Wpis z mikrobloga

No dobra to czas na mnie i na recenzję nielubianej tutaj #gry #avowed ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Skończyłem - zajęło mi to kilkanaście godzin, może więcej - nie wiem dokładnie ile bo często gra wisiała sobie w tle. 299 zeta w życiu bym na to nie wydał, ale w ramach #gamepass to już spoko opcja.
Zacznę od potencjalnych wad:
- Tłumaczenie momentami kulało, chociaż jak na tak dużą ilość tekstu to i tak nie najgorzej. Chociaż raz się zdarzyło, że tekst był w znaczeniu taki sam a jednak prowadził do dwóch osobnych rozwiązań.
- Całe te #woke w moim przypadku sprowadziło się tylko do dwóch momentów: raz ktoś używał zaimka "jenu" no i jedna z postaci okazała się gejem. Według mnie żaden dramat a tym bardziej żeby kręcić z tego aferę. Z kolei też było śmieszne, jak czytałem na forum steama teksty w stylu: "społeczność lgbt dziękuje za tą grę!!!ononoe!" xD No serio mają za co, jakiś 0,1% zawartości :P
- Całe te statyczne i nieporuszające NPC były na początku z lekka dziwne i serio mogli to zmienić bo dodało by to dynamiki w mieście, ale nie kłuło to w oczy bo tak na prawdę to do miast wbiega się po to żeby posprzedawać graty/kupić nowe albo zebrać nowe misje.
Plusy:
- Czytałem, że niektórym robiło się niedobrze (xD) z powodu "generycznego świata fantasy" - według mnie świat gry jest fajnie zaprojektowany, mapy są podzielone na poszczególne krainy przez co rozmiarowo nie są zbyt duże ale to z kolei powoduje, że nie trzeba latać kilometrów po mapie. Mi się podobało :)
- Dla poszukiwaczy sekretów i ukrytych skrzyni to raj, wszędzie można napotkać skitrane skrzynie z różnymi rzeczami, więc warto dobrze się rozglądać.
- Walka też była spoko, jest parę ciekawych umiejętności, które można używać w trakcie i dzięki temu naparzanka to nie tylko klikanie lpm. Są uniki, bloki, klątwy, wzmocnienia itd.
- Tak samo postacie i towarzysze mają podstawowe drzewko umiejętności i wystarczyło tutaj.
- Podejmowane decyzje mają realny wpływ na świat gry, nie będę tutaj spoilerował, ale było parę takich sytuacji w których musiałem mierzyć się z konsekwencjami moich wyborów.
- Fabuła, misje i różne plot twisty też na plus.
Znalazłoby się jeszcze parę wad i zalet ale serio nie chce mi się już pisać, bo i tak się rozpisałem za bardzo xD
Podsumowując: nie będzie to moją grą życia o której będę wspominał moim wnukom, ale solidny średniaczek do ogrania w weekend :) Mi grało się fajnie, dobrze się bawiłem - a jak komuś się nie podoba to nie musi grać - uwierzcie mi lub nie: nie ma nakazu :P
Rozumiem też, że niektórym może się po prostu nie podobać i będą ją krytykowali - takie ich święte prawo.

Love
acidd - No dobra to czas na mnie i na recenzję nielubianej tutaj #gry #avowed ( ͡° ͜ʖ...

źródło: Wingdk Screenshot 2025.02.23 - 18.37.41.12

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Podsumowując: nie będzie to moją grą życia o której będę wspominał moim wnukom, ale solidny średniaczek do ogrania w weekend :)


@acidd: W sumie mam takie samo zdanie, ale widzę, że nie wspomniałeś o fatalnym systemie ulepszeń sprzętu i ograniczonej ilości zasobów do ulepszania.
  • Odpowiedz
  • 0
@TorrentoMagenta: czy ja wiem? w sumie powiedz mi: chciałbyś znowu pierdyliard surowców do tego żeby ulepszyć kolejną b--ń albo zbroję? Jest parę poziomów matsów do ulepszania - parę niższych tierów daje wyższy tier i po kłopocie. Jak będę chciał bawić się w craftowanie to sobie włączę jakiegoś survivala i będę latał za patykami żeby zrobić z nich jeden super patyk ;)
  • Odpowiedz
  • 0
@TorrentoMagenta: a apropos poziomów wyposażenia: nie podobał mi się takie sztywny podział poziomów na krainy, że w pierwszej lokacji wszsytko na I, w drugiej na II a kończyć trzeba już na najwyższych i tak samo z materiałami. Taki sztywny podział i skoki to mi się nie podobały - to bym na spokojnie do wad dopisał.
  • Odpowiedz
  • 2
@TorrentoMagenta: a ok ok, kumam - no to racja, kończyłem z młotem IV i przeskok o jedno ulepszenie dawało dosłownie +17 dmg (przy 250 bazowych jeśli dobrze pamiętam) a kosztowało to spoooro także to faktycznie niezbalansowane
  • Odpowiedz
@acidd: A kupcy mają tyle tego sprzedania ile kot napłakał i towar jeszcze im się nie odnawia(pewnie to powód tego, że strzały do łuku i kule do spluw są nieograniczone). Do wad zaliczyłbym też to, że u sprzedawców jest wszystko takie drogie.
  • Odpowiedz
@acidd: zgodzę się z większością co piszesz lecz mnie nuży bieganie po jedna skrzynkę na najwyższe piętro wieży po to by zebrać 2 metale i jakąś różdżkę najsłabsza. Oraz ta pustosc świata razi w oczy
  • Odpowiedz
@acidd: @TorrentoMagenta bo w grze masz system craftingu, czyli podnoszenia tierów materiałów poprzez łączenie czterech lub 3 (z odpowiednią umiejętnością) kawałków materiałów - dowiedziałem się o tym z jakiegoś poradnika, kiedy szukałem w Internecie, gdzie mogę kupić skażoną adrę. Wtedy materiałów jest dość, bu ulepszyć potrzebny ekwipunek, a przy sprzedaży śmieci mamy na to pieniądze. Od biedy można zawsze śmieci rozłożyć na materiały.

a te +17 DMG to nie
  • Odpowiedz
te +17 DMG to nie chodzi o obrażenia, tylko o tier, bo to wpływa na to, czy przeciwnicy są z czaszką (przeciwnicy z czaszką zadają ci dużo większe obrażenia i przyjmują dużo mniejsze, niż wynikałoby to z liniowego algorytmu)


@miloszy: No to zauważyłem grając, ale w kolejnych patchach jakoś to trochę bardziej zbalansowali.
  • Odpowiedz
@acidd: Zgadzam się z większością tego co napisałeś. Choć mi osobiście "generator świata fantasy" najbardziej przeszkadzał. Ta gra to takie typowe amerykańskie fantasy w którym każdy może być tym kim chce być.
Podział świata na lokację, również był dla mnie minusem. Osobiście wolałbym aby zamiast czterech różnych map dano jedną wielką i to najlepiej w klimacie Świtobrzegu, który najbardziej mi podszedł.
  • Odpowiedz