Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki, zanoszę się z zmianą samochodu i wpadłem na oferty używanych Tesli model 3, pojazdy które są w moim zasięgu finansowym są z rocznika ok. 2019-2021 i pytanie:
1. Czy ktoś miał z Was styczność z używanymi teslami? Jak wygląda ich eksploatacja, co może się stricte zepsuć?
2. Czy gwarancja na baterię zawsze wynosi 8 lat i nie można jej przedłużyć? (np. pojazd z rynku zachodniego, niemcy, holandia etc.)
3. Jak wygląda kwestia sprzedaży takiego pojazdu, czy jest na nie popyt, czy jednak ludzie wolą dołożyć i kupić sobie nowego z dopłatą
4. Jaka jest granica przebiegu auta żeby go uznać jako nieatrakcyjny do kupna z drugiej ręki?
5. Czy jest coś z wyposażenia na co warto zwracać uwagę i jest uznawany jako musthave?

Samochod zamierzam kupić stricte jako dojazdy do pracy, dziennie robię ~100km (ok. 2kkm miesięcznie) mieszkam w bloku, ale pod blokiem ma być stacja ładowania, plus kilkaset metrów ode mnie mieszka ojciec z domem gdzie mogę swobodnie ładować pojazd. Co sądzicie o tym pomyśle? #tesla #samochody #motoryzacja
husqvarna - Cześć Mirki, zanoszę się z zmianą samochodu i wpadłem na oferty używanych...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

5. Czy jest coś z wyposażenia na co warto zwracać uwagę i jest uznawany jako musthave?


@husqvarna: Wszystkie tesle są tak samo wyposażone. Jest malutka różnica w ilości głośników pomiędzy wersja rwd a long range ale to pikuś.
Pomiędzy rocznikami też mogą być różnice. Bo był facelift (dodanie ładowarek indukcyjnych, szkło akustyczne, czarne ramki). W między czasie też dodano gdzieś kiedyś podgrzewaną kierownicę, ale nie pamiętam od którego rocznika.
  • Odpowiedz
Czy gwarancja na baterię zawsze wynosi 8 lat


@husqvarna: 8 lat lub 160k km, zależnie co nastąpi szybciej.

na zdjęciu jest model przed-lift który nie miał pompy ciepła przez co zimą miał sporo gorszy zasięg
  • Odpowiedz
mieszkam w bloku, ale pod blokiem ma być stacja ładowania, plus kilkaset metrów ode mnie mieszka ojciec z domem gdzie mogę swobodnie ładować pojazd.


@husqvarna: IMO, to jest najważniejsza kwestia, niezależnie od tego, czy kupujesz nowe czy używane.

Generalnie, jeżeli masz ładowanie na swoim miejscu parkingowym, to w praktyce przy twoim użytkowaniu nie musiałbyś się NIGDY martwić o ładowanie, z wyjątkiem pewnie jakichś dłuższych tras kilka razy do roku, na wakacje czy
  • Odpowiedz
@husqvarna: ogólnie były dwa duże lifty, jeden koło 2020, drugi 2024 (highland). Ale też cały czas były zmiany między rocznikami np. 2021 miał komputer intel atom, 2022 już miał amd ryzen i działa sporo lepiej.

Ten ze srebrnymi ramkami nie ma pompy ciepła, ma pojedyncze szyby z przodu, gorszą konsole środkową z piano black
  • Odpowiedz
@husqvarna
1. nie, mam 2 nowe
2. można dokupić ubezpieczenie na baterie i silniki
3. 4. Nie ma tak że od pewnego przebiegu nikt nie kupi. poprostu wartość będzie malała wraz z wiekiem i przebiegiem.
5. Ja bym już brał wersje z Ryzenem i pompa ciepła ( chyba od 2022) dlatego pewnie skok cenowy może być pomiędzy wersjami bez pompi ciepła i z PC
  • Odpowiedz
@husqvarna

1. Procesor Ryzen – Tesla zaczęła montować procesory AMD Ryzen w Modelu 3 pod koniec 2021 roku, począwszy od produkcji na rynek chiński. W 2022 roku rozszerzono to na inne rynki. W Europie modele wyposażone w Ryzena zaczęły pojawiać się na początku 2022 roku.

