Wpis z mikrobloga

Czy ja dobrze widzę, że ten program dopłaty do elektryków bardzo się opłaca nawet jak ktoś nie potrzebuje nowego samochodu? Najtańszy elektryk to Dacia Spring, kupić takie autko na JDG z dopłatą 30k to już wychodzi bardzo tanio. Posiadany już samochód wykorzystywać na dłuższe trasy, a taniego elektryka na jazdy po mieście (łatwo zaparkować, wychodzi taniej niż benzyna, jak ktoś go zarysuje na parkingu to nie będzie szkoda). Po kilku latach jak się skończą dopłaty to sprzedać za więcej niż się kupiło przy dopłatach. Czy jest tu jakiś haczyk, którego nie widzę, czy to czysty zysk?
#elektryk #motoryzacja #dzialalnoscgospodarcza #samochody
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bart40404: Dokładnie tak to działa, za autko do miasta to cena wręcz nieosiągalna na spalinówce xD Automatyczna skrzynia biegów (problem jedynie z klimatyzacją/ogrzewaniem bo mały akumulator).

Ja nieironicznie rozważam to dla różowej na miasto, ale miejsce parkingowe z prądem będę miał dopiero pod koniec roku więc trochę średnio mi się na razie chce wyrywać póki co (i jak znam behawioryzm dopłatowy to dofinansowanie skończy się w ciągu pierwszych kilku dni
  • Odpowiedz
  • 0
@PodniebnyMurzyn: No ja się nie znam na elektrykach, nigdy nie miałem. Ale przy dopłacie ten Dacia Spring wychodzi praktycznie za pół ceny, elektryk aż tak bardzo straci na wartości przez kilka lat, że sprzedam za mniej niż 50% pierwotnej ceny?
  • Odpowiedz
Dlaczego problem?


@PiotrFr: Brak automatycznej wersji, tylko manualna. Ale w sumie racja - ogrzewanie/chłodzenie to średnio 3,3kWh/100km, a sama jazda to 14kWh/100km. Przy akumulatorze 27 kWh to sięgniemy 200km na pełnej baterii. Przy ładowaniu pod domem robi się całkiem przyjemnie.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: O, i widzę że mają opcję V2L więc w sumie można już go używać jako magazynu energii dla domu i urządzeń. 25kWh do fotowoltaiki są w cenach 20-30k, więc w sumie wychodzi że za dodatkowe 20-30k PLN masz jeszcze funkcję samochodu xd
  • Odpowiedz
  • 0
@PfefferWerfer: no to skorzystanie z tego programu wydaje się być no-brainerem xD jedyne czego się boję, to że najpierw trzeba kupić samochód a dopiero potem składać o dopłatę. Jak się wszyscy rzucą to może się okazać, że dopłaty dla Ciebie zabraknie, ale samochod przecież już kupiony xD
  • Odpowiedz
<machajacy papiez> powodzenia ze sprzedaza kilku letniego elektryka, a zwlaszcza Daci


@Wychwalany: Normalnie będą szły jak już się upowszechnią. A jak nie, to pierdzik zostanie na jazdę po bułki. Deprecjacja 40k PLN do zera to strata porównywalna z kilkuletnią deprecjacją dobrej spalinówki.
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer:

Ale w sumie racja - ogrzewanie/chłodzenie to średnio 3,3kWh/100km


W życiu. Nawet jeżdżąc na krótkich dystansach i bez pompy ciepła jak w Springu tyle nie wyjdzie na ogrzewanie. Większe zużycie zimą bierze się głównie z oporów w baterii i większych powietrza i podłoża.
A gdyby na klimę tyle było potrzeba, to spalinowe zużywałyby 2-3 litry więcej
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer:

O, i widzę że mają opcję V2L więc w sumie można już go używać jako magazynu energii dla domu i urządzeń.


No tak, co prawda wymaga to trochę kombinacji ale się da.
  • Odpowiedz
@Wychwalany:

powodzenia ze sprzedaza kilku letniego elektryka


Tymczasem ilość dni potrzebna na sprzedaż popularnego modelu we Francji.
Ciekawych (fakt że nie Dacii) to nawet nie trzeba czekać. Robią przelew i po paru dniach podjeżdża laweta do Skandynawii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PiotrFr - @Wychwalany: 
 powodzenia ze sprzedaza kilku letniego elektryka

Tymczasem ...

źródło: 1000019166

Pobierz
  • Odpowiedz
W życiu. Nawet jeżdżąc na krótkich dystansach i bez pompy ciepła jak w Springu tyle nie wyjdzie na ogrzewanie. Większe zużycie zimą bierze się głównie z oporów w baterii i większych powietrza i podłoża.

A gdyby na klimę tyle było potrzeba, to spalinowe zużywałyby 2-3 litry więcej z klimą.

Żona ma podobne auto, przy krótkich dystansach i średniej -30-35 km/h klima zwiększa zużycie o 0.5-1 kWh/100 km. Przy czym mówimy tu o jednym z
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer:

Coś ci się chyba pomieszało, bo litr benzyny/diesla to ~10kWh, więc taka klimatyzacja biorąca 3kWh to właśnie 0,3L diesla


Nie mnie się pomieszało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sprawdź sprawność silnika spalinowego. Później
  • Odpowiedz
Nie mnie się pomieszało ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sprawdź sprawność silnika spalinowego. Później sprawdź i odejmij sprawność napędu paskiem.


@PiotrFr: No ale wciąż - jak silnik wyjmie z 4kWh z 10kWh w litrze benzyny to zużyje 0,5L benzyny zamiast 0,3L, a nie 2-3L Jak policzyłeś.

Ale to jest parę minut przy niskich temperaturach, później spada. Więc
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer:

No ale wciąż - jak silnik wyjmie z 4kWh z 10kWh w litrze benzyny to zużyje 0,5L benzyny zamiast 0,3L, a nie 2-3L Jak policzyłeś.


Przeliczyłem to tak na średnią prędkość miejskiego auta. Do tego będziesz mieć większe zużycie na każdorazowe rozgrzanie silnika. Ogólnie chodzi o to, że to zużycie na ogrzewanie czy klimatyzację nie jest tak istotne jak się
  • Odpowiedz
@Wychwalany: 50 dni średnio to nie są 3 miesiące ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja sprzedałem 10-letnie po normalnej cenie

i serio handlarze do skandynawii biora czy to tylko uśmieszek :)


Tak serio. W dodatku przez to, że we Francji elekryki są tańsze i były wysokie dopłaty, często można sprzedać praktycznie za cenę zakupu
Np https://www.ev-remarketing.com/
  • Odpowiedz
, bo technologia tak idzie do przodu ze 2-4 latek to starosć


@Wychwalany: No to sobie nim będziesz jeździł wkoło komina jak Seicento czy inne Daewoo robią do dzisiaj. Przy tej cenie to naprawdę nie ma wielkiego znaczenia bo nawet gdyby spadł do zera (a nie spadnie) to i tak się opłaca. Przy 20kWh/100km i cenie prądu 1pln/kWh vs. 6L/100 i benzynie za 6 PLN to w skali tych 300.000
  • Odpowiedz