Wpis z mikrobloga

Motocykliści, odpowie mi ktoś czy można zmieniać na pierwszy bieg w trakcie toczenia się? Bo mi instruktor mówił że za żadne skarby bo się skrzynia r------e, a teraz jak oglądam sobie różne vlogi z jazdy na YouTube to widzę że normalnie ludzie na jedynkę przerzucają xD

Bo ta sama zasada działa w samochodach, że rzekomo można rozwalić synchronizator pierwszego biegu, no ale samochody mają ręczną skrzynię biegów a motocykle sekwencyjną i zacząłem myśleć.

Wiecie, mówię o tych niezręcznych sytuacjach gdzie dojeżdżacie do skrzyżowania, jest czerwone więc na luzaku sobie dojeżdżacie hamując silnikiem, ale jednak zapala się zielone więc staracie się dostosować prędkość żeby pojechać płynnie za ostatnim autem no ale siedzi kapelusznik albo baba z opóźnionym zapłonem i decydujecie się zatrzymać, no ale w ostatniej chwili ruszają i teraz jedziecie te 5-10 km/h gdzie silnik na dwójce się dławi ale jak się zatrzymacie żeby zmienić na jedynkę to znowu wy zostaniecie zawalidrogą na kilka sekund i z tyłu zaczną trąbić (już tak miałem xD)

#motocykle
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Dalamar można wrzucać pierwszy bieg. Nic się nie popsuje. Jak chcesz oszczędzać sprzęgło i wszystko to zrzucasz biegi z między gazem tak żeby dostosować obroty do niższego biegu i nie zablokować tylnego koła. Ale to grozi tylko jak niższy bieg miałby mieć górny zakres obrotów.
  • Odpowiedz
Bo mi instruktor mówił że za żadne skarby bo się skrzynia r------e


@Dalamar: xD

Bo ta sama zasada działa w samochodach, że rzekomo można rozwalić synchronizator pierwszego
  • Odpowiedz
Przesadza instruktor - co innego wrzucić jedynkę jak się jeździe 30km/h a co innego przy toczeniu z międzygazem.
  • Odpowiedz
@Dalamar normalnie - pała, strzał i maneta co tu wymyślać, biegi są od używania. Nie słuchaj dziada. Ciekawe co by powiedział jakby zobaczył jak w samochodzie blokuję tylne koła wbijając pałę xD
  • Odpowiedz
W trakcie TOCZENIA, z wyczuciem, czasem z przegazówą jeśli trzeba - można i nic nie boli. Nawet zalecam tocząc się do świateł na pool position, przy pierwszym mijanym aucie wbić JEDEN żeby w razie zapalenia się zielonego być ready i nie stwarzać zamieszania.
  • Odpowiedz
@Dalamar: W wiekszości pełnowymiarowych motocykli jedynka kończy się powyżej 70km/h.
Nawet jak wbijesz jedynkę grubo powyżej czerwonego pola to raczej bezkosztowo, zerwie przyczepność na tylnym kole i tyle.

Z tego co mi wiadomo, w skrzyniach motocyklowych nie ma synchronizatorów.
  • Odpowiedz
@ArmandoFelonso: Tak samo w c--j osob sie nauczylo unikania przedniego hamulce przy zakretach, no nikt im nie powiedzial, ze wcisniety lekko przed zakrętem pozwala na dohamowanie bezpiecznie w trakcie i jest to lepsza opcja niz wjezdzac bez wciśniętego, szczególnie nie widzac wyjazdu. Potem ktos panikuje, wciska w polowie bez wprawy, bo tylnym c---a zahamujesz i cyk na bok xD polowa wypadkow na youtubie z tego wynika
  • Odpowiedz
@Dalamar: zawsze jak podjezdzam pod swiatla itd to luz wrzucam tylko i wylacznie w momencie stania, w kazdej chwili musisz miec mozliwosc odkrecenia
@wiktorbo w v4 ~130
  • Odpowiedz
@motospamer: ducati streetfighter v2, ja po mieście prawie nie używam hamulców tylko redukuje do 1 i silnik hamując sam go zatrzymuje. W życiu bym nie pomyślał, żeby unikać 1 biegu. Ba, miałem GR Yarisa, który sam robił przygazówki przy redukcji (skrzynia manualna) i tam też go tak katowałem redukując do 1 biegu, nic mu nie było.
  • Odpowiedz