Wpis z mikrobloga

Cześć Mirkowicze,

W jaki sposób księgujecie fakture za ChatGPT w kosztach firmy? Z tego co rozumiem to jest ona wystawiona niepoprawnie, jako OSS (czyli dla konsumenta, a nie podatnika VAT), więc po prostu kwotę brutto wrzucam w koszty firmy, a VATu się nie da odliczyć?
A, i na invoice nie ma NIPu, czy z racji bycia dowodem zakupu z zzagranicy taki zwykły dowód zakupu wystarczy?

#chatgpt #jdg #przedsiebiorczosc #podatki #vatowcy
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@maximus481: Jak się zarejestrujesz jako firma z numerem VAT EU to dostaniesz fakturę bez VAT, wrzucasz w koszty i VAT doliczasz odwrotnym obciążeniem.
Jak dostałeś taką jak opisujesz to tak, brutto w koszty a VAT musisz i tak naliczyć.
Co do NIP - tak.
  • Odpowiedz
  • 0
@4mja co masz na myśli "doliczasz odwrotnym obciążeniem"? :) podasz przykład?

A jak dostałem taką - co masz na myśli, że VAT muszę naliczyć? W jaki sposób?

Jestem całkowicie nowy w te klocki, także sorry ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
  • 0
@4mja dzięki, przeczytałem, ale nadal nie bardzo rozumiem tego odwrotnego obciążenia, + naliczania vatu..

Pomogłbyś wyjaśnić?

Wrzucałeś kiedyś fakturę za chata? Też nie ogarniam jak używają europejskiego systemu oss a faktura jest z USA
  • Odpowiedz
@maximus481: wystawiają ci fakturę 0% za kwotę $20 tzw odwrotne obiążenie czyli znaczy że ty sam odprowadzasz VAT od tego zakupu
Normalnie na koniec miesiąca księgujesz $20 jako kwota netto do tego doliczasz sam sobie podatek 23% który płacisz w rozliczeniu (albo i nie).
Ja mam wpisany NIP na fakturze, z tego co pamiętam musisz się zarejestrować jako firma czyt. podać NIP żeby wystawili ci fakturę 0%
Te $20 sobie
puexam - @maximus481: wystawiają ci fakturę 0% za kwotę $20 tzw odwrotne obiążenie cz...

źródło: obraz_2025-01-13_234107168

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@puexam o, dziękuję! To ma więcej sensu.

Jak dodałeś nip u nich?