Wpis z mikrobloga

Czy te wszystkie nakładki/żaluzje/zasłony/kartony przed chłodnicą są dla ludzi których termostat jest zablokowany i ciągle otwarty, czy po prostu nie mają sensu? Czy broni ich chłopski rozum, czy jak to działa?

#motoryzacja #zima
anonim1133 - Czy te wszystkie nakładki/żaluzje/zasłony/kartony przed chłodnicą są dla...

źródło: image

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Czy te wszystkie nakładki/żaluzje/zasłony/kartony przed chłodnicą są dla ludzi których termostat jest zablokowany i ciągle otwarty, czy po prostu nie mają sensu? Czy broni ich chłopski rozum, czy jak to działa?


@anonim1133: Chłodzenie jest nie tylko przez radiator ale też przepływ powietrza wokół silnika. Taka "atrapa" zmniejsza ten przepływ i ogranicza chłodzenie w ten sposób - zwłaszcza przy drogowych prędkościach. W nowych samochodach masz nawet ruchome żaluzje (one chyba bardziej
  • Odpowiedz
  • 3
Chłodzenie jest nie tylko przez radiator ale też przepływ powietrza wokół silnika

@kwanty: Słusznie, może to faktycznie rzutować. Dzięki za jedyny rozsądny głos :-)
  • Odpowiedz
@anonim1133: stare diesle maja duży procent sprawnosci i mało ciepła generują, żeby nagrzać taki silnik trzeba np przejechać 30km, a jak jezdzisz np autobusem gdzie wozisz ludzi, takie auto ma ciagle lekko, staje, uzyskuje małe predkosci dlatego lepiej zasłonić żaluzją i mieć więcej tego ciepła do oddania na obieg w środku
  • Odpowiedz
@anonim1133: zadziwiająco dużo to daje, zawsze duuuużo szybciej się auto nagrzewa. Jak jeździsz krótkie odcinki to w sumie must have na zimę.
Jak ktoś jeździ dużo to zbędne, chociaż to dodatkowo chroni przed solą i syfem który leci do komory silnika

Wszystko zależy jaki procent twojej jazdy to niedogrzany silnik.. jak masz 100% czy coś koło tego to ma sens, a jak kilka procent bo jeździsz trasy to i tak
  • Odpowiedz
@kwanty: mam 1.9dci i tego silnika przy mrozkach też nie idzie zagrzać, więc również ratuję się takimi zasłonami na chłodnicę. Przeważnie robię dużo krótszych odcinków, więc taki patent sporo daje.
  • Odpowiedz
mam 1.9dci i tego silnika przy mrozkach też nie idzie zagrzać, więc również ratuję się takimi zasłonami na chłodnicę. Przeważnie robię dużo krótszych odcinków, więc taki patent sporo daje


@majkelito-_-: zawsze się zastanawiałem czy te silniki (dCi) są takie energooszczędne że się ich nie da zagrzać czy coś zrypane jest w konstrukcji - jak jeździłem do pracy tym samochodem to po 10 km dopiero zaczęło się to małe autko nagrzewać...
  • Odpowiedz
@kwanty też się nad tym zastanawiałem. U mnie to samo, jeżdżąc do pracy rozgrzewał się grubo po 10 kilometrach, z patentem na chłodnicy ciut szybciej. Ale coś za coś, przynajmniej bardzo niskie spalanie 4-5 litrów da się uzyskać.
  • Odpowiedz
@majkelito-_-: Tia... spalanie tego samochodu było legendarne... nawet po mieście nie chciał zejść poniżej 6l/100km, teraz mam większy samochód i benzynę (ale nie jakąś mocną 160KM) i zejście w mieście poniżej 10l wymaga ciąłego skupienia i katowania silnika na niskich obrotach :-/
  • Odpowiedz