Wpis z mikrobloga

W sobotę wrzucałem pytanie odnośnie mojej nowej #alfaromeo 159 a dzisiaj mam kolejne informacje. A więc masa wygląda na to, że jest ok, nie ma na niej rdzy i jak ją odkręcałem to się zresetowała data czyli raczej masa działa. Poza tym bez masy nie było by komunikacji z komputerem i chyba nic w ogóle by nie działało. Próbowałem odczytać ciśnienie wtrysku i prędkość obrotową z ECU ale pokazywało się not available z jakiegoś powodu. No i powrócił błąd magistrali CAN o którym pisałem już wcześniej. Przy okazji znalazłem uszkodzone takie coś co nie wiem co to jest i będę wdzięczny jeśli ktoś mi powie co to jest.
#stepujacybudowlaniec #motoryzacja #alfaholicy
FejsFak - W sobotę wrzucałem pytanie odnośnie mojej nowej #alfaromeo 159 a dzisiaj ma...

źródło: IMG_20250217_213314_603

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@FejsFak ty, a to nie jest czujnik skrętu kierownicy?

W Volvo jest ten problem. Abs I kontrola trakcji świrują, bo sypie się czujnik skrętu kierownicy (a dokładniej taśma airbag na tym).

Z tego co wrzucales wcześniej to widzę, że miałeś właśnie z tym problem (trakcja, ans) i gdzieś tam w błędach mignelo mi coś o poduszce. To może w Alfie jest to samo?
  • Odpowiedz
  • 0
Z tego co wrzucales wcześniej to widzę, że miałeś właśnie z tym problem (trakcja, ans)


@Golfinho: tak, ale to był inny moduł i jak go wymieniłem to ABS przestał zgłaszać błędy
  • Odpowiedz
@FejsFak: z tego co pamiętam tam jeden kabel idzie z bieguna ujemnego akumulatora do skrzyni, a tam dalej do podłużnicy? Jak gdyby masa jest łączona. Są dwa duże kable.

Nie bez powodu masa do ECU wchodzi kilkoma pinami, tak samo plus. Jak któraś jest za słaba cyrki się dzieją. Mimo to możesz łączyć się diagnostycznym kompem.

Na zdjęciu czujnik kąta skrętu połączony ze zwijaniem taśmy air bag. Do puki taśma w
  • Odpowiedz
  • 0
tam jeden kabel idzie z bieguna ujemnego akumulatora do skrzyni, a tam dalej do podłużnicy?


@trzaichlac69: idzie jeden kabel z akumulatora na karoserię, niczego więcej nie zauważyłem
  • Odpowiedz
ty, a to nie jest czujnik skrętu kierownicy?


@Golfinho: nie, to jest taśma kierownicy, z angielska clockspring.

@FejsFak jak wyżej. Jak to tak rozdłubałeś, to już możesz kupować nowe. Jak otworzysz paczkę, to tego nie dotykaj i załóż dokładnie tak, jak przyszło, bez krecenia.
  • Odpowiedz
  • 0
Odnośnie masy to schemat mówi co innego.


@trzaichlac69: Faktycznie po wyjęciu akumulatora i wymontowaniu uchwytu na akumulator ukazał się drugi kabel łączący nadwozie ze skrzynią biegów ale też w bardzo ładnym stanie i praktycznie zero rdzy (przynajmniej połączenie było ładnie błyszczące metalicznie).
  • Odpowiedz
Próbowałem odczytać ciśnienie wtrysku i prędkość obrotową z ECU ale pokazywało się not available z jakiegoś powodu

No to już masz jakiś punkt zaczepienia. Albo sprawdź to drugim kompem albo nie odczytuje ECU tych wartości.
  • Odpowiedz
  • 0
A komp poduszek nie blokuje Ci zapłonu? To też kwestia do sprawdzenia.


@Zjem_Ci_nos: wyjąłem fotele to poduszki się burzą ale wcześniej nie było problemów z poduszkami (0 błędów). Myślę, że podstawa to pozbyć się błędu z magistrali CAN mówiącego o problemie z okablowaniem. Jeśli tego błędu się pozbędę i dalej auto nie będzie odpalać to wtedy zacznę się zastanawiać co by tu jeszcze.
  • Odpowiedz
błędu z magistrali CAN mówiącego o problemie z okablowaniem

@FejsFak: sprawdź okablowanie to wiadomo ale może też być tak, że jakiś komp sieje śmieci na CAN. Odłączaj po kolei konkretne komputery i zobacz czy zniknie błąd.
  • Odpowiedz