Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Szukam pomocy bardziej życzliwej niż na elektrodzie co by nie usłyszeć od razu 'wezwij elektryka, nie tykaj się, tak się nie robi!!!!'

Pokrótce - kupiłem 10 letni dom prawie do wprowadzenia. Aktualnie męczę się z gniazdkami, łącznikami itp.
Mam sporo łączników schodowych i co mnie zdziwiło, każdy jest połączony ze sobą zwykłymi przewodami 3x1,5 mm.

Z tego co się orientuje (nie jestem elektrykiem ale jakąś tam wiedzę z remontów i internetu posiadam) to powinny iść tu 3 przewody.
Dzwoniłem w tej sprawie do poprzedniego właściciela który stwierdził, że instalacje robił renomowany elektryk i tak być może i wszystko będzie działać.

Poszukałem w internecie i rzeczywiście, da się to ogarnąć na 3 żyłach, jednak nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego poradnika / schematu jak to zrobić.

Podpowiecie? Podrzucicie coś?

#elektryka #budujzwykopem #budowadomu #remontujzwykopem #pytanie #kiciochpyta

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Opublikuj swój własny wpis: Mirko Anonim
· Zaakceptował: mkarweta

❤️ Projekt mirko.pro działa dzięki wsparciu użytkowników - dziękujemy! Wspomóż projekt

• 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via mirko.proBOT
  • 0
✨️ Autor wpisu (OP): @sberatel: @xan_physic wszystkie gniazdka i włączniki pojedyncze ogarnąłem sam doszkalając sie na bieżąco. Nie wiem czemu miałbym do ostatniego elementu (włączniki schodowe) od razu brać fachowca zamiast spróbować ogarnąć samemu.
Wiecie ile u mnie biorą teraz za punkt białego montażu? 70-100 zł.

@MickM nie robie remontu. Mieszkanie praktycznie wykończone ale kilka lat stało w takim stanie. Pomalowałem raz, montuje gniazdka i
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: Zakładam, że w tych kablach masz żyłę brązową, niebieską i zielono-żółtą. Spróbuj wykorzystać te dwie ostatnie do zacisków P1 i P2 łączników schodowych. Na 99% będzie OK. Jak źle podepniesz łącznik, to nic się nie stanie, najwyżej nie będzie działać.