Wpis z mikrobloga

Szukam roweru pod sakwy, do jazdy po mieście. Roczny przebieg około 4000km.
Budżet najlepiej do 4000zł, co szukać w tym budżecie i z jakim napędem?
Podobają mi się takie rowery
https://immotion.pl/rowery-fitness/4172-rower-fitness-specialized-sirrus-x-30-2024.html
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-fitness-felt-verza-speed-20-pd38838/ (ten nie do końca mi się podoba, ale podobno dobry osprzęt w tej cenie)
Z używanych np.
https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-551200-sl-road-pro-CID767-ID13HtEA.html (ta niebieska wersja ładniejsza)
https://www.olx.pl/d/oferta/trek-dual-sport-2-eqiupped-ds2-gen-5-shimano-cues-1x9-l-jak-nowy-CID767-ID13v7O0.html

Na co kierować uwagę? Podobno amortyzator do miasta jest zbędny, i lepiej szukać coś na sztywnych osiach (nie zawsze producent podaje więc nie wiem jak to sprawdzić), i widelec karbonowy ma być (czy to nie pęknie?)

#rower
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Będziesz mi codziennie wnosił i znosił 22kg rower z 2 piętra? Z bagażem pewnie dobiję do 25kg.


@handstander: jak bez windy, to lipa. Tylko jak to sobie planujesz, bo przecież bagażnik przytwierdzisz na stałe, a jak przywieziesz coś w tych sakwach, to też będziesz to wnosił z rowerem.
Owszem, każdy kg się liczy, tylko jak i tak po pół roku się poddasz i poszukasz kąta w czyimś garażu, to może
  • Odpowiedz
komicznie bym na tym wyglądał


@handstander: ok, nie doczytałem tego wymagania, że ma być bardziej do patrzenia się nań, niż jazdy nim ( ͡º ͜ʖ͡º)
W tym kraju nic, co nie jest niemiecką „limuzyną klasy premium” po tureckich przejściach nie wygląda w oczach innych ludzi dobrze.
Jak przywalisz akcesoryjny bagażnik, akcesoryjne błotniki, to z każdego ścigacza zrobisz miejskiego muła.
A potem jeszcze dokup lampki, pilnuj,
  • Odpowiedz
@handstander: batavus i stevens mają bagażniki „pionizowane” przez połączenie błotnikiem.
Robi dużo ciekawszy i „czystszy” wygląd. Ale to chyba ogranicza nośność do ~12kg
Jak ci wystarczy, to chyba ok.
BMC ma bagażnik akcesoryjny i poniszczony błotnik.
Nexusy są spoko, jeśli nie musisz robić ostrych podjazdów (potrafią przeskakiwać pod naciskiem).
Wbudowane oświetlenie to super sprawa, odkąd mam to zachwalam.
Na pasku jeszcze nie jeździłem, ale wygląda bardzo spoko.
  • Odpowiedz
Na co kierować uwagę? Podobno amortyzator do miasta jest zbędny, i lepiej szukać coś na sztywnych osiach (nie zawsze producent podaje więc nie wiem jak to sprawdzić)


@handstander:

Po zdjęciach widać czy są wycięcia na oś OR czy bez wycięcia na sztywną oś.
W budżecie 4k to sztywne osie, dobrze też sprawdzić czy piasta jest na łożyskach maszynowych, a
  • Odpowiedz
@handstander: No dużo lepiej do miasta ten Batavus lub Stevens - bagażnik (sakwy na zakupy), błotniki (nie dojeżdżasz do pracy ochlapany jak spadnie deszcz) i dynamo w piaście (zawsze działa oświetlenie i nie musisz pamiętać o ładowaniu baterii) oraz piasta z biegami, no i pasek, którego ciągle nie trzeba smarować, czyścić i zmieniać jak w przypadku łańcucha. Ja bym szedł właśnie w tą stronę :) Dzięki trochę wyższej pozycji (w
  • Odpowiedz
  • 0
@wykopyrek: bagażu nie mam ciężkiego, śniadanie, ubrania na przebranie, takie pierdoły

@monty16k A jak z utrzymaniem w czystości takiego napędu? Przez to że będę dojeżdżał cały rok, to nie chce go zajechać jakoś mocno, wiadomo kaseta i łańcuch najlepiej co sezon, ale co z resztą komponentów? Masz jakiś sposób na mycie takiego roweru w bloku?

@Kulawy_Lis Tak, on też mi się podoba, ale słyszałem że napęd na pasku
  • Odpowiedz
Masz jakiś sposób na mycie takiego roweru w bloku?


@handstander:

Ja nie myje roweru po każdej jeździe, tylko smaruje łańcuch, napęd spokojnie wytrzymuje 5-7kkm bez
  • Odpowiedz
  • 0
@monty16k: no to w sumie aktualnie robię podobnie. Stawiam w korytarzu na takim ręczniku żeby ociekło z niego, i przecieram z grubsza łańcuch żeby nie chrupało za głośno.

To mówisz ten Marin będzie najsensowniejszą opcją? A jak z błotnikami? Kojarzysz może jakieś dobrze dopasowane do niego? Czy szukać po prostu SKS Bluemels? Bo kojarzę są jeszcze te wersje na rzepy, ale to chyba mniej stabilne jest?
  • Odpowiedz
Kojarzysz może jakieś dobrze dopasowane do niego?


@handstander:

Sam szukam dobrych przykręcanych błotników.
Blumelsów nie chce bo łatwo pręty kopnąć butem i się przestawiają.
Na rzepy dobre są SKS SpeedRocker i zamiast rzepów można dać trytytki.
  • Odpowiedz
  • 0
@monty16k: no to temat błotników jeszcze do ogarnięcia, a jakiego smaru używasz? Kiedyś się skusiłem i kupiłem Squirt lube, ale dziadostwo nawet na nowym napędzie nie chciało się trzymać, dwie przejażdżki i już było głośno. Później zacząłem lać rohloffem, i jak jest cicho, tak fest zbiera bród. Zastanawia mnie czy ten finish linę wet nie będzie lepszy
  • Odpowiedz
bagażu nie mam ciężkiego, śniadanie, ubrania na przebranie, takie pierdoły


@handstander: w takim przypadku przemyślałbym plecak, jeden drogi ale porządny plecak może być wygodniejszy niż bagażnik+sakwy.
  • Odpowiedz
  • 1
@wykopyrek: plecak odpada, 77kg / 186cm, kondycja jakaś jest bo codziennie w ruchu, robota też, a pocę się jak świnia, latem to już tragedia jest, koszulka na plecach cała mokra od góry do dołu. Wymieniłem plecak na sakwe i jest o wiele lepiej, koszulka nadal zdarzy się być mokra na plecach ale o wiele mniej.

@monty16k Dzięki, zapisałem. Już się napaliłem na tego Marina, a myślałem że jeszcze z
  • Odpowiedz
  • 0
@monty16k: Sorki że raz jeszcze cię wołam, ale wiesz może coś na temat mieszania Deore z Cuesem? W sensie gdybym chciał wymienić kasetę i korbę, a Shimano chwali się lepszą trwałością tej grupy Cues, ale tam jest technologia Linglide to musiałbym mieć przerzutkę Deore Linkglide czy może być shadow rd? np. korba Cues FC-U6000-1 Hollowtech II 42T + kaseta CS-LG400 11-45 i przerzutka Deore RD-M5100
  • Odpowiedz