Wpis z mikrobloga

@Kustosz-Jabulkowy: to jeszcze wytłumaczenie dla tych którzy nie rozumieją jak działała gospodarka PRL.
Samochody za granicę były sprzedawane poniżej wartości, tylko po to aby kraj zdobył "twardą walutę" czyli wymienialne waluty krajów zachodnich, za które mogli kupować inne dobra z zachodu. Bo złotówka była bezwartościowa.
  • Odpowiedz
@Djelon: No nie do końca masz rację, eksport jak najbardziej się opłacał. Praca robotnika FSO była warta realnie parę dolarów, złotówka była śmieciem. Koszt produkcji Renault 5 był dużo wyższy niż Poloneza, bo energia elektryczna, gaz potrzebny do ogrzania fabryki , a przede wszystkim pensja francuskiego robotnika były dużo wyższe. @Lardor tak zgadza się niemniej i tak FSO w UK sromotnie przegrywało z Ładą pomimo, że Łada miała wyższe
  • Odpowiedz