Znalazłem taką oto działkę, jestem zielony w temacie i miałbym parę pytań do Was
1. Działka jest dosyć wąska -na moje oko 14 metrów szerokości, a somsiad niżej ma jakiś garaż/schowek/śmietnik prawie na granicy - czy od tego też obowiązuje 8 metrów odległości w przypadku chęci budowania domu? 2. Czy wąska działka jest dużym utrudnieniem? o ile jest długa tak szerokość ze skali wychodzi mi około 14 metrów do 12 metrów przy końcu. 3. Odległość 1.5 metra od granicy w MPZP dla tego rejonu nie ma wzmianki o możliwości usadowienia budynku w przypadku sciany bez okien, ale widzę że somsiad na lewo ma tak wybudowane, z czego to może wynikać? Są jeszcze jakieś inne przepisy które mogą to określać? Tak oto ona wygląda na geoportalu 206101_1.0006.1060/6
Jest jeszcze coś czego nie zauważam? Sprzedaje gmina w drodze przetargu. Czy jest ona warta uwagi?
@Volmyr: o ile dobrze pamiętam to działka poniżej 15m szerokości może mieć zabudowę 1,5m od granicy działki. ogólnie unikałbym takich wąskich działeczek, bo to więcej problemów niż korzyści. Pewnie cena fajna, co?
2. Czy wąska działka jest dużym utrudnieniem? o ile jest długa tak szerokość ze skali wychodzi mi około 14 metrów do 12 metrów przy końcu.
@Volmyr: nie. Ale oczywiście musisz znaleźć projekt który się tam zmieści. Zwykle musisz iść na jakiś kompromis. Będziesz miał też bardzo blisko do sąsiada.
@PedzacaGuma: wszystko w pobliżu, jeszcze tylko coś takiego znalazłem w opisie ta służebność może wpłynąć na warunki zabudowy?
@Yuri_Yslin masz doświadczenie z taką działką? dałoby się tu umieścić dom z 3 stronami z oknami? czyli przysunąć ścianę domu do północnej granicy o te 1,5m, planowany dom to pewnie piętrowy na około 120m2
masz doświadczenie z taką działką? dałoby się tu umieścić dom z 3 stronami z oknami? czyli przysunąć ścianę domu do północnej granicy o te 1,5m, planowany dom to pewnie piętrowy na około 120m2