Wpis z mikrobloga

A jest tu ktoś, kto przeszedł więcej niż sam prolog i jest w stanie stwierdzić, że np. po 20h ta gra nadal czymś zaskakuje i wciąga, czy może jest mega powtarzalna i nie zachęca do ukończenia, bo prócz rozwoju postaci mamy tu na okrągło bieganie po podobnych lokacjach i tłuczenie mobków?
#gry #clairobscur
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@eternal_slavo: jRPGi są oparte na powtarzalności, masie krótkich, podobnych do siebie potyczek, więc nie spodziewaj się niczego innego. Jedynie bossowie w takich grach potrafią zaskoczyć. Pewnie większy nacisk jest na to, żeby fabuła się fajnie rozwinęła. W podobnym gatunkowo Octopath Traveler też głównym motywatorem do ukończenia gry są postacie i ich historie, przedzielone setkami/tysiącami potyczek, zbieraniem ekwipunku i wbijaniem kolejnych poziomów. Gra jest na 20-30h podobnoż jeśli nie calaczkujesz. Więc
  • Odpowiedz
jRPGi są oparte na powtarzalności, masie krótkich, podobnych do siebie potyczek, więc nie spodziewaj się niczego innego. Jedynie bossowie w takich grach potrafią zaskoczyć.


@przemytni-azbestu: to nie da się zrobić jrpga który nie jest powtarzalny?
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: To tak jakbyś zapytał czy da się zrobić hack&slasha, który nie jest oparty na grindzie, niby się da, ale to nie to samo. Są gatunki oparte na grindzie, są gatunki, które nie są oparte na grindzie. Na szczęście nikt nikogo do niczego nie zmusza i można sobie grać w co się lubi.

Turowy system walki jest sztandarowym systemem klasycznych jRPGów, ale też właśnie on zabiera bardzo, bardzo dużo możliwości
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: To tak jakbyś zapytał czy da się zrobić hack&slasha, który nie jest oparty na grindzie, niby się da, ale to nie to samo. Są gatunki oparte na grindzie, są gatunki, które nie są oparte na grindzie. Na szczęście nikt nikogo do niczego nie zmusza i można sobie grać w co się lubi.


@przemytni-azbestu: tez sie kiedys o to pytalem w internecie, bo nie ogarnialem czemu ci ludzie lubiacy
  • Odpowiedz
@SmugglerFan Takie rozwiązania jak napisałeś są również w E33, są również w innych jRPGach. Pisząc o powtarzalności chodziło mi o to, że sam system walki turowej bez poruszania ma o wiele więcej ograniczeń i może się łatwiej przejeść. Jasne, że można setki rozwiązań stricte pod danych przeciwników wymyślić, tylko Ty już schodzisz bardzo nisko w tym wszystkim, a ja piszę o tym co jest wyżej. Ty o designie przeciwników, ja o
  • Odpowiedz
W jRPGowym combacie nie zrobisz bitwy, gdzie będziesz walczył z 100 przeciwników na raz (w real time owszem).

W jRPGowym combacie nie zrobisz widowiskowego szturmu na pozycje wroga z masą efektów temu towarzyszącym (w real time owszem).

W jRPGowym combacie nie zrobisz walki w powietrzu, pod wodą, naziemnej, gdzie wszystkie się będą diametralnie od siebie różnić (w real time owszem).


@przemytni-azbestu: przeciez mnostwo gier z real time combatem nie ma zadnych z tych
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: Podałem Ci kilka przykładów, tych przykładów można wypisać setki jak nie tysiące, to nie znaczy, że każda gra z danym systemem walki musi je posiadać. xD

Ja tylko twierdzę, że jeden system jest bardziej ograniczony od drugiego na wielu płaszczyznach, nic więcej, nic mniej. To jak kto implementuje dany system to jest inna para kaloszy.

To jak kto odbiera co jest powtarzalne, a co nie, to też jest totalnie
  • Odpowiedz
@przemytni-azbestu: no i co z tego? takie np. platformowki 2d sa ograniczone wzgledem platformowek 3d, ale to nie znaczy ze nie da sie zrobic platformowki 2d ktora nie jest powtarzalna. dobrze ze tacy ludzie jak ty nie pracuja w gamedevie, bo dalej bysmy mieli np. sprite'y zamiast modeli 3d w strzelankach, bo przeciez doomlike'i musza miec sprite'y, na tym przeciez polega gatunek
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: Pracuję w gamedevie od 10 lat i mam się dobrze. Niejednokrotnie pisałem systemy, których nigdzie indziej nie było i jest to jedna z moich najważniejszych zasad w pracy, żeby zawsze dokładać coś od siebie. xD

Nie wiem skąd takie wnioski wyciągnąłeś, ale ok, nie wnikam. Wyciąganie tak absurdalnych i daleko idących wniosków po kilkunastu zdaniach tekstu jest dla mnie abstrakcyjne. Polecam naukę czytania ze zrozumieniem oraz nie wkładania komuś w
  • Odpowiedz
Nie wiem skąd takie wnioski wyciągnąłeś, ale ok, nie wnikam. Wyciąganie tak absurdalnych i daleko idących wniosków po kilkunastu zdaniach tekstu jest dla mnie abstrakcyjne. Polecam naukę czytania ze zrozumieniem oraz nie wkładania komuś w usta słów, których nie wypowiedział i dodatkowo nie generalizowania bo to trochę wygląda jakbyś sam ze sobą dyskutował i własne argumenty obalał - serio. xD


@przemytni-azbestu: a kto pisal "To tak jakbyś zapytał czy da
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: Tak jak pisałem, nie muszą, ale wtedy nie będą klasyczną wersją samych siebie, tylko wariacją - proste.

To tak jakbyś napisał powieść na 10 stron i mówił, że to powieść bo przecież ma okładkę, słowa, zdania, fabułę, postacie i dialogi, a tak naprawdę 10 stronicowej formie literackiej o wiele bliżej do opowiadania niż do powieści. Jest jakiś kanon, który wytycza gatunki. jRPG może być powtarzalny poprzez ograniczony system walki,
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: E33 pomimo tego, że ma modyfikacje combatu nadal po 15h gry ma to co napisałem w pierwszym poście tj. częste, powtarzalne potyczki i OP nie ma co spodziewać się czegoś innego. Ta gra chłonie z jRPGów wszystko co się da, nie tylko system walki. Jedyna różnica to zachodnia warstwa wizualna nastawiona na zachodni realizm co jest niespotykanym dotychczas połączeniem. Chcesz z tym dyskutować? xDDD
  • Odpowiedz
@SmugglerFan: Tak jak pisałem wyżej, polecam naukę czytania ze zrozumieniem, nie wyciągania za daleko idących wniosków i nie wkładania komuś w usta słów, których nie powiedział. xD

Różnica między nami taka, że ja sobie tworzę "ograniczone" gry, którymi jarają się miliony graczy, a Ty piszesz subiektywne opinie bez ładu i składu. :D

Dzięki za dostarczenie rozgrywki, lubię się pośmiać z wpisów tutaj, nawet jeśli mam do czynienia z trollami -
  • Odpowiedz