Wpis z mikrobloga

Pracuję jako programista w korporacji międzynarodowej, firma ubezpieczeniowa, ma oddział w Polsce.
Jestem na UoP i jest taka polityka że umowy podpisywane wyglądają tak

1. 3 msc (próbna)
2. 12 msc
3. 12 msc
4. Nieokreślony

Czy Ty też tak masz w firmie? Bo niektóre wykopki pisały mi że pracuje w kołchozie.

#pracait #programowanie #programista15k #programista25k #java #korposwiat #agh #studbaza #politechnikapoznanska #politechnikalodzka #politechnikakrakowska #pracbaza

Czy Ty też tak masz w firmie?

• Tak 23.2% (32)
  • Nie 76.8% (106)

Oddanych głosów: 138

• 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Ksiega_dusz: Zgodnie z art. 251 § 3 kodeksu pracy, w przypadku, gdy okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony jest dłuższy niż 33 miesiące lub jeżeli liczba zawartych umów terminowych przekracza 3, umowa na czas określony ulega przekształceniu w umowę na czas nieokreślony.
  • Odpowiedz
czyli u mnie w korporacji robią zgodnie z prawem

@Ksiega_dusz: dokładnie tak. A że dla niektórych interlokutorów to objaw kołchozu, bo nie pragną zatrzymać pracownika od razu po pierwszej terminowej; dla mnie to objaw rozwydrzenia programajstrów.
P.S. Sam w życiu miałem raz wydłużony probation period z 3 do 6 mcy, później nielimitowany, ale w PL nie pracowałem na UoP z 12 lat.
  • Odpowiedz
@Ksiega_dusz: Ja w korpo dostalem tylko jedna umowe, w ktorej jest zapis, ze umowa trwa od powiedzmy 01.01.2025 do 01.06.2025, ale jesli zadna ze stron nie postanowi inaczej, to po 01.06.2025 umowa przechodzi na czas nieokreslony. Siedze juz w tej firmie rok.
  • Odpowiedz
@Ksiega_dusz: Typowy kołchoz. Klasyk.
Normalna firma:
a) umowa na rok -> nieokreślony
b) na 3 miesiace -> na pół roku -> nieokreślony
c) na 3 miesiące -> nieokreślony

to co opisujesz to januszerka najwyższej klasy, wiem bo sam ostatnio w takim kołchozie pracowałem.
  • Odpowiedz
@2-aminopirydyna: to nie jest koniecznie kolchoz.