Wpis z mikrobloga

Kontynuacja wątku o poszukiwaniu alternatyw dla Corolli Kombi w hybrydzie.
Dzięki odpowiedziom @OrzechowyDzem @hyperlink @Golfinho zacząłem się interesować hybrydami plug-in.
Mogę ładować za darmo w domu, mam PV na starych zasadach z zapasem. To może mi zaoszczędzić 20k w ciągu 3 lat na paliwo.

Zakładałem poprzednio budżet 70k oraz rocznik około 2021. Ale mogę wykombinować coś z leasingiem oraz powyższe oszczędności na paliwie.
Z pluginów znajduję następujące:
https://www.otomoto.pl/osobowe/od-2020?search%5Bfilter_enum_damaged%5D=0&search%5Bfilter_enum_fuel_type%5D=plugin-hybrid&search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc
- 508/3008/C5/Grandland X 1.6T w okolicy 70k
- Octavia/Superb/Leon 1.4T w okolicy 75-80k
- Captur/Megane 1.6 w okolicy 65-75k
- Renegade 1.3T w okolicy 75-80k
- Passat 1.4t w okolicy 85k
Oraz rodzynek
- BMW X1 1.5T w okolicy 90k (są ze 4 sztuki, potem jeszcze jakieś do 90k)

Wiem że to są różne klasy, ale moje główne wymagania to niezawodność oraz możliwość załadowania 3 walizek.
Moje doświadczenie pokazuje też że samochody wyższego segmentu są bardziej niezawodne, a często w tej samej cenie.
Przewaga SUVów/Crosoverów jest taka, że moja żona potrafi załatwić błotnik zjeżdżając z krawężnika, a samochód głównie dla niej.

Najbardziej mi się podoba Renegade, rozum podpowiada Octavię, ale jest jeszcze ta X1...

#motoryzacja #samochody

Który plug-in

  • Jeep Renegade 13.9% (5)
  • Skoda Octavia 61.1% (22)
  • BMW X1 8.3% (3)
  • inny 16.7% (6)

Oddanych głosów: 36

  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Djelon: jeśli chodzi o niezawodność w wyższych segmentach to powielany mit. Miałem BMW, nie polecam. Frajda z jazdy tak, ale koszty serwisu horrendalne.

Jeep jest złożony fatalnie, głos na Octavię, ale z małą gwiazdką, tym bardziej jeśli chodzi o koncern VAG. Lata 2020-2022 (początek) uznaje się najgorsze jeśli chodzi o motoryzację. Zaburzone łańcuchy dostaw, problemy ze spadającą jakością wykonania, wieszające się multimedia (ten problem właśnie dotyczył bardzo mocno Skody z tych
  • Odpowiedz
@Djelon: jak hybryda to albo toyoty albo celować w byd seal u dm tylko w tym 2 przypadku to cena 169k ale wyposażenie, wyciszenie to jest pogrom innych marek. Europejskie hybrydy to studnia bez dna.
  • Odpowiedz
  • 0
Miałem BMW, nie polecam. Frajda z jazdy tak, ale koszty serwisu horrendalne.


@hyperlink: Te BMW X1 nie wydaje się jakoś przeładowane technologiami, wręcz taki Passat to wygląda przy nim jak statek kosmiczny. Żadnej pneumatyki, systemy raczej podstawowe, silnik ma dobre opinie, skrzynia hydrokinetyczna Aisin (chyba taka sama jak w PSA).

Jeep jest złożony
  • Odpowiedz
Te BMW X1 nie wydaje się jakoś przeładowane technologiami, wręcz taki Passat to wygląda przy nim jak statek kosmiczny.


@Djelon: Chodzi o całokształt, a nie tylko technologie. Miałem 7 lat BMW F30. Solidnie zraziłem się do tej marki.

ten konkretny Renegade produkowany w
  • Odpowiedz
@Djelon ale wiesz, że to 1.4 TSI w hybrydzie to nie to wadliwe tylko poprawione ea211?

Ten nie wiem czy ono jest jakoś wybitne, ale to kilka klas lepiej niż psa :p
  • Odpowiedz
  • 0
@Golfinho: najnowsze 1.6 PSA też niby jest poprawione i naprawione i to już całkowicie inny silnik niż 1.6THP, ale niesmak i brak zaufania pozostaje.

Na ten moment ranking silników wygląda tak: 1.8 toyoty >>> 1.5 BMW > 1.3 Fiata >>> 1.4T i 1.6T VW i PSA ;)
  • Odpowiedz