Wpis z mikrobloga

Mega dziwi mnie wycena Meta i Alphabet.

Obecnie Google to kompletne dno, kompletnie nie radzą sobie z zalaniem wyszukiwarki przez strony tworzone przez AI.

Jak szukasz jakichś porad zakupowych czy sprzętowych to przekierowuje nawet nie na prawdziwe serwisy, tylko strony zapleczowe. Jak szukasz informacji o filmach - proponuje halucynacje napisane przez AI. Plotki nt. celebrytów - np. kto ile zarabia - wyświetla kompletnie nieprawdziwe serwisy ze zmyślonymi informacjami.

Jak chcesz coś kupić i szukasz dobrego sklepu to zamiast polecać wiarygodne, wieloletnie brandy, szybkie sklepy e-commerce to poleca strony, które lepiej dostosowały content pod SEO plus dobrały nazwę pod twój produkt. Np. szukasz sklepu snowboardowego - poleci ci snowboard***.pl - szukasz sklepu z longboardami - poleci longboard*.pl.

Szukasz łóżeczka dziecięcego - wpiszesz "łóżko dziecięce sklep" - na 1 stronie wyszukiwań poza reklamami nie poznasz ani jednego brandu z nazwy - wyskakują jakieś tandetne sklepy z terminami dostaw po 60 dni.

Z kolei o tym, że Meta się stacza wiedzą wszyscy tu zebrani na wykopie.

Ich główny produkt Facebook jest coraz bardziej pozbawiony prawdziwego contentu. Użytkownicy nie postują już tam na tyle często by wejść i mieć zapełniony feed historiami od znajomych. Meta zapełnia więc feed: AI contentem generowanym przez hindusów, boostuje sie popularne wpisy z otwartych grup tematycznych (swoją drogą dostaję kompletnie nietrafione rekomendacje), na każdym kroku czai się scam - albo w formie reklam np. kryptotokeny, strony fishingowe udające onet, pseudo loterie - albo w formie oszustów np. hindusi podszywający się pod sexy laskę i próbujący naciągnąć spermiarzy.

Instagram trzyma się dużo lepiej, za to bardzo dużym zagrożeniem dla niego w kolejnych latach będzie zalanie platformy przez AI kontent.

Whatsapp i Messenger - to dobre apki, ale z bardzo ograniczoną możliwością wrzucania tam reklam.

Także dla obu powyższych przewiduję spory spadek cen akcji w najbliższych latach, o ile powyższe tematy zostaną podłapane przez główne media i social.

#gielda #inwestycje #inwestowanie
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Naucz się czytać raporty finansowe zamiast bajek o funkcjonalnościach. Btw. Twoje analizy są z d--y bo chyba nazywanie facebooka głównym produktem to nie bardzo :)
  • Odpowiedz
@hub_bub: To wszystko prawda.

Usługi robią się obiektywnie coraz gorsze. Ale jednocześnie zarabiają i zajmują coraz wiecej uwagi użytkowników.

Póki nie pojawi się alternatywa - będą rządzic.
  • Odpowiedz
  • 6
@MonsieurLaBoule: to prawda, że Google to nie tylko wyszukiwarka, ale to jest ich core business odpowiadający za ponad 57% przychodu.
Dodatkowo Google ma mega zabezpieczoną pozycję przez to, że wypuścili Chrome oraz Androida - w obu domyślnie instalują google jako wyszukiwarkę i dzięki temu generują sobie ogromny ruch.

Naucz się czytać raporty finansowe zamiast bajek o funkcjonalnościach. Btw. Twoje analizy są z d--y bo chyba nazywanie facebooka głównym produktem to
  • Odpowiedz
@hub_bub: Google nie służy do realnego wyszukiwania, bo można by tam znaleźć niepoprawne treści.
Podobnie Wikipedia. Kiedyś mocno zbierali kasę na opłaty a po kowidzie już mają finansowanie. Tylko treści też "poprawne".

Twitter to jeszcze daje radę. Reddit jest dla płatków śniegu.
  • Odpowiedz
@hub_bub: Meta ma całkowitą dominację social mediów, Google ma YouTube, wycena Tesli nie jest pod ich kiepskie elektryki, tylko jako pod firmę AI i wdrożenie FSD + robotów (w czego sukces akurat nie wierzę, ale FSD może się udać).
  • Odpowiedz
@hub_bub: google polske ma od lat w dupie. szukanie "handlowa niedziela" to jest jeden wielki mem teraz

polecam szukać po angielsku jeśli np. chodzi o filmy czy inne tematy niezwiązane z Polską
  • Odpowiedz
@hub_bub: google działa, po prostu ich model zarobkowy nie pokrywa się z tym czego chcą użytkownicy. Zarówno Meta jak i Google mogą sterować wajchą jakość <-> $$$, jeśli tylko zechcą, więc nie widzę za bardzo opcji jak mieliby spaść, bo zawsze mogą trochę poluzować wajchę w kierunku jakości.

Niestety w obu przypadkach jest ogromny monopol. Google jest po prostu popularne i cały ekosystem (mapy, gmail, chrome, dopracowane usługi) utrzymuje gównianego
  • Odpowiedz