Wpis z mikrobloga

Sprzedaż nowych aut we Francji w 2024 -3.2%, z tego:
- spalinowe -3.5%
- elektryczne -2.4%
W 2024 sprzedało się 7382 sztuki aut EV mniej niż w 2023. Głównie przez Teslę ( Y -25% tj -8550 sztuk, Model 3 -53% tj -12922 sztuki) i chińczyków (MG4 -60% tj 8000 sztuk).

Teraz czekamy na wysyp artykułów o załamaniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #samochodyelektryczne #tesla
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@cwlmod: przecież Tesla w całej Europie spada.
Od dawna mówiłem że tak będzie i tłumaczyłem dlaczego, to nie słuchałeś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: Tesla kiedyś nie miała konkurencji, teraz ją ma. Do tego celuje w mały procent klientów, więc szybko osiągnęła wysoką sprzedaż ale i jej szczyt.
Do tego dziś to już trochę obciach jeździć Teslą, i to jeszcze nie biorąc pod uwagę Muska i Trumpa
  • Odpowiedz
@PiotrFr: No to fakt, że ich klientella rozpłynie się na konkurencję, bo ta w końcu zaczęła istnieć. Jeszcze sobie w stopę strzelają idiotyzmami jak wywalenie kierunkowskazów czy brak ekranu przed kierownicą.

Pamiętam że wspominałeś o lepszych autopilotach u konkurencji (ale to chyba bardziej kwestia tego że FSD jest zablokowane w Europie) czy gorszej technologii bateryjnej (wolniejsze ładowanie) ale najwydajniejszy naped i tak zapewnie topowe zasięgi.

Dlatego dalej nie rozumiem skąd
  • Odpowiedz
  • 1
@cwlmod:

ale to chyba bardziej kwestia tego że FSD jest zablokowane w Europie


Ale to bzdura. Dlaczego coraz więcej aut może jeździć bez trzymania kierownicy po autostradach i eskach w Europie? Przecież Tesla powinna być z tym pierwsza. Wszystko rozbija się o jeden wymóg w UE. Chcesz dopuścić więcej niż lvl 2? Producent bierze za to odpowiedzialność. Z jakiegoś powodu Tesla nie chce i woli to robić w USA i
  • Odpowiedz
Ale to bzdura


@PiotrFr: Ale w jaki sposób? Chcesz mi powiedzieć, że ford czy vag biorą odpowiedzialność za obecne autopiloty? Chodzi mi teraz o kwestię nazewnictwa bo FSD to tylko autopilot z nazwy w tym momencie. Zobacz jak tesle jeżdżą po stanach po ostatnich updatach. Dlaczego tesla nie może wypuścić tej funkcjonalność ale dalej z obwarowaniem, że kierowca musi nadzorować ruch pojazdu?

Bo z tego co piszesz to ja to rozumię tak,
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod:

Spojrzałem na vaga i te ich ID4 są po 182k. Trzeba dopłacić 5k za odblokowanie większej mocy (9s w wersji bazowej to żal) by zrobić 6.7s do setki co jest wystarczające. Tylko że wciąż mamy baterię 52kWh.


Mówimy o francuskim rynku. Polskiego w ogóle nie ma co brać pod uwagę bo jest zbyt niedojrzały. Zaraz wrzucę parę propozycji. Pamiętaj że w Tesli bierzesz za cenę katalogową, ewentualnie z inv,
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Czyli vag czy ford biorą na siebie odpowiedzialność i mają autopiloty lvl3?

Odnieś się proszę do ceny. Dodam tylko że przeklikałem się przez konfiguratory i nigdzie nie ma mowy o autopilotcie tylko adaptacyjnym ACC. Czy zmiana pasa ruchu, obsluga wyprzedzenia czy zjazd na rampę autostradową jest obsługiwane w takiej skodzie? Pamiętam, że kiedyś ją zachwalałeś że lepsza niż tesla

Odnieś się proszę do kwestii cen, bo to powinno być
  • Odpowiedz
Zaraz wrzucę parę propozycji. Pamiętaj że w Tesli bierzesz za cenę katalogową, ewentualnie z inv, u innych masz rabaty


@PiotrFr: Ok, to czekam
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: przede wszystkim Tesla nie ma w ofercie dobrego auta na Europę. Sedany idą słabo, Y jest za duży i ma promień skrętu barki rzecznej. W USA nie ma to znaczenia, w Europie tak.
ID4 z 286 KM i 77 kWh, z ekwiwalentem rozszerzonego autopilota i matrixami kupisz za 44-45k€ bez dopłaty. Za tyle samo można kupić Enyaqa 85, nawet ID7 w granicach 45-46k.
Elroqa 85 (mniejszy ale bardziej pożądany
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod:

Czyli vag czy ford biorą na siebie odpowiedzialność i mają autopiloty lvl3?


Ford tak, ale tylko mustang chyba póki co. VAG nie ma jeszcze
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod: no załóżmy że chcesz wziąć suva coupe w wynajem. Możesz iść po oklepaną Y, z dopłatą 4k (bez wpłaty własnej) i raty 600€ masz zwykłą RWD. Albo możesz iść po Tavascana, dasz 5k wpłaty (nie ma dopłaty dla niego) i 400€ raty
  • Odpowiedz
przede wszystkim Tesla nie ma w ofercie dobrego auta na Europę. Sedany idą słabo, Y jest za duży i ma promień skrętu barki rzecznej. W USA nie ma to znaczenia, w Europie tak.


@PiotrFr: Podejrzewałem, że tak i te -25% na TMY to rozdrobnienie się na alternatywy + dostępność mniejszych modeli. Dla kogo Y był za duży to albo nie kupił albo się przemęczy od premiery czyli jeden cykl użytkowania
  • Odpowiedz
wartość rezydualna (rynek używek Tesli już nie jest zbyt nośny)


@PiotrFr: Co o znaczy? Wszystkie elektryki doświadczył zapaści w używkach. Dlaczego tesla najmocniej po dupie dostaje?
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod:

Ale tej zapaści na modelu 3 to dalej nie rozumiem. Skoro i tak ludzie kupowali 3 zamiast Y to znaczy że pasuje im sedan. Skąd ten nagły odwrót gdy poza id7 i markami premium to nie ma konkurencji? Wszystkie typowe marki oferują suvy


Ale tu wracamy do tego o czym mówiłem na początku. Jest jakiś procent ludzi którzy chcieli Teslę 3 (bo tak, bo są geekami, bo moda itp).
  • Odpowiedz
@PiotrFr: na spalinowkach jest wiekszy spadek niz na elektrykach, to nie efekt czekania na nowsze modele to jakis ogolny trend spadkowy, trzeba sprawdzic rok do roku dla poprzednich lat, na nowy facelifting model y tez nikt specjalnie nie czeka po prostu jest wyczerpana podaz wlascicieli domkow jednorodzinnych pod wiekszymi miastami( ͡° ͜ʖ ͡°), niech pokaza te TANSZE mniejsze miejskie modele, mieszkam w bloku z wielkiej plyty
  • Odpowiedz