Wpis z mikrobloga

Szukam samochodowych żarówek H4 LED na #aliexpress - mocnych, bez zakłóceń radia, nie oślepiających i z canbus (żeby nie było błędów przepalonej żarówki). Rozstrzał cen na Ali jest szeroki - większość i tak ma oceny powyżej 4,5 - więc poza ceną jak odróżnić dobre modele od chińskiego badziewia?

Na polskim #allegro ceny dobrych modeli są w okolicach 150 zł za komplet - na Ali zaczynają się już od kilkunastu zł, ale wybór jest spory. Coś polecicie?

#motoryzacja #led #samochody #cebuladeals
Tino - Szukam samochodowych żarówek H4 LED na #aliexpress - mocnych, bez zakłóceń rad...

źródło: 610W8BnSGoL

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Tino: homologacja samej żarówki nic ci nie da, to cały reflektor czy nawet samochód musi mieć homologację na stosowanie żarówek LED

nawet firmy takie jak Philips czy OSRAM nie posiadają żarówek LED z homologacją do prostego "plug and play" i używania w Polsce a ty łudzisz się, że od chinola takie znajdziesz xD policjant i diagnosta się podetrą papierkiem jaki byś miał na to

Konkretny samochód jest fabrycznie przystosowany do używania żarówek
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Catmmando: @Wychwalany: @Catmmando: Ok, poprawiłem - wiem, że nie ma takich oficjalnie z homologacją - chodzi mi o takie, które nie oślepiają i będą miały prawidłową linię odcięcia światła po wymianie.

W jednym aucie wymiana halogenów na LED to przepaść w widoczności. Zamontowane dobre, drogie żarówki LED - linia odcięcia prawidłowa, nie było problemu z przeglądem - a widoczność na drodze niesamowicie lepsza.
  • Odpowiedz
@Tino: jak chcesz takie co działają dobrze to zobacz na niemieckiej liście kompatybilności OSRAMa, może akurat twoje auto tam jest https://www.osram.de/am/night-breaker-led/night-breaker-led-ledcheck.jsp?mkt=/ledcheck/

bo szukanie rzetelnych żarówek i chinola to też xD, będzie świecić OK albo nie w zależności czy chinolowi się obsunęła ręką lutując LEDy czy przylutował prosto

nawet jak ktoś sobie ogarnął testy oświetlenia bez przyznawania się, że to LEDy to nie masz żadnej gwarancji, że kolejna partia od chinola
  • Odpowiedz
Nawet Philips czy OSRAM nie mają homologacji i sa tylko do off-roadu


@Wychwalany: na zachodzie i w sumie pludniu UE te firmy załatwiają dopuszczenie do ruchu z konkretnymi modelami reflektorów. Tylko w poladnii jest beton

@Catmmando już nie ma dopuszczen indywidualnych its się wypiął
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
nawet jak ktoś sobie ogarnął testy oświetlenia bez przyznawania się, że to LEDy to nie masz żadnej gwarancji, że kolejna partia od chinola będzie tak samo świeciła

@Catmmando: Być może tak przy słabej jakości produktach, ale widzę po innych autach z założonymi LED po halogenach - mówię oczywiście o takich LEDach, które kosztują nieco więcej niż kilkanaście złotych - widoczność nieporównywalnie lepsza, moc i doświetlenie ekstra - wyraźna linia odcięcia
  • Odpowiedz
na zachodzie i w sumie pludniu UE te firmy załatwiają dopuszczenie do ruchu z konkretnymi modelami reflektorów. Tylko w poladnii jest beton

@wypokowy_expert: Skoro niby są dopuszczone, to i w PL powinny być dopuszczone. Zwykła ściema lub "urban legend".

@Tino Takie "żarówki" to proszenie się o kłopoty w razie kontroli drogowej. Żadna LED jako zamiennik typowej żarowej nie ma homologacji, a poza tym reflektory w których je montujesz są
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
oby ci szybko dowód zatrzymali

@wujek_srednia_rada: No dzięki za życzliwość - widać jaka w Polsce dalej panuje mentalność. Komputerom też byłeś kiedyś przeciwny?

@projektant_doktorant: Dlatego dyskusję na temat homologacji odpuszczam, bo stan prawny nie odzwierciedla rzeczywistości. Jeśli na dobrych LED'ach masz nie tylko dużo lepszą widoczność i do tego przy tym nikogo nie oślepiasz, to po co jest ta homologacja, jak nie tylko kolejnym urzędniczym utrudnieniem?
  • Odpowiedz
Skoro niby są dopuszczone, to i w PL powinny być dopuszczone. Zwykła ściema lub "urban legend"


@projektant_doktorant: to jest Urban legend https://www.osram.de/am/night-breaker-led/night-breaker-led-ledcheck.jsp?mkt=/nb-led/ ? Omijając homologację dany model leda dostaje dopuszczenie do ruchu w danym pojedzie, mając takiego golfa zajestrowanwgo w Niemczech możesz wstawić tam ledy, taki sam golf zajestrowany w pl nawet w Niemczech nie będzie legalny na ledach
  • Odpowiedz
chodzi mi o takie, które nie oślepiają i będą miały prawidłową linię odcięcia światła po wymianie.


@Tino: Nie ma takich. Linia odcięcia nie równa się nieoślepianiu, tylko łatwiej przegląd przejść bo nikt nie sprawdza homologacji lamp soczewkowych (albo prawie nikt). Same lampy nadal będą oślepiać niemal na 100% głównie dlatego, że lampy świecą także ponad linią odcięcia. Inaczej byś znaków nie widział w nocy.

Brytole robili badania w tym kierunku. Inne źródło
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@costamtenteges: @wujek_srednia_rada: Ale wiecie, że są reflektory soczewkowe, które działały na halogenach? I wiecie, że w nowszych autach często takie reflektory też są wykorzystywane, ale już z LED'ami?

Po prostu ślepo nie wierzę samym przepisom, bo są różne w różnych krajach. Tak samo jak w Polsce był problem z anglikami - o ile też tego nie popieram, to jeszcze niegdyś zarejestrowanie auta z kierownicą po prawej stronie było
  • Odpowiedz
jest dopuszczenie jednostkowe na polskiej liście


@pietryna123: a gdzie jest taka lista? Nie ma. Przez jakiś czas można było zrobić sobie dla jednego konkretnego auta (nie modelu, tylko na konkretny vin) tylko trzeba było parę tysięcy na to wyłożyć: rzeczoznawcy i ITS.
  • Odpowiedz