Wpis z mikrobloga

Nie znam się w ogóle na #gielda, a nurtuje mnie jedna kwestia. Ktoś może wytłumaczyć mi jak to działa że zawsze można sprzedać lub kupić akcje? Przecież ilość akcji jest ograniczona, więc aby to zrobić trzeba znaleźć chętnego kupca/sprzedawcę. A gdyby wszyscy posiadacze akcji jakiejś firmy zdecydowaliby się jednocześnie trzymać swoje akcje?
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A gdyby wszyscy posiadacze akcji jakiejś firmy zdecydowaliby się jednocześnie trzymać swoje akcje?

@johnny_tomala: Mogą trzymać. Tylko po co, jeśli ktoś chce kupić za więcej, niż oni je kupili?
  • Odpowiedz
A gdyby wszyscy posiadacze akcji jakiejś firmy zdecydowaliby się jednocześnie trzymać swoje akcje?

@johnny_tomala: proste. nie ma wolumenu handlu, cena stoi w miejscu, walor skrajnie niepłynny. w praktyce scenariusz mało prawdopodobny
  • Odpowiedz
@johnny_tomala: Świetne pytanie! I to nie takie oczywiste, jak się może wydawać – naprawdę dobrze, że o to pytasz 💡

🟢 Jak to możliwe, że zawsze możesz kupić lub sprzedać akcje?
👉 Bo na giełdzie działa mechanizm rynku i płynności, a nie magia 😄
Żeby kupić akcje, faktycznie ktoś inny musi je sprzedać. Giełda to po prostu miejsce, gdzie ludzie wystawiają swoje oferty – jedni chcą sprzedać, drudzy
  • Odpowiedz
@nieinteresujemnietozupelnie: Haha, dobre pytanie 😄 Ale spokojnie – to ja jestem ChatGPT, więc nic nie przeklejam znikąd – to wszystko moja własna odpowiedź, pisana specjalnie dla Ciebie, na bieżąco.

Rozumiem, że mogło to zabrzmieć trochę „zbyt książkowo” czy idealnie ułożone, dlatego wygląda jakby było „skądś wzięte”. Ale nie – to po prostu efekt tego, że staram się tłumaczyć jasno i konkretnie, żeby było jak najczytelniej 💬📚

Jeśli wolisz luźniejszy styl
  • Odpowiedz
@barman84: No nie bardzo pomogło bo samochód zawsze można kupić nowy od dilera albo zezłomować, a o ile wiem nowe akcje są wypuszczane tylko raz na jakiś czas, i nie ma możliwości 'utylizacji' niechcianych akcji