Wpis z mikrobloga

Jest nowy szef z własnymi doświadczeniami i 10-osobowa firma przechodzi na pracę w Office 365 (plan Business Standard). Proszę, pomóżcie mi to unieść tak z punktu widzenia zdalnego admina, który pobieżnie zna tę platformę.

Tematy w sumie banalne: wspólny, firmowy kalendarz widziany w Outlooku (i zapewne w Teamsach) oraz miejsce na przechowywanie wspólnych plików, oczywiście z podziałem nas działy i odpowiednimi uprawnieniami dostępu, w tym full dostępem dla szefa.

Chodzi mi o to, by wykonać to z głową, przewidując różne katastrofy, czyli np. kasowanie i nadpisywanie dokumentów, zmienianie terminów spotkań itp.

A konkretnie:

- jak stworzyć główny, jeden kalendarz do pracy dla wszystkich w firmie na podstawie sprawdzonych podstaw i zabezpieczając się przed możliwymi, typowymi problemami?
Widziałem sensownie uzasadniony poradnik, by utworzyć go na dedykowanym koncie współdzielonym (shared mail) w Exchange Online i z jego poziomu zarządzać dostępem do niego poprzez delegacje.

- to samo z miejscem na pliki - jak to rozsądnie ogarnąć? Bezpośrednio w SharePoincie i podpiąć do Teamsów (choć to teoretycznie i tak chyba to samo miejsce w całym schemacie)? Na jakim koncie utworzyć taki główny katalog?

- jak zorganizować w miarę regularną i automatyczną archiwizację tych danych - plików, kalendarza, skrzynek pocztowych (oczywiście najlepiej w ramach tego podstawowego pakietu, ewentualnie z czymś zewnętrznym, ale darmowym).
Znowu widziałem prymitywny, ale ciekawy patent ze stojącym w firmie mini-serwerem, który lokalnie na dysku ma te dane podpięte/zsynchronizowane przez klienta w systemie i kopiuje je jeszcze na NAS-a.

- jak ustawić audyt zmian w takim środowisku, jakieś logi do śledzenia (kto co skasował, zmienił, dodał, skopiował)? Czym to się robi w Office 365? Może jakaś (tym razem) płatna usługa w ramach MS, bo całość potrzebna do RODO.

Na usprawiedliwienie dodam, że zobaczyłem już kilkadziesiąt filmików, poczytałem trochę, ale mam wrażenie, że publicznie wypowiadają się głównie naganiacze i użytkownicy po podstawowych kursach, którzy widzą ten system tylko ze swojego punktu widzenia - myk, myk, działa i tyle, bajka. Ale co jak przestanie działać? :)

#office365 #microsoft #microsoft365 #informatyka #administrator
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop
  • 0
@dzordzmen: własny hosting poczty, 365 niezależny od naszej domeny (przynajmniej na razie, szef nie zna innej opcji, a ja nie chciałbym tego wiązać)

@PotwornyKogut Polecisz coś konkretnego z taką opcją? Pierwszy raz słyszę o takiej możliwości i to jest o tyle ciekawa koncepcja, że i tak muszę kupić jakiegoś NAS-a.

@kwas_rybonukleinowy Rozwiń proszę, bo zrobiłeś za daleki skok w powiązaniu z moim przyziemnym tematem :) Czy masz na
  • Odpowiedz
- jak stworzyć główny, jeden kalendarz do pracy dla wszystkich w firmie na podstawie sprawdzonych podstaw i zabezpieczając się przed możliwymi, typowymi problemami?

Widziałem sensownie uzasadniony poradnik, by utworzyć go na dedykowanym koncie współdzielonym (shared mail) w Exchange Online i z jego poziomu zarządzać dostępem do niego poprzez delegacje.


@gjon: najwygodniej będzie stworzyć listę SharePoint z widokiem kalendarza. Skonfigurować sobie kolumny i dać uprawnienia tym, którzy mogą tworzyć nowe elementy, tworzyć i
  • Odpowiedz
@gjon: btw, wdrażanie m365 bez przechodzenia w całości na ekosystem Microsoftu jest bez sensu. Przerabiałem to w jednej firmie, w niecałe pół roku przeszli z zewnętrznej usługi poczty (SMTP/IMAP) na ExO i są bardzo zadowoleni :) Konfiguracja hybrydowa na dłuższą metę to przekleństwo, jeśli tą hybrydą nie jest OnPrem Exchange + AD
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@jakis_login: Dzięki za konkrety.

Jutro przećwiczę sobie to w pracy i odezwę się, gdyby wyskoczyło coś niekontrolowanego. Pozostaje jeszcze pierwsza, podstawowa kwestia - pierwszy krok związany z uruchomieniem kalendarza i miejsca pod pliki wykonujemy na jakimś niezależnym koncie czy nie ma to znaczenia i każdy może stworzyć ten pierwszy kalendarz/listę czy utworzyć folder, a potem tylko rozdawać odpowiednio uprawnienia.

W kwestii logowania zmian to widziałem w akcji mechanizmy MS, które
  • Odpowiedz
@gjon: Nie ma znaczę ia kto to utowrzt, właściciela można przekazać dowolnie.

Tak, w Purview jest opcja logowania, ale to nie łapie wszystkich logów jak leci. Sharepoint ma swoje, ale są skromne. Ogólnie na Business Standard nie poszalejesz. Jeden z moich klientów też ma BS I wiele zrobić nie można. Ot, podstawowe funkcjonalności typu Teams, Outlook, Onedrive I SharePoint plus Power Platform w podstawowym zakresie. Ale dla niewielkiej firmy więcej
  • Odpowiedz