Wpis z mikrobloga

2023 ilość rejestracji chińskich samochodów 370
2024 ilość rejestracji chińskich samochodów 11000

strzelamy sobie w kolano czy początek końca zachodniej motoryzacji?

#motoryzacja

PS omoda 5 115tys/zł automat 7 lat gwaranci ubezpieczenie 1zł
jan-fifalski - 2023 ilość rejestracji chińskich samochodów 370
2024 ilość rejestracji...

źródło: obraz

Pobierz
  • 154
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@djtartini1 teraz tylko czekać aż sytuacja na rynku moto będzie jak z telefonami. 90% rynku Azja, na początku niskie ceny, a gdy już się rozkręca to i ceny pójdą w górę. O ile telefon łatwo serwisować czy kupić części na ali i poczekać 5 dni tak mieć chińskie auto które nie ma sieci serwisów a na część się czeka miesiąc to już niestety tragedia
  • Odpowiedz
@swinkapl polscy dealerzy też już wyczuli że chińskie auta to biznes i wielu z nich otwiera serwis chinola obok swojego istniejącego serwisu marki X bo przecież zaplecze już mają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@jan-fifalski: Jeśli serwis i obsługa pozakupowa będzie na dobrym poziomie to za jakiś czas będą stanowić duży procent rynku europejskiego. To jest największa zagadka, egzekwowanie gwarancji i łatwość eksploatacji Chińczyków. Czas pokaże, ale gro ludzi ma gdzieś skąd pochodzi ich auto, ma być wygodne i bezpieczne.
  • Odpowiedz
@jan-fifalski samochody dzielą się na dwie kategorie: polskie i niepolskie. Te pierwsze nie są produkowane więc bez różnicy czy niemiecki czy chiński.

A europejska motoryzacja niech podziękuje unii europejskiej za absurdalne przepisy.
  • Odpowiedz
polscy dealerzy też już wyczuli że chińskie auta to biznes i wielu z nich otwiera serwis chinola obok swojego istniejącego serwisu marki X bo przecież zaplecze już mają ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Pit1337: Tutaj poruszyłeś też drugą sprawę jak europejskie firmy, zwłaszcza Peugot podchodzą do niektórych rynków, w tym do polskich dealerów. Nic dziwnego, że się przerzucają na chińczyki, jeśli dostają od Francuzów po papie. https://francuskie.pl/polscy-dealerzy-pisza-do-dyrektora-operacyjnego-stellantis-na-europe/
  • Odpowiedz
@swinkapl: sytuacja z częściami się na pewno rozwiąże. Nie dopuszcza do tego żeby ludzie czekali bo będą odchodzić od marki. Przy takim progresie sprzedaży jak grzyby będą zaraz rosnąć serwisy i autoryzowani sprzedawcy.

Pewnie za x lat ceny podniosą, ale dopiero jak europejską motoryzacja to będzie nic nie znaczący procent rynku.
  • Odpowiedz
@jan-fifalski kupuj zachodzenie by bronić niemieckich koncernów xD
Jest na wykopie typek co pluje na chińską motoryzację gdy ją widzi, aby dumnie bronić automative bo to 20% PKB a jak ktoś wejdzie z nim w dyskusję z kulturą to daje na czarno
  • Odpowiedz
  • 2
@jan-fifalski ciekawe tylko ile warta ta gwarancja i czy nie jest jak z chińskimi motocyklami. Coś się s-------i i czekasz pół roku aż jaśnie pan chińczyk wyśle części na polski serwis. Bo po sztuce się nie opłaca wysyłać tylko czeka aż się kontener zapełni pod sufit. No a później jeszcze loteria bo nie wiadomo czy ta hałda śmieci znaczy się części przeżyła transport.
  • Odpowiedz