Wpis z mikrobloga

Lista narzekań / nagłówków, które będzie można przeczytać w czerwcu, jeżeli Tesla swoje robotaxi w czerwcu, w Austin:

- Miało być milion nowych robotaxi, jest ledwo 20 Modeli Y z kierowcami "bezpieczeństwa"
- Musk obiecał złote robotaxi cybercab bez kierownicy. Dostaliśmy Model Y, który zadebiutował w 2019 roku.
- Gotowe FSD miało być uniwersalnym rozwiązaniem mającym działać wszędzie, dostaliśmy taxi goefence'wane na centrum Austin
- Miało być 2-3 razy taniej, a Tesla ma ceny wyższe niż Uber
- Próbowaliśmy zamówić robotaxówkę w Austin, czekaliśmy 4 godziny

Lista nagłówków, których jakoś nie przeczytacie:
- Jednak cała branża i "eksperci" się mylili: LIDAR nie jest jednak potrzebny. Wystarczą same kamery i komputer
- Jeżeli to działa na 20 sztukach Modelu Y, to znaczy, że na drogach jest już ponad 2 mln Modeli 3/Y, które mają już sprzęt, a potrzebują jeszcze tylko tego samego oprogramowania.
- Tesla z cybercabem, który zacznie produkować w przyszłym roku, będzie w stanie finansować robotaxówki 6 razy taniej niż waymo

#tesla #gielda
anonimowy_programista - Lista narzekań / nagłówków, które będzie można przeczytać w c...
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

O ile do przyszłego roku beda mieli z czego to finansować. xD


@Talarsson: mają 37 miliardów w gotówce, brak długów, pozytywne cash-flow i Elona, który bez problemu jest w stanie zebrać 10-20 miliardów od inwestorów.

za 37 miliardów, można wyprodukować 1 mln Modeli Y, które przez 5 lat będą generować po 50k rocznie dochodu. W zasadzie, to Tesla produkuje już obecnie ponad milion Modeli Y rocznie. Więc wystarczyło by ich nie sprzedawać
anonimowy_programista - >O ile do przyszłego roku beda mieli z czego to finansować. x...

źródło: FzJyV0MXgAMQrb2

Pobierz
  • Odpowiedz
@Talarsson: Tesla ma 100mld przychodu rocznie i 35mld gotówki, wiec spokojnie jeszcze pociągnie minium 5 lat nawet staczając się w szybkim tempie

@anonimowy_programista

Jeżeli to działa na 20 sztukach Modelu Y, to znaczy, że na drogach jest już ponad 2 mln Modeli 3/Y, które mają już sprzęt, a potrzebują jeszcze tylko tego samego oprogramowania.


Z tym punktem się nie zgadzam. Tzn te 2mln ma sprzęt do tego aby jeżdziła
  • Odpowiedz
Tzn te 2mln ma sprzęt do tego aby jeżdziła sama gdy za kierownicą siedzi kierowca który pilnuje samochodu:)


@zibizz1: według Tesli, obecnie w testach z pracownikami mają interwencje raz na 10k mil (czyli raz na rok, przy tym ile jeździ przeciętny Amerykanin). Zakładam, że robią taki wynik na FSD 14, na AI4, z lokalnymi parametrami dostosowanymi do Austin.

Kierowca jest konieczny ze względów prawnych na tym etapie, by dostać licencje
  • Odpowiedz