Wpis z mikrobloga

Cześć,
zarezerwowałem psa w hodowli.
Byłem na miejscu, widziałem warunki (dom rodzinny z dziećmi).
Pies odrobaczony, szczepiony 2x, metryka, etc.
Nie jest to pies z ZKwP/ FCI. Dopiero wczoraj dowiedziałem się, że wiele osób twierdzi, że są to pseudohodowle...
Zależy mi wyłącznie na zdrowym przyjacielu, a nie mam doświadczenia z psami rasowymi.

Zwróciłem uwagę na kilka kwestii, ale nie wiem na ile są one istotne.

-Hodowla działa od 2024 roku i jest to pierwszy miot suczki.
-Nie ma badań genetycznych rodziców.
-Pieski zostały odstawione od matki od pewnego czasu (miała zapelnie od karmienia i takie było zalecenie weterynarz). Teraz wychowują się z inną suczką, która miała stosunkowo niedawno miot.

Czy jest ktoś na tagach, kto udzieli mi rady?

#psy #zwierzeta #pieski #fci #zkwp #fci #hodowla #rodowod
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@damian29: Bo to są pseudohodowle, ja też tak kupiłem pieska (na szczęście okazał się zdrowy), jedyny warunek żeby taka hodowla mogła sprzedawać, to musi być w jakimś stowarzyszeniu i to wszystko. Niby dostałem jakiś papierek ("rodowód"), ale to jest tak jak pisał ktoś wyżej, loteria. Jedyny fart jaki mi się trafił, to to że piesek nie choruje od 3 lat i wszystko z nim ok.
  • Odpowiedz
@damian29: Raz wziąłem psa z pseudohodowli i doslownie mu u weta zycie ratowaliśmy. Albo FCI albo zabierz szczeniaka na jakieś rozszerzone badania krwi moczu i kału.
  • Odpowiedz
@damian29: Nie warto wspierać pseudohodowli. Psiak co prawda może być zdrowy, ale przy rasach dużych psów chorujących na dysplazję często są fejkowe badania rodziców, albo nie ma ich w ogóle. Później są problemy z młodym psiakiem.
  • Odpowiedz
@damian29: a co to za rasa?