Wpis z mikrobloga

Jaki może być powód w----------a przez samochód ogromnej ilości płynu chłodniczego?
Był dolewany wczoraj, wyświetlił się komunikat o niskim stanie, dolałam dzisiaj, po przejechaniu 15 minut znowu to samo, dodatkowo po zaparkowaniu zauważyłam, że silnik dziwnie skwierczy i lekko unosi się dym spod maski.
Do mechanika dopiero w poniedziałek, dzisiaj muszę jakoś dojechać do pracy i trochę się boję ( ͡° ʖ̯ ͡°)

bmw e60

#bmw #motoryzacja
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mogadishu:

zaparkowaniu zauważyłam, że silnik dziwnie skwierczy i lekko unosi się dym spod maski.


No zbiornik jest pęknięty i się leje XD Jaki może być inny powód. Chłodnica do wymiany
  • Odpowiedz
@mogadishu uszczelka pod głowica, nieszczelna rura gdzieś, nieszczelna chłodnica. Jeśli coś ci skwierczy i unosi się dymek, to nie zdziwię się jak się przegrzał, wygięło głowicę, dlatego poszła upg i teraz płyn ci leci do oleju. Ciśnij z tym do mechanika, oni mają sprzęt do sprawdzania tego
  • Odpowiedz
@mogadishu: mi leci biały dymek od kilku miesięcy, ale płyn ciągnie nie tak mocno jak u ciebie bo co miesiąc dwa dolewam średnio. I co nic poza tym się nie dzieje, a auto i tak wymieniam niedługo, to już nie chcę się ładować w koszta ze starym.
  • Odpowiedz
@mogadishu: Daleko masz? W razie czego kup płyn i po drodze dolej, mi się tak udało wrócić z roboty 30km po tym jak mi rozwaliło chłodnicę po zderzeniu z dzikiem (to był borsuk tak naprawdę ale nikt nie wierzył)
  • Odpowiedz
@mogadishu: pękł pewnie zbiorniczek jakiś albo chłodnica.. widzisz parę z pod maski a nie zajrzałaś aby sprawdzić skąd się leje? Blondynką jesteś? taki dowcip był, dlaczego blondynka nie potrafi napisać liczby 11? bo zapomniała która 1 jest pierwsza

Do mechanika normalnie nim jedź, najpierw odpal silnik i dopiero potem dolej pod korek, bo płyn krąży po układzie i na pracującym silniku tak nie cieknie.
  • Odpowiedz
@mogadishu: Otwórz korek od oleju i sprawdź czy jest biały nalot (coś jak krem), później wyjmij miernik oleju (ten taki długi patyk do sprawdzania ilości oleju) i sprawdź jak wygląda olej, jeśli zamiast brązowej (lub czarnej jeśli dawno nie wymieniany) masz coś jasnego, albo jasne kropki, to uszczelka pod głowicą, albo głowica.
  • Odpowiedz