Wpis z mikrobloga

Potrzebuję porady od ludzi różnych. Pracuję w DE od roku, umowa kończy mi się w Sierpniu. Ze względu na chorobę ostatni miesiąc byłem na zwolnieniu i prawdopodobnie w następnym również będę jeszcze na L4. Pracodawca nie jest zadowolony ze mnie i chce rozwiązać ze mną umowę (niezależnie od choroby). W Niemczech w określonych przypadkach mógłbym liczyć na zasiłek dla bezrobotnych na pół roku w wysokości 60% zarobków. Znalezienie nowej pracy w moim przypadku pewnie będzie trudniejsze i zajmie trochę czasu. Prawdopodobnie będę musiał szukać w PL.

Teraz mogę podjąć następujące decyzje:

1. Podpisać umowę za porozumieniem stron z końcem Marca i nie być pewnym otrzymania zasiłku. W przypadku znalezienia nowej pracy prawdopodobnie zarabiałbym w niej mniej niż potencjalny zasiłek.

2. Przedłużać zwolnienie lekarskie (które wg lekarza mi przysługuje) i czekać aż pracodawca sam rozwiąże umowę lub umowa wygaśnie sama. Dodatkowo po tym czasie przysługiwałby mi 6-9 miesięcy zasiłku (który pewnie byłby wyższy niż zarobek na który mógłbym liczyć w Polsce).

W opcji 2 najgorzej czułbym się sam ze sobą, że faktycznie nic nie robię a dostaję pieniądze za nic, jak typowy stereotypowy Polak co kombinuje, żeby jak najmniejszym wysiłkiem zgarnąć jakiś hajs. Czy się stoi czy się leży to wypłata się należy. Dodatkowo trochę słabo może to wyglądać w CV.

Z drugiej strony, czy warto się unosić honorem i nie wykorzystać tej sytuacji, gdzie w sumie mój gorszy stan zdrowia jest w sporej mierze spowodowany właśnie tą pracą. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#pracbaza #praca #niemcy #zalesie
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Haczinson: Człowieku, p-----l honor i idź na ten zasiłek, należy ci się jako Polakowi za krzywdy naszych dziadków, niech niemiec robi na ciebie i tyle w temacie. Jakoś ciapaci nie mają hamulców w pobieraniu zasiłków.
  • Odpowiedz
@Haczinson