Wpis z mikrobloga

Na początku 2026 roku właściciele samochodów elektrycznych z technologią V2G (Vehicle to Grid) w Danii będą mogli wysyłać energię z powrotem do sieci elektrycznej, pomagając w jej balansowaniu w okresach szczytowego zapotrzebowania.

Właściciele aut elektrycznych mogą zarobić na tym około 4000 koron rocznie, ładując samochód w tańszych godzinach (np. w nocy) a w godzinach szczytu, gdy zapotrzebowanie na energię rośnie (w godzinach 17-21), oddając część energii z baterii do sieci, pomagając w balansowaniu zapotrzebowania.

https://www-tv2kosmopol-dk.translate.goog/metropolen/snart-kan-din-elbils-batteri-tjene-tusindvis-af-kroner?_x_tr_sl=da&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne #ev #tesla #energetyka #ciekawostki
Zapaczony - Na początku 2026 roku właściciele samochodów elektrycznych z technologią ...

źródło: Unavngivet

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ciekawe jak to wpływa na zużycie bardzo drogiej baterii samochodowej, przy zarobku około 1500zł rocznie.
Ale to byłby ciekawe rozwiązanie dla instalacji off-grid jakby firmy płaciły za oddawanie energii z solarów w godzinach szczytu (ładujesz baterie w środku dnia i oddajesz do sieci dopiero wieczorem)
  • Odpowiedz
@Zapaczony: to już funkcjonuje w wielu krajach
Ja dostaję 8% cashbacku za to, że operator sieci uruchamiania ładowanie kiedy chce, byle tylko się wyrobić do zadanej godziny
  • Odpowiedz
  • 1
@Zapaczony: ja nigdy nie zrozumiem ludzi którzy zgłaszają gdzieś panele czy podpisują umowy.
Kupujesz sobie automatyczny przełącznik źródła prądu za 150zł. można przełączyć ręcznie albo samo się przełącza jak zniknie prąd.
Dajesz parę paneli, akumulator lub dwa porządne jakiś sterownik.
I tyle.
W droższej taryfie przełączasz się na akumulatory lub jak jest dużo słońca. Jak masz elektryka z funkcją zasilania to nie trzeba nawet kupować akumulatorów czy paneli tylko podłączasz samochód pod dom i
  • Odpowiedz
ja nigdy nie zrozumiem ludzi którzy zgłaszają gdzieś panele czy podpisują umowy.


@r5678: Umowa nie jest konieczna, ale z tego co kiedyś czytałem wynikało, że powyżej 0.8kW trzeba zgłosić instalacje. Co do rozwiązania, które opisałeś, to nie prościej kupić falownik off grid z funkcja bypassu z sieci? Używanie auta elektrycznego jako magazynu energii, to nie jest dobry pomysł. Bateria jest zbyt droga, żeby zużywać jej cykle ładowania/rozładowania na coś innego
motonita - > ja nigdy nie zrozumiem ludzi którzy zgłaszają gdzieś panele czy podpisuj...

źródło: obraz

Pobierz
  • Odpowiedz
@PiotrFr

Ja dostaję 8% cashbacku za to, że operator sieci uruchamiania ładowanie kiedy chce, byle tylko się wyrobić do zadanej godziny


No i jak to działa od strony praktycznej? Można to jakoś skonfigurować ile ma oddawać do sieci i o jakich godzinach?
  • Odpowiedz
@Zapaczony: nie wiem czy przy obecnym poziomie rozwój technologii jest sens męczyć samochód. Magazyn LFP 15kWh to koszt 16 X $50 + $100 za bms.
  • Odpowiedz
»nie wiem czy przy obecnym poziomie rozwój technologii jest sens męczyć samochód. Magazyn LFP 15kWh to koszt 16 X $50 + $100 za bms

@awres:
Podrzuciłbyś jakieś ciekawe linki do ogniw za 50$ dla odbiorcy niehurtowego, albo przede wszystkim tych BMSów za 100$, które Twoim zdaniem warto kupić? Te BMSy są na otwartym kodzie i konfigurowalne?
  • Odpowiedz