Serwus. Panowie taka sprawa - jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o ten temat, ale szukam jakiejś taniej, legalnej krótkofalówki lub odbiornika - ogólnie urządzenia (bo nawet nie wiem jak to aktualnie poprawnie się określa) do nasłuchiwania "otoczenia" podczas spacerów po lesie, biwaków i jakichś innych aktywności na świeżym powietrzu. Fajnie jakby to coś posiadało możliwość słuchania radia. Nadawać raczej nie będę, bo co ja tam będę i z kim i o czym gadać..
Do tej pory była muzyka, audiobooki, podcasty.. ale tak sobie pomyślałem, że urozmaiciłbym sobie wypady również takim czymś. Oczywiście nie chcę robić żadnych kursów, egzaminów itd.
Znalazło by się coś sensownego, koło stówy max dwóch? Aliexpress jak najbardziej wchodzi w grę. Jest tam w cholerę baofengów, ale który do czego.. to trzeba czytać, oglądać yt... dużo roboty. Chciałbym kupić, odpalić i cieszyć się a nie studiować godzinami - choć to może z czasem.
@Polinik: @Emill: Radio FM będą odbierać quanshengi uv-k5/6 Poza typowymi dla ręczniaków pasmami 2m/70cm odbierze nawet airband, choć demodulacja AM podobno jest słaba w tym modelu. Natomiast wyłączenie nadawania wymaga custom softu Egzumer (do wgrania potrzebny PC i dość tani kabelek)
@Emill: to szkoda stówy, w miastach możesz „nasłuchiwać” dźwigowych („dołek, dołek, dołek, stop, góra, stop”), a poza to tylko biały szum. Dobry odbiór wymaga dobrej anteny w dobrym miejscu. Można samemu wyrabiać, ale bez zrozumienia teorii praktyka będzie stratą wysiłku.
Chciałem zaproponować Uniden UBCD160DN, ale jeszcze raz przeczytałem, że ma być tania. No to wtedy Uniden UBC75XLT. Urde. Też nie jest tani. Gdzie te unideny za 300 zł? Ale ceny wywaliło po kowidzie. Jeśli chcesz mieć fajną zabawę to rozważ tylko skaner. W jednej sekundzie przeczesuje kilkaset częstotliwości, czego radio z nadajnikiem nie potrafi. Skaner jest też dużo czulszy od klasycznego radia. Dodatkowo unideny mają tryb "close call", że wykrywają nieznany silny