2. Pompa ciepła – Pompa ciepła została wprowadzona w Modelu 3 wraz z odświeżoną wersją „refresh” pod koniec 2020 roku, czyli dla rocznika 2021. Ten sam
  • Odpowiedz
@husqvarna jeśli coś ma się zepsuć to hamulce lub zawieszenie, bo hamuje się głównie rekuperacja a samochód jest ciężki więc prędzej czy później łapie luzy.

Nie wydaje mi się że była opcja przedłużania gwarancji na baterie. Baterię cały czas tanieją i np. w EV Repair Garage robią wymiany poszczególnych pakietów.

Popyt jest wyłącznie wśród osób które wiedzą z czym to się wiąże. Odsprzedać jest to raczej ciężej nic spaliniaka, przynajmniej w
  • Odpowiedz
@husqvarna: biorąc pod uwagę, że obecnie są dotacje, to nie lepiej wypożyczyć na jakieś dwa lata za 5 stówek/mies innego elektryka, a ewentualnie później zainwestować w teslę?
Założę się, że przez te 2 lata ich ceny spadną bardziej niż wydasz na wynajem.
  • Odpowiedz
@Ciosam_sosne_buk_i_dab Z biegiem czasu rośnie ryzyko awarii baterii. Według statystyk 3% aut w wieku 10 lat wymagalo wymienny baterii(Tesla, Nissan rocznik 2013). Nowe baterie Tesli nie są modułowe. Tzn sa ale wymiana modułu nie jest możliwa. Tzn im nowszy samochód tym naprawa pakietu jest trudniejsza i mniej opłacalna. Ape też dzięki temu są tańsze i bardziej niezawodne. Nowa bateria do Tesli Standard (LFP) to 40tys( chyba netto), za starą dostaniemy kilkanaście
  • Odpowiedz
@husqvarna: kupiłem niedawno używaną z 2021r AWD long range. Na ogół to nic specjalnego się nie psuje prócz trochę tłuczacego się zawieszenia ale je robią na gwarancji tej 4 letniej. Dziś właśnie z serwisu wróciłem. Po 80k km było do wymiany górne wahacze przód, tył, zwrotnice tył (podobno dają już poprawione), zbieżność i geometria i myślę, że kolejne 80k km poleci. Do zapłaty 0zł. Tesle to ciężkie auta i twarde
  • Odpowiedz
@assninja

>Czy gwarancja na baterię zawsze wynosi 8 lat


@husqvarna: 8 lat lub 160k km, zależnie co nastąpi szybciej.


Maksymalny przebieg obowiązywania gwarancji jest zależny od wielkości baterii. LR ma 192k km a S/X 240k km
  • Odpowiedz
1. Czy ktoś miał z Was styczność z używanymi teslami? Jak wygląda ich eksploatacja, co może się stricte zepsuć?


@husqvarna: Jak mam samochód 2 lata to jest używany? :D W sumie to zawieszenie to chyba najsłabszy punkt samochodu. Mi przy upałach 30+ coś zaczęło mocno piszczeć. Pojechałem do serwisu i powymieniali części w zawieszeniu z przodu i z tyłu, ale za bardzo się nie dowiedziałem co dokładnie padło. Może to
  • Odpowiedz
Po 80k km było do wymiany górne wahacze przód, tył, zwrotnice tył (podobno dają już poprawione), zbieżność i geometria i myślę, że kolejne 80k km poleci.


@Uaephean: znajomemu w 3 Performance wymienili całe zawieszenie po 40 tys. km. Teraz ma 60 tys. Na liczniku i znowu coś puka. Ale on ma kilkaset metrów nieutwardzonej drogi do domu więc zawieszenie ma co robić na dołach.
  • Odpowiedz
@ShortyLookMean: szkoda, że mojej drogi pod dom nie widziałeś. Jadę głównie po polu więc błoto po kolana i wyboje to norma. Ale ja nie mam perf tylko zwykłą AWD. Jeśli ma 60k to niech jedzie na wymianę gwarancyjną - zawieszenie wchodzi normalnie. Choć warto sobie wcześniej zrobić płatny przegląd całego zawieszenia (350zł w serwisie) i na tej podstawie wymieniać elementy. Z którego roku jest te auto?
  • Odpowiedz