Wpis z mikrobloga

#pierwsze4kola #samochody Cześć Mirki, od dwóch dni jestem posiadaczem prawka i z tego powodu szukam pierwszego samochodu. Mam mały budżet i kilka podstawowych wymagań, chciałbym żebyście podpowiedzieli mi jakich marek/modeli szukać i na co zwrócić uwagę kiedy pojadę po jakiś samochód, na co mogę sobie pozwolić przy sprawdzaniu i o czym gadać ze sprzedającym bo w sumie to jestem kompletnie zielony i nie-techniczny jak chodzi o samochody.

- Budżet 5-8 tysięcy złotych na sam samochód (bo 2-3k na pierwsze serwisy i naprawy)
- Benzyna (przejechałem się już kilka razy dieslem - Seat Altea - i mi nie odpowiadało to jak pracował silnik, a jest sprawny na 100%)
- 4 drzwi
- Względnie niskie spalanie, ekonomiczny
- Klimatyzacja
- Tanie części i serwis, niska awaryjność, (sam nie chcę grzebać ponad to, co trzeba)

Nie szukam samochodu do szpanu ani czegoś dużego bo samochodu będę używał do jazdy po mieście a najdłuższe dystanse to będą wypady w granicach kraju, zwykle 100-200km do najdalszego interesującego mnie miasta lub lotniska, rzadko ale raz na jakiś czas. Nie znam się kompletnie na markach, nie wiem czego szukać. Z przejrzenia ogłoszeń w okolicy 50km ode mnie znalazłem takie samochody jak:
Opel Corsa 1.4, VW Polo 9N 1.2 polift, Opel Astra H 1.6B, Skoda Fabia 1.2 polift, Citroen C3 1.1, Peugeot 307 2.0, Dacia Sandero 1.4, Renault Clio II Hatchback 1.2, VW Polo 1.4... i kilka innych.

Czytając starsze tematy na Wykopie zauważyłem że bardzo dużo Mirków polecało w przeszłości (3-4 lata temu) Toyotę Corollę, czy to faktycznie dobry wybór w tym małym budżecie?
Do jakiego przebiegu i wieku uważacie że powinno się szukać samochodu? Czy wszystko zależy od ilości właścicieli i samego modelu?

Wiem że to dużo pytań ale liczę, że ktoś jest w stanie mi coś podpowiedzieć ( )
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Android
  • 0
@modzelem To źle patrzyłeś/źle kojarzysz