Wpis z mikrobloga

To ile lat ma pilot? Do telewizora.

Zadanie w trzeciej klasie szkoły podstawowej. Jak te dzieci mają lubić matmę jak im się na każdym kroku podkłada takie coś?
Nie dość, że zadanie jest skomplikowane w warstwie semantycznej: bracia Miesiące, macocha -> pasierbica; to jeszcze z treści logicznie nie wynika związek przyczynowo-skutkowy, więc dziecko ma trzy warstwy abstrakcji do pokonania: semantyczną, logiczną i czyste działanie matematyczne.

#matematyka #heheszki
micherwicher - To ile lat ma pilot? Do telewizora.

Zadanie w trzeciej klasie szkoły ...

źródło: RenderedImage

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@micherwicher: W klasach 1-3 jest tzw. nauczanie zintegrowane, bez podziału na oddzielne przedmioty, więc zadanie nie jest oderwane od czegokolwiek, a nawiązuje zapewne do bajki o braciach Miesiącach, czytanej wcześniej przez dzieci, co oznacza, że użyte słownictwo powinno być dla nich zrozumiałe. Takie zadania służą do ćwiczenia dokładnie tego, co sam opisałeś - czytania ze zrozumieniem i umiejętności wyławiania informacji potrzebnych do rozwiązania danego problemu matematycznie, a odrzucania tych zbędnych.
  • Odpowiedz
@micherwicher: jest dokładnie tak, jak napisała @jeden_na_dziesiec, we wczesnym nauczaniu pokazuje się dzieciom, czym są dane w zadaniu, a czym szukane oraz, że są informacje potrzebne do rozwiązania zadania i te zbędne. Oczywiście w dalszej edukacji skupiamy się już stricte na umiejętnościach matematycznych, przez co zadania zawierają tylko najważniejsze dane bez zbędnych kombinacji. Zabieg z powyższego zadania jest po to, żeby pokazać dzieciom, że informacja o tym, po
  • Odpowiedz