Wpis z mikrobloga

@LateBloomer_: nie lepiej TIG? Te perspektywy na MAGa to takie trochę chyba słabe nie? Spawałem 3 mies w kołchozie i stwierdziłem, ze szkoda zdrowia żeby zarobić 3zl więcej do godziny, TIG chyba lepiej płatny i "zdrowszy"
  • Odpowiedz
@Qziuta12: znam wielu spawaczy i rozumiem- robota jest straszna i mocno odbija się na zdrowiu, ale co do tokarek się nie zgodzę bo sam jestem po kursie i bardzo fajnie mi z nimi ( ͡ ͜ʖ ͡) Ustawiasz materiał, posuw, dostawiasz nóż i przez 20 minut pijesz kawkę patrząc jak się skrawa xD
  • Odpowiedz
@Plp_ Ale to moze przez to ze skończyłem szkołę o profilu operator operator obrabiarek skrawających gdzie maszyny były powojenne około 1960r w klasie patologia ogólnie syf bród smród potem ciężko pracę było znaleźć nawet no wszędzie doświadczenia wymagali i tak to wyglądało
  • Odpowiedz
no ale stać 8h przy tym 0 ruchu i duża odpowiedzialność

@Qziuta12: dlatego zwinąłem sobie krzesełko xD Z tym brakiem ruchu to bez przesady- i tak chodzę więcej niż bym siedział przy biurku. W każdej chwili mogę zatrzymać maszynę i gdzieś pójść, a i zdarza się że bez wyłączenia odejdę na 20m z kimś pogadać i kątem oka zerkam czy wszystko się toczy po mojej myśli xD Wiele razy zdarzyło
  • Odpowiedz
Spawaczy potrzebują wszędzie. Jeżeli stoisz gdzieś na stanowisku w kołchozie 10h i codziennie ciągle spawasz to fakt może być szkodliwe, ale jak będziesz miał tig to spokojnie dostaniesz się do firmy monterskiej, spawanie rur, może z 10 na dzień pospawasz, a stawka dobra. Nie licząc stawek za granicą
  • Odpowiedz
Ale to moze przez to ze skończyłem szkołę o profilu operator operator obrabiarek skrawających gdzie maszyny były powojenne około 1960r w klasie patologia ogólnie syf bród smród potem ciężko pracę było znaleźć nawet no wszędzie doświadczenia wymagali i tak to wyglądało

@Qziuta12: teraz tokarze są rozchwytywani, u mnie właśnie ponad rok szukali tokarza (i to na prawdę za dobrą stawkę) ale nie było chętnych i wtedy wysłali mnie na drugi