Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
W zeszłym roku wprowadziliśmy się do mieszkania typu maisonette w niewielkim, czterolokalowym "bloku" wybudowanym w latach sześćdziesiątych. Jeden z pokoi jest nieco "wysunięty" poza główną część bryły (budynek przypomina kształtem literę C) i od jesieni mamy w nim problem z kontrolą temperatury i wilgoci. Zewnętrzna ściana jest bardzo zimna w dotyku, podczas chłodniejszych dni a w rogu przy suficie skrapla się niewielka ilość wody którą osuszam ściereczką. Za łóżkiem pojawiają się od czasu do czasu ciemne ślady pleśni, które na bieżąco wycieram i myję specjalnym środkiem. Okna także są o poranku zaparowane od środka (nie są jakieś strasznie stare, ale na pewno rozszczelnione). O dziwo kaloryfer w tej sypialni jest bardzo mały, najmniejszy ze wszystkich w mieszkaniu. Ściana typu „cavity” bez izolacji w środku,. Nie znam się na remontach czy budowie, rozmawiałem z trzema "fachowcami" ale ich opinie są sprzeczne i po takich "konsultacjach" jeszcze bardziej nie wiem co robić. Może ktoś z mirostwa miał podobne problemy albo mógłby coś doradzić?

Ogólnie mieszkanie jest w dobrym stanie, rzeczoznawca nie wykrył żadnych przecieków, wad czy uszkodzeń. Normalnie wietrzymy/ogrzewamy, osuszacz powietrza działa zimą codziennie. Ponoć problem z wentylacją jest w tego rodzaju budownictwie powszechny i gdy kogoś o to pytam to pierwszą reakcją jest śmiech... Wcześniej mieszkaliśmy w nowszym budownictwie i nie mieliśmy takich problemów.

Ocieplenie budynku/ściany od zewnątrz nie wchodzi w grę ponieważ jesteśmy tylko leaseholderami, ludzie mieszkający pod nami nie są zainteresowani jakimkolwiek remontem i nawet gdyby był sens ocieplania tylko naszego piętra to się na to nie zgodzą.