Wpis z mikrobloga

#samochody #mechanikasamochodowa
#motoryzacja
Drogie świry motoryzacyjne. Szukam wozidełka dla swojej lubej, z segmentu B z naciskiem na 5d oraz ben lub ben/lpg do 20k. Założenie jest takie, że ma to być w miarę możliwości pancerne auto jeśli chodzi o mechanikę jak i karoserię. Z uwagi na fakt iż jestem fanem turbo, to polecałem fiata grande punto 1.4 t-jet, ale no, wizualnie jej ten wóz nie leży. Więc kolejne auto jakie mi przyszło do głowy, to coś z pancernym wolnossakiem 1.4/1.6MPI. Tu się jej podoba polo V oraz w dalszej kolejności ibiza IV. Czy jest coś jeszcze na co warto zwrócić uwagę? Sam jestem posiadaczem kilku francuskich aut, ale z francuskiego podwórka to tylko clio by sie łapało pod te założenia, ale też nie wpada w jej gusta. O reszcie francuskich aut nie wspominam, bo te silniki to nieporozumienie. Corsa to też nic ciekawego, japonia znów gnije (i nawet nie wmawiajcie mi, że nie. Miałem, walczyłem) fiesta też słabo wypada (również miałek okazję użytkować). Podsumowując, chyba zostaniemy (bleeee) w grupie VW. Czy te motory są serio takie dobre (ja te mpi jeszcze pamiętam z felicji XD, ale nie wiem czy no nadal to samo)?
ImeNs - #samochody #mechanikasamochodowa
#motoryzacja
Drogie świry motoryzacyjne. Szu...

źródło: bse

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ImeNs: 1.6 mpi to super silnik. Kiedyś miałem audi a3 8p 1.6 mpi. Kupiłem przy 190k przebiegu i zrobiłem nią w 5 lat do ~240k. W tym czasie 0 problemów, nawet oleju nie brał. Potem auto zostało w rodzinie i teraz dobiło 280k km przebiegu. Olej zaczął brać (ogólnie te silniki lubią brać olej) ale nadal utrzymanie tego silnika to groszowe sprawy. Jedynie w VAGu w tamtych czasach problem jest
  • Odpowiedz
@ImeNs: Ale niech sobie kupi to, co jej się podoba. W czym problem? Za serwis jej samochodu ty będziesz płacić? Czy sam nie masz samochodu i czasem będziesz pożyczać jej?
  • Odpowiedz
@ImeNs: VW będzie ok ma hydrauliczne popychacze, rdzę trzeba skontrolować, bo np. Golfa V teraz zdrowego znaleźć to cud. Może jakieś Megane 1.6, one też bezproblemowe do LPG

Clio 1.2 polecam


@trzaichlac69: Clio 1.2 chyba ma ręczną regulację luzów, więc przy gazie trzeba kontrolować, inaczej się
  • Odpowiedz
  • 0
@login013: o braniu oleju słyszałem, tak samo problemach ze skrzynią. Podobne problemy mają fiaty z tych lat i ople, bo to nawet chyba w fiacie są oplowskie skrzynie. Bardziej tu się zastanawiałem jak wygląda sprawa z rdzą w vw bo już nie raz widziałem w tragiczny stanie golfy v czy ten passaty b6. I czy 16 zaworowy silnik jest jakoś znacznie gorszy jeśli chodzi o trwałość od jego odpowiednika 8
  • Odpowiedz
  • 0
@b_oski: też czasem serwisuję nam w jakimś podstawowym stopniu auta i też wiem ile potrafi kosztować utrzymanie samochodu bo mam ich kilka, dla twojej wiadomości. A skoro z kimś żyjesz parę lat, to chcesz dla tej osoby jak najlepiej a nie wpakowywac na minę. A że grupa vw nigdy nie była mi bliska, stąd też pytam o to osoby co mają coś do powiedzenia, czyli nie koniecznie jak widać chodziło
  • Odpowiedz
@Karton_bez_szkla: Czemu? Za skrzynie było 1800zł bo fakture znalazlem (i to jedna z drozszych wystawionych byla, najtansze sie zaczynaly od 1300/1400 jak pamietam). Sprzęgło saschsa za niecale 300 bylo (tam dwumasy nie ma)

@ImeNs konserwacje i tak trzeba zrobić prędzej czy później. Ta moja była z 2006 roku i pierwsze oznaki rdzy się pojawiały, a u kolegi w golfie z 05' nie było wgl.

8 zaworowy na pewno będzie
  • Odpowiedz
  • 0
@login013: gdyby na szybkości zależało to byśmy szukali coś z 1.4 tjet albo 2.0tce, więc tak jak piszesz, ma być jak najmniej problematyczne. Dzieki za te informacje
  • Odpowiedz