Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 214
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bugg:
Taką patologię trzeba piętnować, ale z drugiej strony 2x mocniej trzeba dociskać patodeweloperkę bo to ona tworzy takie, a nie inne warunki. Ludzie się tylko dostosowują do tej rzeczywistości.
  • Odpowiedz
@Konewkarz: tak samo jak z dokładaniem pasów jezdni. Liczba miejsca w centrum miasta jest ograniczona i w przeciwieństwie do ilości mieszkańców i przyjezdnych nie rośnie. Cała przestrzeń nie powinna być zawłaszczona dla samochodów. Ograniczanie ruchu w centrum + inwestycje w komunikacje miejską i infrastrukturę pieszo-rowerową oraz zieleń to słuszny (choć niepopularny) kierunek rozwoju.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 37
@vateras131: Ale to nie patodeweloperka. To miasto razem z PKP zrobiło remont i uwolniło przestrzeń. Zamiast starego nasypu kolejowego jest przestrzeń pod wiaduktem gdzie powstaje plac zabaw + jakaś tam zieleń w samym centrum miasta. Właśnie żeby było mniej pato i trochę bardziej zielono. Bez słupków się nie da.
  • Odpowiedz
@bugg: Mnie w tym dziwi pozorny paradoks. Facet ewidentnie łamie zasady i na 95% wie, że tak nie powinien. Respektuje za to jakąś solidarność czy uległość wobec ruchu samochodowego. Zaparkował nielegalnie, niszczy krawężnik i zieleń - ok. Ale usuwa się jak może z jezdni, bo uznaje, że dobro samochodów/kierowców jest wyższe niż zieleń, ładna ulica, czy bezpieczeństwo innych.
  • Odpowiedz
@PodniebnyMurzyn: ale nie najpierw karać. Karać dopiero tych co mają w dupie, że kawałek dalej jest miejsce lub stają na dwóch zamiast na jednym.

Ograniczanie ruchu w centrum


@Pasiak420: tak ale zrobić najpierw alternatywne drogi wokół i parkingi np kabaturowe na obrzeżach centrum(nawet płatne).
  • Odpowiedz
@bugg: To jest mentalność wiejska.

Takie osobniki generują tylko koszty publiczne (zniszczona zieleń, chodniki itp, bo takie SUVy ważą 2x więcej niż auta 20 lat temu), a sami wnoszą nieporównywalnie mniej do miast, które rozjeżdżają. Jaśnie państwo będzie wjeżdżało taką kobyłą pod same drzwi bloku, galerii, parku, restauracji i miało gdzieś, że miasto to miejsce wspólne.

Założę się, że ten sam kierowca, który reprezentuje postsowiecką mentalność, najgłośniej narzeka na Ukraińców,
  • Odpowiedz
a może zamiast karać wystarczy zrobić odpowiednią ilość miejsc parkingowych.


@Konewkarz: nawet jak zrobisz odpowiednią ilość miejsc parkingowych, to ludzie staną tam, gdzie im wygodnie, mając gdzieś innych. U mnie na osiedlu często idioci parkują na zakazie, chodniku albo przy wjeździe do garażu podziemnego, bo nie chce im się ruszyć tyłka z parkingu kilkadziesiąt metrów dalej. W moim osobistym rankingu nr 1 jest baba, która ma problem z podstawowym manewrowaniem
  • Odpowiedz
@Konewkarz: dlatego miasto konsekwentnie buduje kolejne P+R. To, że płacisz za bilet parkingowy i jeździsz na nim KMK cały dzień wychodzi taniej jak bilety pojedyncze już dla 2 długich przejazdów. Kluczowe dla wyprowadzenia aut z centrum jest dokończenie 3 obwodnicy. Problemem jest, że te zmiany nie dotarły jeszcze do powszechnej świadomości naszego leczącego się z samochodozy społeczeństwa (w kontekście wielkomiejskim).
  • Odpowiedz
@Konewkarz: kanał Konfitury (materiały z bazarku) pokazuje, że nawet jak są miejsca parkingowe to Polacy i tak wolą parkować kilkaset metrów dalej nielegalnie i jeździć po chodniku XD więc to raczej kwestia mentalności
  • Odpowiedz