Wpis z mikrobloga

Czy ksiΔ…ΕΌki mogΔ… byΔ‡ interaktywne? πŸ“–πŸ€”

Zastanawiam siΔ™ nad tym od jakiegoΕ› czasu – gry od lat pozwalajΔ… na wybory fabularne, ale co z ksiΔ…ΕΌkami? Czy ksiΔ…ΕΌka, w ktΓ³rej moΕΌna podjΔ…Δ‡ decyzjΔ™ i zobaczyΔ‡ inny rozwΓ³j fabuΕ‚y, to ciekawa opcja, czy totalnie zbΔ™dny bajer?

PracujΔ™ nad testowym projektem i chΔ™tnie zebraΕ‚bym kilka opinii na ten temat.

#ksiazki #czytanie #literatura #technologia #ciekawostki #ebook

Jak myΕ›licie – to ma sens, czy ksiΔ…ΕΌki powinny pozostaΔ‡ takie, jakie sΔ…?

  • MoΕΌe byΔ‡ ciekawe 42.1% (8)
  • SΕ‚abe, wole klasyczne ksiΔ…ΕΌki 57.9% (11)
  • Nie wiem 0% (0)

Oddanych gΕ‚osΓ³w: 19

  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@jednosuw: Mi chodzi o coś w trochę innej formie. Bierzesz klasyczną książkę papierową tylko że w wersji cyfrowej i wrzucasz do niej historię z różnymi zakończeniami. Nie jest to gra tekstowa tylko wciąż klasyczna książka i nie jest to przechodzenie na jakąś stronę po wyborze ścieżki tak jak w przypadku CYOA. Dzięki wersji cyfrowej, może się to dziać dynamicznie.
  • Odpowiedz
@bratt-rrr: imo w przypadku ksiΔ…ΕΌek raczej nie ma na to miejsca. W przypadku gier jak masz jakiΕ› wybΓ³r to cyk, quicksave, patrzymy co siΔ™ dzieje i ew. quickload. KsiΔ…ΕΌka to zbyt maΕ‚o dynamiczne medium, ΕΌeby to zadziaΕ‚aΕ‚o. Poza tym nad grami pracujΔ… rzesze ludzi i w takim np. Detroit Become Human niewaΕΌne jakΔ… Ε›cieΕΌkΔ… podΔ…ΕΌysz, to zawsze stanie siΔ™ coΕ› przemyΕ›lanego. By taki projekt nie dawaΕ‚ uczucia robionego na kolanie
  • Odpowiedz
  • 0
Dynamika książki zależy od jakości fabuły/historii i mocy wyobraźni czytelnika. Nad grami pracuje dużo ludzi bo gry to nie tylko sama historia i tekst ale też oprawa graficzna, dźwiękowa i to wszystko inne. Znam Detroit Become Human i faktycznie jest to świetna produkcja. To czy projekt będzie wyglądał jak robiony na kolanie, może zależeć od autora takiej fabuły, trzeba tylko odpowiednio selekcjonować żeby czytelnik był zadowolony. Technologia nie stanowi wyzwania bo są
  • Odpowiedz
@bratt-rrr: Pod koniec lat 90. czytałem taką serię która nazywała się Wehikuł czasu i można w niej było wybierać fabułę, miałeś podane strony na które masz przejść w zależności od decyzji.
  • Odpowiedz
@bratt-rrr: 1. mało, który autor potrafi napisać ciekawą książkę, a co dopiero książkę z różnymi liniami fabularnymi i zakończeniami, która też będzie ciekawa. Ze statystycznego punktu widzenia to będzie "kaszan".

2. Pisanie serii w ten sposΓ³b bΔ™dzie bardzo trudne albo liczba wariantΓ³w i tak bΔ™dzie siΔ™ sprowadzaΕ‚a do 1-3 zakoΕ„czeΕ„.

3. WidzΔ™ w tym cieΕ„ szansy, jeΕ›li ta sztuczka jest jednoczeΕ›nie wpleciona lub najlepiej stanowi trzon fabuΕ‚y, np.
a) podrΓ³ΕΌ
  • Odpowiedz
  • 0
@tony: DziΔ™ki za komentarz.

RzeczywiΕ›cie, znalezienie dobrego autora to wyzwanie, a brak Ε›wieΕΌoΕ›ci w fabule jest kolejnym problemem – w literaturze wiele juΕΌ zostaΕ‚o wymyΕ›lone. Nie kaΕΌdy czytelnik lubi twΓ³rczoΕ›Δ‡ danego autora, a i tak nie da siΔ™ zadowoliΔ‡ wszystkich.

MaΕ‚o kto przeczyta wszystkie moΕΌliwe wersje fabuΕ‚y, ale to nie jest konieczne – wiΔ™kszoΕ›ci czytelnikΓ³w wystarczΔ… 2-4 zakoΕ„czenia, co sprawia, ΕΌe taki format jest bardziej przystΔ™pny zarΓ³wno dla autorΓ³w, jak i
  • Odpowiedz