskać zużycie na poziomie 12-13kW/100km jeżdżąc po mieście w temp powyżej 15 stopni. Ładując się w domu przy najgorszej taryfie (G11) masz około 0,92zł/kW. Supercharger to koszt 1,80-2zł ale w mieście to strata czasu bo auto ładuje się za szybko i nic nie zdążysz w tym czasie zrobić. Lepiej ładować na zwykłych ładowarkach typ2 "przy okazji" innych aktywności na mieście. Teraz jest
  • Odpowiedz
nie widzę sensu tylu koni, my wystarczy do 200 byle miejsca w aucie było w miarę przyzwoicie.


@ubijakitopiel: Nawet nie chodzi o konie. Reakcja na gaz w elektryku jest natychmiast. Żadnego tam dmuchania w turbinę, otwierania wtrysków i czekania aż się rozkręci silnik. Mi by tam nawet starczyło 150KM, tyle ile mam w 2.0TDI, ale jest 286KM.
Maksymalną moc to silniki spalinowe mają przy optymalnej ilości obrotów itp itd. Przez
Yelonek - >nie widzę sensu tylu koni, my wystarczy do 200 byle miejsca w aucie było w...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Musisz porównywać auto które jeżdzi tak samo szybko i jeszcze wziąc prąd z domu

moje 3 silniki o łacznej mocy 1000KM biorą średnio 22-24kWh/100.


@zibizz1: ale mnie nie obchodzą szybkie auta.
  • Odpowiedz
@zibizz1: tak, kompletnie mi to zwisa czy auto robi 100 w 10s czy 5. Minus tych "słabszych" przy elektrykach jest taki że są mniejsze, a ja potrzebuje czegoś jak model 3 a to czy ma 500 kuni czy 100 mam w pompie.
  • Odpowiedz
Trochę słabo skoro każdy fan elektryków mówi ciągle jakie to tanie. To auto chyba jest tylko jeśli ktoś dużo jeździ wokół komina. Czy może ktoś ma odmienne zdanie albo źle coś liczę?


@ubijakitopiel: Mam znajomego który ma tesle i to auto wcale aż tak tanio nie wychodzi ogólnie w eksploatacji ogólnie jak policzysz wszystko w porównaniu do tego co raz niektórzy chcieliby ci wmówić, dwa w porównaniu do tego co
  • Odpowiedz
@ubijakitopiel: @Cztero0404 Jest takie coś że użytkownik zmienia sposób użytkwoania auta. Kiedy ma opcje rozgrzeania , klimatyzacji na postoju bez odpalonego silnika to zaczyna z tego korzystać. Więc zamiast 15kWh/100km które widać w aucie razem z zużyciem na postoju może być sporo ponad 20kWh/100. Druga sprawa to jazda jest przyjemnijsza więc większość osób po przesiadce na elektryka robi więcej km, zamiast np 15tys km/rok jest to 20-25tys km/rok no
  • Odpowiedz
@ubijakitopiel: popełniasz kilka błędów, ale podstawowym z nich jest porównywanie jednej konkretnej trasy i rzutowanie tego na całe koszty. Oczywiście, jeśli nie masz się gdzie ładować z gniazdka, to nie bierz elektryka, bo przy naszej infrastrukturze będzie drożej. Jednak jeśli znajdziesz miejsce, w którym będziesz mógł się ładować, to porównaj średnie spalanie do średniego zużycia, skorelowane ze średnią ceną za litr i kWh.
  • Odpowiedz
elektryki są "tanie" jeżeli liczysz spalanie dla samochodu o podobnej mocy co tesla, spalinówka 550-600KM spali lekko 15l/100, wtedy już wychodzą inne wartości w równaniu ;)

Musisz porównywać auto które jeżdzi tak samo szybko


@Ritycho:
@zibizz1
uśmiałem się. takiego fikołka
  • Odpowiedz
uśmiałem się. takiego fikołka jeszcze nie widziałem.

Wychodzi taniej jak porównasz ze spalinówką 500 czy 1000 koni.. buhahaha

Nie ma to znaczenia, auto może mieć i 68KM w SDI które przy 90 spali 4 litry ropy po 5.20zł na promocji za 21zł na 100km i mogę sobie to zestawić z teslą plaid czy czym chce.

Większości ludzi wystarczy jak auto i 15 sekund do setki się rozpędza i to że jakiś elektryk ma 500 koni
  • Odpowiedz
@r5678 To była hiperbola

Oczywiście ze mozesz sobie porównywać z czym chcesz. Tylko jaki ma sens porównywanie bardzo różnych aut? Oczywiście że większe bedzie jadło więcej. Nie znam spalaniaka wielkości Tesli 3 ktory spali mniej niż 5 litrow ropy. Tak więc wielkość auta to kolejny parametr.

Wszystko zależy od warunków. Możemy nawet zejść do średniej prędkości 60mm/h i jazdy miejskiej w której spalinowy zje więcej a mały elektryk wtedy zejdzie nawet
  • Odpowiedz
Musisz porównywać auto które jeżdzi tak samo szybko i jeszcze wziąc prąd z domu

moje 3 silniki o łacznej mocy 1000KM biorą średnio 22-24kWh/100


@zibizz1: niby EV o mocy 1000KM pokona daną trasę (np.Warszawa-Gdańsk)10x szybciej niż 100KM spalinówka? Nie,pokona ją w podobnym czasie.O ile oczywiście nie będzie musiał się ładować po drodze.Czy masz 1000KM EV czy Golfa w dieslu to i tak ograniczają cie limity prędkości na drogach a nie
  • Odpowiedz
@wpt1: To prawda, ale nie chodzi tu o czas przejazdu tylko jak samochód się prowadzi. Jak reaguje na Twoje sygnały. Wciskasz gaz, a samochód namyśla się czy przyspieszyć? Kiedy włączasz się do ruchu, kiedy dojeżdżasz do skrzyżowania.
Jeździłem Skodą Felicją w LPG i tam wyprzedzanie trzeba było planować strategicznie kilka dni wcześniej. W elektryku duży moment i moc masz już dołu nie czekając na żadne tłoki ani turbiny. Chcesz kogoś
  • Odpowiedz