Wpis z mikrobloga

Hej Mirki! zaczynam przygode z #homeassistant udalo mi sie postawic w ramach zabawy HAOS na vm i stworzyc proste automatyzacje, ale juz zrozumialem, ze potrzebne bedzie urzadzenie pod serwer. I tu chcialem was podpytac - bogatszych o doswiadczenie - w jaki setup warto isc? Z tego co rozumiem malinki jak nie mam jakiejs ze studiow to nie warto brac, tylko mini pc (czy tutaj polecacie jakis konkretny?), jaki sposob intalacji HA? Jestem w tym zielony ()
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@smutny_prencik: zacznij od czegoś popularnego - na YT jest kanał tata.geek, gdzie gościu bardzo fajnie opisał znakomitą większość terminali dostępnych w Polsce, jest filmik z podsumowaniem i tabelkami zbiorczymi

Od siebie mogę polecić
- HP 630 (opcja budżetowa, ale hulać będzie fajnie)
- Dell WYSE 5070 - król wydajności z WATTa, śmiało można brać z J4105, bo przez 99% czasu będzie to latało na niskich taktowaniach
- cokolwiek, co ma te same bebechy, co
  • Odpowiedz
Co do instalacji, jeden rabin powie tak, inny inaczej - każdy sposób ma swoje zalety i wady. IMO opcja bezpieczna to proxmox + VM HAOS, ewentualnie proxmox + VM ubuntu/debian + docker - w obu przypadkach robisz backup 1 kliknięciem i wracasz w 5 minut to konfiguracji sprzed wywalenia systemu. Opcjonalnie zacznij od HAOS na bare metal, żeby poznać samo HA, a potem oraj i próbuj różnych opcji.

@testuser: A
  • Odpowiedz
A sam proxmox się nie może wywalić? Jakieś inne istotne plusy?

@bialy100k: np takie, że mając takiego WYSE 5070 dopchanego pod korek ramem i podpięte kilka dysków, można "obok" HomeAssistant postawić multum innych zabawek. U mnie hula WindowsServer, RouterOS, OMV + co tylko sobie wymyślę. Można psuć (znaczy uczyć się) do woli, bez konieczności pilnowania, żeby nie położyć tego, co ma w założeniu działać 24/7.

EDIT - sam siedzę na
  • Odpowiedz
@testuser:

Dzięki. Rozumiem.