Wpis z mikrobloga

#budujzwykopem #budownictwo #budowadomu #elektryka

Dobry wieczór,
zacząłem robić elektrykę u siebie w domu (jest to mój pierwszy raz i nie jestem elektrykiem). Mam kilka pytań teoretyczno-praktycznych.

1. Czy rozdzielnica 6x24 będzie wystarczająca na około 40 obwodów. Poza jakimiś licznikami i może z 2-3 zasilaczami do ledow nie planuje tam żadnej automatyki.
2. Mam za dobre pieniądze (flaszka łiskacza) szafę 42U. Kusi mnie ją wykorzystać jako rozdzielnica. Nie wiem czy to duża fanaberia w domu jednorodzinnym?
3. Gdzie zazwyczaj schowany jest zasilacz plus ewentualny sterownik do pasków ledowych pod stopniami schodowymi ?
4. Zakładając w przyszłości fotowoltaikę, która na pewno nie będzie na dachu to jak mogę się przygotować do tego? Nie chcę teraz żadnych kabli podpinać ani ciągnąć bo nie wiem czy będę ją miał i w którym ona będzie dokładnie miejscu. Czy jest coś co mogę zrobić, na ten moment ?
5. Kwestia ewentualnego zasilania z agregatu, tutaj też nie wiem jakie są dobre praktyki. Zakładam, że agregat będę umieszczał będzie pod wiatą, która od rozdzielnicy będzie w odległości 3 metrów ? Jaki tam kabel pociągnąć, dawać jakaś wtyczkę na elewacji ? Agregat jakiś 1 fazowy, tak aby zasilił pompę ciepła i lodówkę :P W sumie to nie wiem jak kuchnia indukcyjna się zachowuje, gdy nie działa 1 faza...
6. Kto potrafi w porothermie 11.5cm wywiercić otwór pod kieszeniowe puszki 80mm i nie przebić ściany ?
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

2. Mam za dobre pieniądze (flaszka łiskacza) szafę 42U. Kusi mnie ją wykorzystać jako rozdzielnica. Nie wiem czy to duża fanaberia w domu jednorodzinnym?

@stabil88: nie widzę jak miałaby się nadać na rozdzielnicę. Zupełnie inny standard.

5. Kwestia ewentualnego zasilania z agregatu, tutaj też nie wiem jakie są dobre praktyki. Zakładam, że agregat będę umieszczał będzie pod wiatą, która od rozdzielnicy będzie w odległości 3 metrów ? Jaki tam kabel
  • Odpowiedz