Wpis z mikrobloga

@OscarGoldman: a co chcesz złożyć 'sybi'? są firmy ktore robią czesci i podzespoly
i jest tez fenomen solbus, arp e vehicles czy jak to sie teraz nazywa
firma w solcu kujawskim ktora jak feniks odradza sie co kilka lat - szczerze to podziwiam ich za determinację
  • Odpowiedz
@OscarGoldman: ta branża to Janusze biznesu którym wczoraj zmniejszył składkę zdrowotną, dorabiający części dla Niemców w ramach kontraktu na którym pracują Areczki na minimalnej krajowej.
  • Odpowiedz
8% polskiego PKB


@Jariii: A chór półgłówków klaszcze uszami. Nawet nie mają pojęcia ile oryginalnych podzespołów "made in Poland" jest w europejskich samochodach.
Trzeba mieć nadzieję, że "Mariusze" produkujący podzespoły do samochodów przejrzą na oczy, kiedy im majster powie, że z powodu ceł muszą zmniejszyć produkcję.
W USA lubią europejskie samochody. Przez lata miały lepsze wyposażenie i były jakby bardziej luksusowe od amerykańskich.
  • Odpowiedz
@OscarGoldman: Shalom Oscar, no nie popisałeś się. Ale to dlatego, że Twoja Matka z Chazarów, a wy nigdy się nie liczyliście.

Jeszcze Ci zaznaczę, bo pewnie pejsy zasłaniają.

Największa część eksportu (przy dość mocnym podziale), niemal 6 procent, to części samochodowe. Trochę auta i reszta bałaganu. Ogólnie cały sektor odpowiada za niezłą część eksportu i produkcji, a dorzuć do tego takie
Krzewiciel_prawdy - @OscarGoldman: Shalom Oscar, no nie popisałeś się. Ale to dlatego...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
@FFFFUUUU: masz jeszcze "polski" (sami tak mówią XD) oddział narodowosocjalistycznej firmy volkswagena w okolicach i samym Poznaniu. Mimo swojego pochodzenia prosto z reki znanego akwarelisty, dalej są przedstawicielami polskiej branży motoryzacyjnej, bo Poznań to jaszcze nie Posen
  • Odpowiedz
podaj nazwy firmy i adresy


@OscarGoldman: Stomil Sanok, Alumetal, Izoblok, Mangata, Rawlplug, Groclin, Plastwil, Exact Systems.
Dasz radę znaleźć adresy czy przerasta to twoje możliwości?
  • Odpowiedz
  • 20
@OscarGoldman chłop Antoni ma i jednoczesnie nie ma racji. Polska stoi podwykonawcami dla dużych koncernów motoryzacyjnych ale własnej marki nie mamy.
Jak dla mnie większym zagrożeniem dla polskich podwykonawców nie są cła amerykańskie ale rozwój chińskich marek, które z Polski nic nie kupują.
  • Odpowiedz
@wicherq: przemysł motoryzacyjny to nie tylko fabryka samochodów. W Tychach jest mnóstwo firm robiących elementy karoserii dla VW, BMW i innych np. Formpol. W Dąbrowie Gorniczej jest Magna ktora robi zamki, w Niepołomicach Nidec, który robi silniczki np. do okien czy lusterek. I produkują dla największych marek samochodów.
  • Odpowiedz