kupiłem rower karbonowy, skręcałem go właśnie i w paczce był jakiś żel z tego co rozumiem do użycia na łączeniach karbonu z aluminium (tam gdzie się łapie śrubami). potrzebne to? w których miejscach powinienem to nałożyć
@sokytsinolop: Pewnie piszesz o tzw. carbon assambly paste. Smarujesz tym sztycę i często też kierownicę na łączeniu z mostkiem. W instrukcji montażu nie ma co i jak?
@sokytsinolop Karbon jest kruchy na ściskanie. Więc jeśli go skręcisz za mocno może się pokruszyć/ pęknąc. Ta pasta zwiększa tarcie wybranych elementów między sobą co oznacza że przy słabszej siłę skręcenia te elementy trzymają się mocno. Czyli sztyca dokręcona z określonym momentem obrotowym trzyma się na tyle mocno że nie opada/nie przekręca się. I jest jednczesnie bezpieczne dla materiału (karbon).
@Lewatylnalapa: @4x80 @hodge2: dziękuję koledzy, a powiedzcie mi jeszcze czy to normalne ze w nowym rowerze hamulce tarczowe obcierają w jednym miejscu? Zarówno z przodu i z tyłu. W necie przeczytałem że jeździć obserwować - wrobi się
@sokytsinolop hejo zależy jaki to rodzaj hamulcu czy tarczowe czy zwykłe z klockiem który dociska obręczy. Generalnie do sprawdzenia w wypadku tarczowych: to czy tarcza jest prosta, to czy zacisk jest prosto przykręcony, to czy tarcza jest dobrze dokręcona, to czy klocki są prosto zamontowane/ nie krzywo starte. To czy tłoczki są równo ułożone i zacisk równo pracuje. Obieranie nie powinno występować.
@sokytsinolop napisz mi jaki to model roweru to sprawdzę jakie tam są części i co należy sprawdzić. (Z rzeczy które samemu da się ogarnąć). Jeżeli model wychodził kilka lat to wpisz rocznik również bo czasem różnią się komponentami.
@sokytsinolop ok hamulce to GRX więc tak: 0. sprawdzasz dokręcenie tarczy hamulcowej czy jest każda śruba przykręcona z taką samą siłą/ nie ma niedokreconycb srub. 1. Kręcisz przednim kołem patrząc dokładnie na tarcze hamulcowa od góry żeby zobaczyć czy nie jest ona skrzywiona/ nie ma bicia na boki. Jeśli ma bicie/ jest krzywa to prostowanie odpowiednim kluczem lub wymiana tarczy gwarancyjna. Jeśli tarcza jest ok to 2. Luzujesz śruby trzymające zacisk
@Lewatylnalapa: dziękuję. 1. tarcza jest prosta i nic nie chodzi na boki 2. robiłem podobny rytuał bo taką instrukcję znalazłem w internecie. Niestety to nie pomaga (probowalem tylko przod bo z tylu nie jestem w stanie na razie dostac sie do srub do poluzowania)
kupiłem rower karbonowy, skręcałem go właśnie i w paczce był jakiś żel z tego co rozumiem do użycia na łączeniach karbonu z aluminium (tam gdzie się łapie śrubami). potrzebne to? w których miejscach powinienem to nałożyć
1. tarcza jest prosta i nic nie chodzi na boki
2. robiłem podobny rytuał bo taką instrukcję znalazłem w internecie. Niestety to nie pomaga (probowalem tylko przod bo z tylu nie jestem w stanie na razie dostac sie do srub do poluzowania)