Lista narzekań / nagłówków, które będzie można przeczytać w czerwcu, jeżeli Tesla swoje robotaxi w czerwcu, w Austin:
- Miało być milion nowych robotaxi, jest ledwo 20 Modeli Y z kierowcami "bezpieczeństwa" - Musk obiecał złote robotaxi cybercab bez kierownicy. Dostaliśmy Model Y, który zadebiutował w 2019 roku. - Gotowe FSD miało być uniwersalnym rozwiązaniem mającym działać wszędzie, dostaliśmy taxi goefence'wane na centrum Austin - Miało być 2-3 razy taniej, a Tesla ma ceny wyższe niż Uber - Próbowaliśmy zamówić robotaxówkę w Austin, czekaliśmy 4 godziny
Lista nagłówków, których jakoś nie przeczytacie: - Jednak cała branża i "eksperci" się mylili: LIDAR nie jest jednak potrzebny. Wystarczą same kamery i komputer - Jeżeli to działa na 20 sztukach Modelu Y, to znaczy, że na drogach jest już ponad 2 mln Modeli 3/Y, które mają już sprzęt, a potrzebują jeszcze tylko tego samego oprogramowania. - Tesla z cybercabem, który zacznie produkować w przyszłym roku, będzie w stanie finansować robotaxówki 6 razy taniej niż waymo
O ile do przyszłego roku beda mieli z czego to finansować. xD
@Talarsson: mają 37 miliardów w gotówce, brak długów, pozytywne cash-flow i Elona, który bez problemu jest w stanie zebrać 10-20 miliardów od inwestorów.
za 37 miliardów, można wyprodukować 1 mln Modeli Y, które przez 5 lat będą generować po 50k rocznie dochodu. W zasadzie, to Tesla produkuje już obecnie ponad milion Modeli Y rocznie. Więc wystarczyło by ich nie sprzedawać
Jeżeli to działa na 20 sztukach Modelu Y, to znaczy, że na drogach jest już ponad 2 mln Modeli 3/Y, które mają już sprzęt, a potrzebują jeszcze tylko tego samego oprogramowania.
Z tym punktem się nie zgadzam. Tzn te 2mln ma sprzęt do tego aby jeżdziła
Tzn te 2mln ma sprzęt do tego aby jeżdziła sama gdy za kierownicą siedzi kierowca który pilnuje samochodu:)
@zibizz1: według Tesli, obecnie w testach z pracownikami mają interwencje raz na 10k mil (czyli raz na rok, przy tym ile jeździ przeciętny Amerykanin). Zakładam, że robią taki wynik na FSD 14, na AI4, z lokalnymi parametrami dostosowanymi do Austin.
Kierowca jest konieczny ze względów prawnych na tym etapie, by dostać licencje
@anonimowy_programista: to bez znaczenia jak czesto maja ten wypadek, niezaleznie czy jest to raz na 10k mil, czy raz na 100mil, potrzebny jest wewnatrz kierowca.
@anonimowy_programista: a co powiesz na to, że taki Zacks daje Tesli strong sell? Oni od 20 lat biją SP500 ich rankingami a Tesla jest wg nich teraz aktualnie w 5% najgorszych stocków możliwych do kupienia. https://www.zacks.com/stock/quote/TSLA
@pyszniarz To był skrót myślowy. Jeśli kurs akcji ostatnio spadl o 50% to wszyscy sie nabijają z @anonimowy_programista a jak potem wzrosnie +200% to wszyscy zazdroszczą albo zbijają piątkę
@anonimowy_programista: Oho kolejne bajeczki znowu przyszli rok, znowu optimusy a jakos nadal jest supervised full self driving. @zibizz1 No tak im bardziej sprzedaz bedzie spadac tym bardziej kurs bedzie rosnac po ogloszeniu wynikow kwartalnych az dojdzie do nieskonczonosci gdy Tesla bedzie coraz bardziej pod kreska.
- Miało być milion nowych robotaxi, jest ledwo 20 Modeli Y z kierowcami "bezpieczeństwa"
- Musk obiecał złote robotaxi cybercab bez kierownicy. Dostaliśmy Model Y, który zadebiutował w 2019 roku.
- Gotowe FSD miało być uniwersalnym rozwiązaniem mającym działać wszędzie, dostaliśmy taxi goefence'wane na centrum Austin
- Miało być 2-3 razy taniej, a Tesla ma ceny wyższe niż Uber
- Próbowaliśmy zamówić robotaxówkę w Austin, czekaliśmy 4 godziny
Lista nagłówków, których jakoś nie przeczytacie:
- Jednak cała branża i "eksperci" się mylili: LIDAR nie jest jednak potrzebny. Wystarczą same kamery i komputer
- Jeżeli to działa na 20 sztukach Modelu Y, to znaczy, że na drogach jest już ponad 2 mln Modeli 3/Y, które mają już sprzęt, a potrzebują jeszcze tylko tego samego oprogramowania.
- Tesla z cybercabem, który zacznie produkować w przyszłym roku, będzie w stanie finansować robotaxówki 6 razy taniej niż waymo
#tesla #gielda
Jeżeli USA nie dogada sie z kitajcami to tesla może się zwijać.
@Talarsson: mają 37 miliardów w gotówce, brak długów, pozytywne cash-flow i Elona, który bez problemu jest w stanie zebrać 10-20 miliardów od inwestorów.
za 37 miliardów, można wyprodukować 1 mln Modeli Y, które przez 5 lat będą generować po 50k rocznie dochodu. W zasadzie, to Tesla produkuje już obecnie ponad milion Modeli Y rocznie. Więc wystarczyło by ich nie sprzedawać
źródło: FzJyV0MXgAMQrb2
Pobierz@anonimowy_programista
Z tym punktem się nie zgadzam. Tzn te 2mln ma sprzęt do tego aby jeżdziła
@zibizz1: według Tesli, obecnie w testach z pracownikami mają interwencje raz na 10k mil (czyli raz na rok, przy tym ile jeździ przeciętny Amerykanin). Zakładam, że robią taki wynik na FSD 14, na AI4, z lokalnymi parametrami dostosowanymi do Austin.
Kierowca jest konieczny ze względów prawnych na tym etapie, by dostać licencje
ciśnie mi się na usta:
"escape
@Glupiii: liczę na to, że zmonetyzujesz tę swoją pewność, shortując akcje, albo kupując jakieś PUTy. Takiej pewności nie można zmarnować!
https://www.zacks.com/stock/quote/TSLA
@bluffek: zadam tylko jedno pytanie. Ile robotaxi i Optimusów według nich Tesla będzie miała pod koniec 2025, 2026, 2027, 2028, 2029, 2030?
Ja 4 lata temu pisałem
@zibizz1 No tak im bardziej sprzedaz bedzie spadac tym bardziej kurs bedzie rosnac po ogloszeniu wynikow kwartalnych az dojdzie do nieskonczonosci gdy Tesla bedzie coraz bardziej pod kreska.
@zibizz1: Nie, to nie był skrót myślowy. Jak powiesz "słoń" to nie będzie skrót myślowy do "samochód".