Wpis z mikrobloga

W czerwcu 2024 roku zakupiłem słuchawki Huawei freebuds 6i w sklepie RtvEuroAGD. Niedawno przy zdejmowaniu gumek zauważyłem, że w jednej ze słuchawek siateczka, która osłania głośniczek się odkleja i jest cała ulepiona klejem. Zgłosiłem reklamacje z tytułu rękojmii i dostałem taką odpowiedź:
"Weryfikacja reklamowanego towaru wykazała, że zgłoszona wada nie wynika z niezgodności towaru z umową i nie istniała w chwili jego wydania. Uszkodzenie ma charakter zewnętrzny i spowodowane jest niewłaściwym użytkowaniem, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W takiej sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona."
Słuchawki są w bardzo dobrym stanie, zawsze były czyste, nigdy niczym nie zalane i dosłownie nie robiłem z nimi nic, co mogłoby być nieodpowiednie. Co prawda obecna szkoda na razie w niczym nie przeszkadza, ale jeśli ta siateczka się całkiem odklei to już może być po słuchawce.
Co mogę zrobić w takiej sytuacji? może się jakoś odwołać, tylko w jaki sposób? bo jestem w 100% przekonany, że były użytkowane w odpowiedni sposób. Poprzednie freebuds 4i miałem 3 lata i były bardzo zadbane.

Wrzucam też zdjęcie słuchawek. Jedna słuchawki jest w 100% ok, ale w drugiej siateczka się odkleja i jest cała ulepiona jakby klejem.

#reklamacja #gwarancja #rtveuroagd #sluchawki #sluchawkibezprzewodowe #zakupy #prawo #huawei
kerri - W czerwcu 2024 roku zakupiłem słuchawki Huawei freebuds 6i w sklepie RtvEuroA...

źródło: img_20250314_154433

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kerri: Miałem kiedyś creative w których też siateczka tak samo się odkleiła i była zalana klejem. Nie mam pojęcia od czego bo miały być wodoodporne a jedyne co w nich robiłem to biegałem, do słuchania na codzień miałem inne. Ja nie reklamowałem, po prostu kupiłem nowe.
  • Odpowiedz
  • 0
@chilon: Ja się spodziewałem takiej odpowiedzi bo to jest typowe uszkodzenie, które łatwo przypisać klientowi. Jednak dałem za nie 400 zł i bardzo dbałem i mi szkoda po prostu.
Będę pisać odwołanie, ale może ktoś ma jakieś pomysły jak to uargumentować w najlepszy sposób. Może oni powinni udowodnić niewłaściwy sposób użytkowania przeze mnie?
  • Odpowiedz
@kerri:
Po pierwsze dostałeś zalakowane pudełko, nie wiedzą czy wada istniała czy nie - domniemają to zupełnie niesłusznie.
Po drugie:
"Co istotne, jeśli wada została stwierdzona w ciągu roku od dnia zakupu, w prawie funkcjonuje korzystne dla konsumenta domniemanie, że istniała ona już w chwili transakcji (art. 568 § 1. kodeksu cywilnego)."
Po trzecie:
"Konsument może skorzystać z rękojmi w przypadku, gdy zauważy wadę towaru, która istniała w momencie zakupu lub pojawiła się z
  • Odpowiedz
  • 0
@chilon: Napisałem na razie takie coś jak na zdjęciu niżej. Do tego dodać powołanie się na art 568 i coś jeszcze powinienem do tego dodać?

Po pierwsze dostałeś zalakowane pudełko, nie wiedzą czy wada istniała czy nie - domniemają to zupełnie niesłusznie.

To też powinienem dodać i napisać wprost, że ich domniemanie o nieprawidłowym użytkowaniu jest bezpodstawne, gdyż nie znali stanu zaplombowanych słuchawek?
kerri - @chilon: Napisałem na razie takie coś jak na zdjęciu niżej. Do tego dodać pow...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
@kerri: Wrzuć to lepiej w jakieś AI, to Ci to napisze ładniej. Ja bym tam dodawał suche fakty jak to, że nie wiedzą jaki był stan słuchawek, bo były zalakowane i tak, powołaj się na ten art.
  • Odpowiedz
  • 0
@chilon:

Co istotne, jeśli wada została stwierdzona w ciągu roku od dnia zakupu, w prawie funkcjonuje korzystne dla konsumenta domniemanie, że istniała ona już w chwili transakcji (art. 568 § 1. kodeksu cywilnego).


To jest aktualne? bo znalazłem art 568 i brzmi inaczej, ale jakiś czas temu były sporę zmiany w rękojmii. Słuchawki kupione w czerwcu 2024 roku. Teraz kwestią czy w tym przypadku mogę się na coś tutaj powołać?
kerri - @chilon: 
Co istotne, jeśli wada została stwierdzona w ciągu roku od dnia zak...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz