Obok jawności cen mieszkań powinna być ustawa z obowiązkowymi chociaż widełkami płacy w ofertach pracy. Wczoraj straciłem 2h na rozmowie na stanowisko operatora maszyny razem z utrzymaniem ruchu na zakładzie (jestem elektrykiem). No i wszystko ładnie i na końcu rozmowa co do stawki. MINIMALNA. No jakby mi ktoś w ryj strzelił. Ja mam pracować na głośnej maszynie serwisować ją i inne maszyny, a ktoś będzie tylko stać, odbierać towar i ma zarabiać nawet więcej odemnie? Jak to usłyszałem to oczywiście się lekko zaśmiałem i powiedziałem że to ja wolę odbierać tylko towar, przynajmniej mniej stresu. Oczywiście powiedzieli że nie szukają na takie stanowiska. #januszebiznesu #pracbaza
@ElectroNICK Jest taka dyrektywa UE, kraje członkowskie mają czas do połowy 2026 roku na wprowadzenie jej. Mają być podane widełki i średnie wynagrodzenie w danej firmie na tym stanowisku
@dr-proktor: @jafik tak czy inaczej dobry pomysł bo takie widełki już sporo o pracodawcy mówią. Patrząc na takie widełki płacowe, już raczej bym się na to stanowisko nie zgłosił.
@ElectroNICK ja o możliwych widełkach pytam już na pierwszej rozmowie telefonicznej żeby nie tracic ich i mojego czasu. O dziwo w większości przypadków dostaje taką informację zwrotnie
@ElectroNICK: Nigdy nie jadę na rozmowę jak przez telefon nie dowiem się mniej więcej od ilu się zaczyna ( spawacz) Przeważnie jest: ale to zależnie od umiejętności i trzeba przyjechać i porozmawiać ale zazwyczaj wystarczy powiedzieć: - proszę uszanować mój i swój czas i powiedzieć mi chociaż jakieś widełki to będę wiedział czy jest sens w ogóle do państwa jechać
@nikifor: kiedy wreszcie przestaniecie pisać te neoliberalne wys*ywy? Proponowana pensja byłaby tak samo uwłaczająca dla opa gdyby pakowacz legalnie zarabiał mniej.
To wcale nie zasługa pisiorow i sztucznego podniesienia minimalnej.