Wpis z mikrobloga

Mirki, mam na Amazonie dwa konta - jedno całkowicie prywatne, a drugie założyłem już dawno na innego maila i podałem tam dane firmy ("Moje Konto" -> "Dodaj VAT EU"). Tego drugiego konta używam tylko do zakupów firmowych i jak przychodzą mi towary z polskiego magazynu, to problemu nie ma - dostaję fakturę 23% VAT i księguję.
W styczniu kupiłem na promocji MX Master 3S i niestety przyszła z włoskiego magazynu. Na fakturze jest mój NIP zaczynający się od "PL", a sprzedawca jest następujący: "Amazon EU S.à r.l., Succursale Italiana" i ma NIP: "IT08973230967".
Problem w tym, że na fakturze jest włoska stawka VAT 22%, a z mojej karty pobrano kwotę brutto. Jest w ogóle jakaś szansa, by odzyskać ten VAT? Jak to rozliczyć? Czy lepiej olać te 50 zł?
Dodam, że jestem na ryczałcie, więc koszty mnie nie interesują, tylko VAT.

#amazon #b2b #jdg #vat #ksiegowosc
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@maciekrzezawa: Są trzy opcje:
- prosisz o korektę sprzedawcę na swój NIP EU, miałem taką sytuację i jeszcze nigdy się nie zgodzili,
- ewentualnie zwrot towaru, zwrot kasy i kupujesz od nowa jeśli się zgodzą (skoro zakup na osobę fizyczną to zwrot nie powinien być problemem, ale mogą cię obciążyć jakimiś kosztami dostawy czy wymyślić uszkodzenie itd.)
- księgujesz to normalnie w kwocie brutto, VAT na fakturze ignorujesz, natomiast doliczasz
  • Odpowiedz
@4mja:
1) wątpie by się zgodzili, zwłaszcze, że to myszka, a więc o 50 zł bym się musiał kłócić
2) nie chcę zwracać, bo fajna myszka. Jakbym ją miał kupic w Polsce w obecnej cenie, to nawet po odliczeniu 23% VAT, wyszłoby drożej, niż to co zapłaciłem brutto na Amazonie
3) a nie mogę po prostu olać? Rozumiem konieczność rozliczenia, gdybym zapłacił kwotę netto, ale w tym momencie Amazon zapłacił
  • Odpowiedz