Wpis z mikrobloga

Czy jeżeli stan powietrza po SCT w Krakowie się zdecydowanie nie poprawi, to rozumiem wojsko zabierze wszystkie osoby decyzyjne za to nadzwyczajne odebranie nabytych praw człowieka i do sądu wojennego z nimi?

#sct #krakow
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kupkesobieciagne: Co to właściwie znaczy "zdecydowanie"? Może poprawa będzie o kilka procent . Ale nie o globalne statystyki tutaj chodzi. Kluczowe jest rozproszenie źródeł, czyli ich rozmieszczenie w całym Krakowie, wzdłuż ulic i tras, po których poruszają się samochody.
To właśnie te bliskie, bezpośrednie źródła oddziaływania są najbardziej niebezpieczne dla ludzi, ponieważ narażają ich na bezpośrednią ekspozycję na zanieczyszczenia. Redukując liczbę starych samochodów, które przeciętnie emitują kilka razy więcej szkodliwych
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne: W badaniu nie stwierdzono, że Strefy Czystego Transportu (SCT) całkowicie wyeliminują emisje. Zamiast tego wskazano na znaczące redukcje. Konkretny cytat (Tabela 6, strona 12):

"Największe zmiany (spadki emisji CO) miałyby miejsce po wdrożeniu strefy o największym zasięgu przestrzennym i najbardziej rygorystycznych ograniczeniach w Łodzi (wprowadzonych w 2032 roku)... do 33,12% dla Wariantu 4 w końcowym etapie wdrażania."

Oznacza to, że SCT mogą zmniejszyć emisje CO nawet o 33,12% w
  • Odpowiedz
@PlanetHell: Zdecydowanie, czyli usuwając ekstremalnie szkodliwe i nieprzewidziane zjawisko "mniejszym złem", czyli zabraniem podstawowych praw ludzi, bo tylko wtedy prawa ludzi można zabrać jako "mniejsze zło", jako coś "no niestety musimy zrobić, bo inaczej będzie tragedia".
  • Odpowiedz
Zdecydowanie, czyli usuwając ekstremalnie szkodliwe i nieprzewidziane zjawisko "mniejszym złem", czyli zabraniem podstawowych praw ludzi, bo tylko wtedy prawa ludzi można zabrać jako "mniejsze zło", jako coś "no niestety musimy zrobić, bo inaczej będzie tragedia".


@kupkesobieciagne: Wolność to nie jest 'każdy robi, co chce', bez patrzenia na konsekwencje. Żyjemy we wspólnej przestrzeni, gdzie nasze działania mają wpływ na innych. Jeśli ktoś zanieczyszcza środowisko, truje powietrze czy wodę, to nie jest
  • Odpowiedz
@PlanetHell: Zacząć należy od tego, że miasto to genialny wynalazek, który polega na skondensowanym syfie i ograniczonej przestrzeni załatwiania spraw, więc trzeba być po prostu idiotą, by chceć mieć tam czyste otoczenie. Czyste otoczenie ma się pod miastem, na swojej daczy, a nie w miejscu brudu i syfu, gdzie dużo ludzi załatwia dużo spraw.
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne: Zgadzam się, że miasto to skomplikowany organizm, gdzie wszystko jest skondensowane – ludzie, sprawy, infrastruktura. Ale mówienie, że trzeba być 'idiotą', by oczekiwać czystego otoczenia w mieście, to jakby stwierdzić, że skoro problem istnieje, to nic nie możemy z tym zrobić. A to po prostu nieprawda.

Czystość w mieście nie oznacza sielankowego obrazu niczym z daczy pod miastem. Chodzi o podstawowe standardy – czyste powietrze, brak toksycznych odpadów w
  • Odpowiedz
@PlanetHell: NO2 w Krakowie jest zdecydowanie w normach, oficjalne dane GIOŚ w załączniku. To PM2.5/PM10 są problemem, ale za to odpowiada ogrzewanie w sezonie grzewczem, ale obwiniane są samochody, bo są najłatwiejszym celem, które i tak jest na celownikach miast.
planarize - @PlanetHell: NO2 w Krakowie jest zdecydowanie w normach, oficjalne dane G...

źródło: IMG-2988

Pobierz
  • Odpowiedz
@planarize: Jeszcze raz nakreśle, nie chodzi o statystyki średnie. Średnio Polak zarabia 8k.
Chodzi o rozkład przestrzenny, samochody są nabliższym i bezpośrednim czynnikiem z którym styka się człowiek. Spacerując, wzdłuż drogi, mieszkając przy drodze. Jest bezpośrednio nabliżej narażony na odziaływanie i największe wchłanienie substancji niebezbiecznych i szkodliwych. Dalego SCT ma sens.

Samochody emitują wiele zanieczyszczeń, które negatywnie wpływają na zdrowie człowieka i środowisko. Samochody emitują tlenki azotu (NOx), cząstki stałe
  • Odpowiedz
@PlanetHell: Te czujniki przecież są ustawione na ulicach, tuż przy jezdni, a myślałeś że jak? Nasze statystyki NOx są znacznie lepsze aniżeli chociażby Amsterdamu, okolic kanału La Manche czy zagłębia Ruhry.

Emisja PM2.5/10 to sprawa niskiej emisji. W lecie nie mamy żadnych problemów z przekroczeniem tych norm, problem jest tylko zimą, z powodu grzania byle czym.
planarize - @PlanetHell: Te czujniki przecież są ustawione na ulicach, tuż przy jezdn...

źródło: June_2023_NO2_Europe_Colorbar_HighRes

Pobierz
  • Odpowiedz
Te czujniki przecież są ustawione na ulicach, tuż przy jezdni, a myślałeś że jak?


@planarize: Nie prawda. Zobacz sobie np. na Kraków. Rzadko kierdy czujnik jest przy ulicy bezpośrednio. Często pochowane po dziedzińcach. Jeżeli jakiś już jest wzdłuż ulicy to i tak kilknaąscie metrów obok niej. Zoabcz np. na czujnik na alejach ustawiony na środku alej. On notorycznie pokazuje gorszy stan od innych. Myślisz że z jakeigo powodu?
PlanetHell - >Te czujniki przecież są ustawione na ulicach, tuż przy jezdni, a myślał...

źródło: airly1

Pobierz
  • Odpowiedz