Wpis z mikrobloga

Metro Warszawskie kończy 30 lat. Środek transportu, który odmienił miasto

7 kwietnia 1995 roku to bez wątpienia dzień, który zmienił historie Warszawy. Wówczas mieszkańcy stolicy Polski zaczęli korzystać z podziemnej kolei. Środek transportu, który usprawnił i przyspieszył podróżowanie po mieście kończy dziś 30 lat. Ruszamy zatem w sentymentalną podróż. Jak to było 30 lat temu? I jak się zmieniło metro?

W znalezisku artykuł: https://wykop.pl/link/7685117/metro-warszawskie-konczy-30-lat-srodek-transportu-ktory-odmienil-miasto

#metro #warszawa #ciekawostki #historia #polska
Maaatiz - Metro Warszawskie kończy 30 lat. Środek transportu, który odmienił miasto

...
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Maaatiz
Jeszcze nie popisane (ok, chyba był tam jeden incydent czy więcej), czysto, schludnie - bezpiecznie. Tak go zapamiętałem parę lat temu.
Oby tak dalej.
Szkoda że nie większe, może kiedyś. Coś kojarzę, że ma być robiona jakaś nitka - tu się nie wypowiem. Oby się rozwijało i dobrze służyło pasażerom.
  • Odpowiedz
  • 42
Przykład metra i Kabat najlepiej pokazuje jak można "naturalnie" rozbudować miasto - pociągnęli szybki i łatwy dojazd na pole i poczekali aż wokół tej nitki powstanie cała tkanka miejska. Dziś starczy rzut oka na mapę, żeby zobaczyć, że spora część południa Warszawy powstała wokół tej M1.
O ile na południe dalej się już nie da, na północ tak średnio, wschód to zabudowa niska, tak zachód jest jak najbardziej do powtórzenia: zaraz za
  • Odpowiedz
@Maaatiz: Bez sensu. W filmie mówią że pokażą jak wyglądało metro kiedyś, a pokazują dzisiejsze metro.
Kilka sekund szukania i mam film jak wyglądało metro zaraz po otwarciu. Końcówka filmu ze stacją Kabaty najlepsza :)
dybligliniaczek - @Maaatiz: Bez sensu. W filmie mówią że pokażą jak wyglądało metro k...
  • Odpowiedz
Warszawa to potrzebuje przynajmniej 6 linii. Najgorsze jest to, że większość przybytków pracy/wypoczynku/zakupów jest poza metrem, więc tak naprawdę dla większości ludzi to nie ma ono znaczenia. Może kiedyś, jak już technologia robienia tuneli będzie dodawana w gratisie do płatków, Warszawa się na to szarpnie. Chociaż kto wie, może znajdzie się jakiś powód, by tego nie robić - jakiś opad radioaktywny, czy coś innego na powierzchni.
  • Odpowiedz
@Maaatiz: Nie, niczego nie usprawnił. Metro ma sens kiedy jest jak w Paryżu, dziura co kilkaset metrów w całym mieście. Jedna czy dwie linie służą jedynie tym, którzy mieszkają w pobliżu.
  • Odpowiedz