Wpis z mikrobloga

Jak poprawnie założyć gumkę przeciwpyłową do tłoczka/zacisku hamulcowego?

Męczę się już tyle czasu, żeby założyć osłonę tłoczka w zacisk. Za pierwszym wydawało się, że wszystko poszło gładko, ale przy odkręcaniu, gdy bardziej wykręcę tłoczek, gumka wyskakuje - czy to normalne zjawisko i tak to ma wyglądać?

Przy demontażu, siłowałem się, żeby tę gumkę ściągnąć, a nowa wyskakuje z łatwością. Wciskałem ją też na sucho, ale efekt ten sam.

Zastanawiam się, czy gumkę trzeba wcisnąć głęboko w rowek „na siłę”, czy wystarczy dokręcić tłoczek do końca i sama się ułoży. Problem w tym, że gdy próbuję ją wcisnąć, nie mogę jej równomiernie osadzić – zawsze z którejś strony się załamuje (co widać na zdjęciach 1, 2, 3).

Na YouTubie nic konkretnego nie znalazłem, większość poradników dotyczy zacisków ATE. Mój zacisk to BOSCH A152 (0204Y01612), tłoczek 38 mm. Zestaw naprawczy: D4723 Autofren 38mm.

Zniszczyłem już dwie osłony, nie wiem co dalej robić xd

#mechanikasamochodowa #mechanika #naprawasamochodow #samochody #hamulce #alfaromeo #alfaholicy
InzynierZAfryki - Jak poprawnie założyć gumkę przeciwpyłową do tłoczka/zacisku hamulc...

źródło: 1

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@InzynierZAfryki: 1. Zamiennik może nie być perfekcyjnie wykonany.
2, Coś robisz żle, albo nie ta kolejność, albo coś siłowo wpychasz i wyskakuje z zacisku
Nigdy nie miałem takich problemów... Zakładam tę osłonę na tłoczek, tak na 1 cm , wkładam osłonę w rowek w zacisku i wpycham tłoczek jednocześcnie go obracając. Żeby było łatwiej zacisk w imadło, bo na stole wygodniej.
Jak najpierw włożysz w szczelinę w zacisku i póżniej
  • Odpowiedz
@InzynierZAfryki: sądzę że mając tam wszystko takie ładne i suche masz problem z tarciem metalu o gumę które Ci tą gumę napina i powoduje takie efekty.
Jakbyś robił "na brudno" to wszystko tam byłoby uwalone w płynie hamulcowym który daje jakiś poślizg.

Ogólnie natrzyj to czymś co da poślizg - pryśnij jakimś sprayem do uszczelek, WD-40, albo jakimś smarem do hamulców cieniutko, tyle tylko żeby to się zaczęło ślizgać podczas
  • Odpowiedz