Wpis z mikrobloga

Chciałbym się Wam czymś pochwalić! ()

Podczas gdy wczoraj większość z Was bawiła się na sylwestrze, piła szampana i puszczała fajerwerki, ja spędziłem wieczór przed komputerem, pracując nad swoją grą. I dziś chciałbym zaprezentować Wam efekty tej pracy!

Gra nosi tytuł: Walter Adventure
Jest to platformówka, którą najprościej porównać do klasyków takich jak MeatBoy, Mario Bros czy Contra.

W grze wcielamy się w Waltera, mieszkańca spokojnej wioski, która stanęła w obliczu poważnego problemu.
Złodzieje ukradli magiczny kamień zasilający portal teleportacyjny kluczowy dla handlu i podróży mieszkańców.
Bez niego wioska jest skazana na izolację.
Walter zostaje wybrany, by wyruszyć na niebezpieczną misję odzyskania kamienia.
Czeka go przemierzanie różnorodnych poziomów, walka z potworami i zmierzenie się z potężnymi Bossami.

Rozgrywka

Podczas gry gracz napotka wiele wyzwań. Na każdym poziomie pojawiają się różne rodzaje wrogów: chodzący, strzelający, latający, a także ci uśpieni, którzy aktywują się, gdy zbliżymy się zbyt blisko.
Walter, początkowo uzbrojony jedynie w swoje umiejętności ruchowe, będzie musiał pokonać te przeszkody i przeżyć.

Gracz dysponować będzie ograniczoną liczbą żyć — na starcie otrzymuje jedno główne oraz dwa dodatkowe.
Można je zdobywać na wybranych poziomach, ale aby gra nie była zbyt łatwa, ich początkowy limit wynosi trzy.
Odblokowanie większej liczby żyć stanie się możliwe w specjalnych miejscach, takich jak przyjazne wioski.

Funkcje wioski

W wioskach gracz będzie mógł:
Zapisać postęp gry – zapisywanie jest możliwe wyłącznie w tych lokacjach.
Kupić nowe postacie (skiny) – zmiana wyglądu bohatera.
Ulepszyć postać – zwiększenie liczby dodatkowych żyć lub innych zdolności.

Jeśli gracz straci ostatnie życie, zostanie cofnięty do ostatniego zapisanego postępu.
Przykładowo, jeśli zapis był na poziomie 10, a gracz zginie na poziomie 13, rozgrywkę będzie musiał rozpocząć od poziomu 10.

Dodatkowe życia

Dodatkowe życia pełnią funkcję ochronnej tarczy.
Przy każdym otrzymanym obrażeniu tracimy jedno dodatkowe życie, ale gra nie resetuje poziomu ani stanu postaci.
Oznacza to, że nadal kontynuujemy rozgrywkę z miejsca, w którym się znajdujemy.
Trzeba jednak uważać, by nie stracić wszystkich żyć w niefortunnych wypadkach! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące gry, śmiało pytajcie!
Gra aktualnie w wersji 0.0.1.5, więc trochę rzeczy nie jest dokończonych.

MePix - Chciałbym się Wam czymś pochwalić! (。◕‿‿◕。)

Podczas gdy wczoraj większość z ...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@ujdzie: Unreal bo gra jest w UnrealEngine 5

Tak, jestem na stronie gdzie facet tworzy takie rzeczy dla gier 2D i w abonamencie można je sobie pobrać i używać komercyjnie.
Niestety nie jestem w tym utalentowany i nie stworzyłbym sam takich tekstur
Same Sprite nie są gotowe, dostajesz jedynie pliki PNG i sam musisz tego sprite zrobić.

No i dodatkowo, gdybym miał tworzyć grafiki sam, to projektowanie takiej gierki zajęłoby
  • Odpowiedz
Unreal bo gra jest w UnrealEngine 5


@MePix: nie spodziewałem się, że w tym się robi takie małe pixelartowe gierki. Trochę overkill, ale w sumie to się nie znam.
  • Odpowiedz
  • 0
@ujdzie: Wyjdzie lżejsza, no i jest częściej aktualizowany ten silnik, szukałem podobnych ale są gorszej jakości technicznej.

Do tego UE5 wspiera RayTracing i PathTracing więc w przyszłości jak będą gry 2D to będą mogły być z tymi funkcjami
  • Odpowiedz
  • 0
@virusriddle: Fabułą to tylko opis w tej akurat, bo poziomy mogę robić jakie chcę, nawet czasem może łapać kogoś z przeciwnej wioski a ten będzie gadał, że kamień jest w innym miejscu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz